Larmende udstødning
Fra : Mads

Dato : 26-03-04 13:08

Hej,
Jeg har for nyligt købt en Suzuki GS 550 fra 78. Den tidligere ejer
har delvist ombygget den til chopper. Dette inkluderer en special
lavet udstødning, som har en fed lyd, men nok desværre larmer for
meget til at stryge igennem det obligatoriske ejerskifte syn. Mit
spørgsmål er så om der findes en måde at dæmpe lyden på uden at skifte
udstødningen? det skal helst ikke være permanent, da jeg er ret vild
med lyden.
Håber i kan hjælpe
Med venlig hilsen
Mads

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 13:27

Mads skrev:

> Mit
> spørgsmål er så om der findes en måde at dæmpe lyden på uden at skifte
> udstødningen? det skal helst ikke være permanent, da jeg er ret vild
> med lyden.

....jeg viklede engang gamle klude rundt om fløjten; det havde så den
bi-effekt, at modellen stod og røg et par minutter efter den var
slukket...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Per P.

Dato : 26-03-04 13:33

"Mads" <madsebbesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål er så om der findes en måde at dæmpe lyden på uden at skifte
> udstødningen? det skal helst ikke være permanent, da jeg er ret vild

Skift udstødningen til en original. Det kan godt være at du synes om lyden,
meeeeeen, det kunne jo være at du er den eneste der af af den opfattelse

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : Hekto

Dato : 26-03-04 13:38

In article <46bdee90.0403260407.24bc7320@posting.google.com>,
madsebbesen@hotmail.com says...
> [...]
> spørgsmål er så om der findes en måde at dæmpe lyden på uden at skifte
> udstødningen? det skal helst ikke være permanent, da jeg er ret vild

Stop et antal stål grydesvampe i den?
Du skal bare lade være med at give så meget gas på turen derhen, for
så kan der gå ild i dem, så de forsvinder inden, de har gjort gavn.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-04 15:06

"Mads" <madsebbesen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> spørgsmål er så om der findes en måde at dæmpe lyden på uden at skifte
> udstødningen? det skal helst ikke være permanent, da jeg er ret vild

Jeg synes det er pinligt hvad folk vil gå igennem for at "føle sig sej"
eller nyde lyden af motoren og samtidig genere stort set alle andre. Jeg
tror de færreste vil mene at det er fedt at du larmer, incl. MCister, og du
medvirker til at give os alle sammen et dårligt rygte.

Så mit råd er at du permanent monterer en potte der overholder lovkravet og
samtidigt lyder fedt.

vh
Torben
FJ1100 med Remus der lyder fedt, men ikke for højt.

Fra : Knud Dam

Dato : 27-03-04 10:43

> [...]
> spørgsmål er så om der findes en måde at dæmpe lyden på uden at skifte
> udstødningen? det skal helst ikke være permanent, da jeg er ret vild

Hej Mads.

Det letteste er nok at låne en original udstødning, mens du kører til syn.

Mvh

KD Bandit 600 S