/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
startsproblemmer
Fra : Aragorn24


Dato : 26-03-04 19:18

Historien om min CB400f

Jeg kigger under karburatorerne, ser en gummislange, over slangerne er der
skruer, jeg læsner skruerne, men benzinen kommer ud af der hvor skruerne
sidder istedet for igennem gummislangerne, men pyt med det. JEg vil bare
tømme svømmerhuset for benz og vand!

Godt alle 4 karb. er tømt. sætter benzintilførslen til, giver choker, og
trykker på startknappen... OG der sker ikke en skid, motoren kører men den
starter ikke, så tænker jeg at kabne skal lige fyldes op med benz igen, så
jeg begynder at trampe på kickstarteren, (hvorlænge skal jeg det tænker jeg)
og pludselig siger det BANG ud af udstødningen. Damn et chok!!!

Endelig fik jeg fat i et tændrørsnøgle igennem køge mc, i mcnøglen stod det
31kr, men da jeg skulle betale for den nøgle som de bestilte hjem, så skulle
jeg betale 38kr. hmmm nå skidvære med det!
Af med tændrørne og se om der er gnist, jo det er der, men come on, der var
mer gnist på min puch maxi, end det min cber kan levere

Hmmm, nu er det weekend og jeg skal rode med min mc, jeg ELSKER at rode med
mc, også derfor jeg har købt en gammel en.

Men jeg ved bare ikke hvor jeg skal begynde. skal jeg andet end bare tænde
for benzinen, for at kabne bliver fyldt op igen?
Hvad gør jeg for at få mer gnist? kan det være fordi min tændspoler er halv
i stykker??? eller fordi andet skal stilles eller jysteres? tændrørne så
fine ud!

Nogen der har en ide om hvor jeg skal starte???



 
 
Futte & Co. (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 26-03-04 19:46


"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
news:406473ec$0$291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Bl. a.

> Hvad gør jeg for at få mer gnist? kan det være fordi min tændspoler er
halv
> i stykker??? eller fordi andet skal stilles eller jysteres? tændrørne så
> fine ud!


> Nogen der har en ide om hvor jeg skal starte???
>
Hvis det er i forbindelse med fugtigt vejr kunne det skyldes fugt på spole
og kabel. Prøv med "pronto", et fugtfortrængende universalmiddel vi altid
brugte før i tiden . Sprøjt rigeligt på hele tændsystemet, lad stå en ½
times tid og start så .
Check dine tændkabler der hvor de er skruet i i hver ende, er forbindelsen
ren og frisk ?, ellers er nye kabler og hætter måske værd at overveje.



--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975
http://dfmc.dk/?id=70



Armand (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-04 22:49


Aragorn24 <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:406473ec$0$291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Historien om min CB400f............................
> Men jeg ved bare ikke hvor jeg skal begynde. skal jeg andet end bare tænde
> for benzinen, for at kabne bliver fyldt op igen?

Ikke hvis det er en almindelig "ON/OFF - RES"-hane og ikke en vacuumhane
(som CB'eren er for gammel til at have originalt)

> Hvad gør jeg for at få mer gnist? kan det være fordi min tændspoler er
halv
> i stykker??? eller fordi andet skal stilles eller jysteres? tændrørne så
> fine ud!
> Nogen der har en ide om hvor jeg skal starte???

Gnist i fri luft, behøver ikkke at betyde gnist under kompression!

Men start under alle omstændigheder med at kontrollere tændingen, og gør det
med et stroboskop (som du ligesåvel kan købe først som sidst når du har en
så bedaget model med platiner-tænding(*)), og sørg derved for at få den
stillet 100%
Har du rodet med tændspolerne? Det er ikke fordi du har forbyttet
tændkablerne??
Den ene spoles to kabler skal gå til de midterste cylindre
og den andens skal på modsatte vis gå til de yderste!

(*):
MC-Nøglen har komplette tændplader (= påmonteret to platiner og to
kondensatorer) til under 350,- . Det var måske nok et godt sted at starte en
teknisk renovering :-/
En ombygning til kontaktløs tænding á: "Piranha"/ lignende, eller slet og
ret pick-up's, rotor (den der påvirker pick-up'erne) og tændingsboks fra en
anden tidlig 400/4 med elektronisk tænding og mekanisk avancering, er også
en fornuftig disposition

--
Armand.
(forlængst ude af rutine med tændings-indstilling - Lige som de fleste
andre)





Hekto (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-03-04 23:50

In article <406473ec$0$291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, aragorn24
@webspeed.dk says...
> Hvad gør jeg for at få mer gnist? kan det være fordi min tændspoler er halv
> i stykker??? eller fordi andet skal stilles eller jysteres? tændrørne så
> fine ud!
>
Du skal finde ud af om den spænding der er på batteriet nu også ligger
over tændspolerne. Der kan nemt tabes et par volt i dårlige ledninger,
tændingslås og stik.
Så skal du måle hvor mange mm den kan springe med et gnistgab, så du
har noget at sammenligne med. Så kan du begynde at kigge nærmere på
spoler m.m.

Der er størst sansynlighed for at du taber et par volt et sted, og det
er derfor du ikke har en kraftig gnist.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-03-04 18:24


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1aced1e8c23dcbdf989729@news.tele.dk...
> In article <406473ec$0$291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, aragorn24
> @webspeed.dk says...
> > Hvad gør jeg for at få mer gnist? kan det være fordi min tændspoler er
halv
> > i stykker??? eller fordi andet skal stilles eller jysteres? tændrørne så
> > fine ud!
> >
> Du skal finde ud af om den spænding der er på batteriet nu også ligger
> over tændspolerne. Der kan nemt tabes et par volt i dårlige ledninger,
> tændingslås og stik.
> Der er størst sansynlighed for at du taber et par volt et sted, og det
> er derfor du ikke har en kraftig gnist.

På DMC's FAQ er der beskrevet en indlysende enkelt måde at forsyne
tændspolerne med maksimal spænding - Læs det!

Link:
www.dmc-org.dk
FAQ'en er blandt "knapperne" til venstre på skærmbilledet!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste