Roterende stålbørste???????????
Fra : mek

Dato : 26-03-04 18:34

Hvad skal man bruge til stålbolte hvis de er lidt røde, bruger
man roterene stålbørste bli´r de jo rustne

Fra : Richard

Dato : 26-03-04 19:20

mek wrote:
> Hvad skal man bruge til stålbolte hvis de er lidt røde, bruger
> man roterene stålbørste bli´r de jo rustne

Kan du ikke grunde og lakere dem i en stållignende farve? - eller endnu
bedre anodisere dem? (der er en fin anvisning med billeder på en svenst
site om restaurering af en vandbøffel, Suzuki GT750, men har ikke lige
adressen her).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Jens Arnfast

Dato : 26-03-04 22:45

Richard wrote:
> [...]
> bedre anodisere dem? (der er en fin anvisning med billeder på en svenst
> site om restaurering af en vandbøffel, Suzuki GT750, men har ikke lige

Gør-det-selv anodisering? se.. dét vil jeg gerne læse lidt om ;)

--
-jens
RSV1000

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-04 00:40

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message

> Gør-det-selv anodisering? se.. dét vil jeg gerne læse lidt om ;)

Here You go : http://www.focuser.com/atm/anodize/anodize99.html - det er ved
at blive en vane

vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 27-03-04 01:24

Jens Arnfast wrote:

> Gør-det-selv anodisering? se.. dét vil jeg gerne læse lidt om ;)

Skrev jeg anodisering...
...nå ja, så forzinkning; men her er adressen, se langt nede under 22.
juni 2003:
http://gt750.medial.com/renov-gt750L/

Fra : M. Hoey

Dato : 27-03-04 16:45

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Hej Richard

For at el-forzinke, skal man have glas/sandblæst boltene/emnet, så de/det er
fri for rust, du kan ikke bare el-forzinke oven på rusten, det holder ikke
længe, hvis det nye lag forzinkning overhovedet bider fast. Jeg kan ikke se
fordelen i at el-forzinke rustfrie bolte, da det kun er noget man gør med
almindelige jernbolte, efter hvad jeg har hørt om.

Rustfrie bolte og skruer fås hos bla. Bauhaus i stort udvalg eller andre
steder, så det kan nok bedst betale sig at udskifte de gamle, hvor rusten
har smittet sig af i, rent pengemæssigt.

Adressen til den svenske gubbe er her:
http://www.medial.com/suzuki/zinc-plated/

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)

Fra : Richard

Dato : 27-03-04 19:34

M. Hoey wrote:

Hej Mick,

> <snip> Jeg kan ikke se
> fordelen i at el-forzinke rustfrie bolte, da det kun er noget man gør med
> almindelige jernbolte, efter hvad jeg har hørt om.

Men er det ikke også bolte af alm. dødeligt blødt stål, han spørger om vor
brave ven, eller?

> Rustfrie bolte og skruer fås hos bla. Bauhaus i stort udvalg eller andre
> steder, så det kan nok bedst betale sig at udskifte de gamle, hvor rusten
> har smittet sig af i, rent pengemæssigt.

Ja enig, når blot man kan finde de rette størrelser; tit og mange gange
har mc-bolte skæve mål, både hvad totallængde og uskåren længde angår, og
der er ikke altid plads til en 2-3 mm længere bolt. Men hvor det ikke ses
kan man selvfølgelig lægge en skive eller to under. - hvis ikke man vil
afkorte eller bruge en undermåler; men det er jo også fusk