Tæt på allerede på min 5. tur!!!
Fra : Johnny Johansen

Dato : 25-03-04 22:47

Jeg kom kørende i byen med de tilladte 50 km og der kommer en modkørende
murer-mester i hans ladbil. Pludselig blinker han til venstre og svinger til
venstre med det samme med mig 20-25 m foran sig!!! Mig op på bremsen, som
pga. min manglende rutine blokere baghjulet. Han gennemfører dog hurtigt
svinget, og jeg kan fortsætte med noget højere puls.

--
Johnny
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=481

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-03-04 22:51

Johnny Johansen skrev:

> [...]
> sig!!! Mig op på bremsen, som pga. min manglende rutine blokere
> baghjulet. Han gennemfører dog hurtigt svinget, og jeg kan fortsætte

....man skal ha Murphy med - eller køre som om alle andre er idioter...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Ewan

Dato : 26-03-04 09:12

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev i en meddelelse
> Johnny Johansen skrev:
[snip]

> ...man skal ha Murphy med - eller køre som om alle andre er idioter...
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Murphy siger noget i retning af: Hvis der er en eller flere måder at gøre
noget på, og dette kan medføre en katastrofe, så vil det uværgeligt ske på
et tidspunkt..!
Så jeg foretrækker alternativ nr. 2.
Iøvrigt har 14 års erfaring vist at alle andre kører som (og er) idioter
*gg*

Ewan

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 09:29

Ewan skrev:

> Murphy siger noget i retning af: Hvis der er en eller flere måder at
> gøre noget på, og dette kan medføre en katastrofe, så vil det
> uværgeligt ske på et tidspunkt..!

....så glemmer vi lige ham...

> Iøvrigt har 14 års erfaring vist at alle andre kører som (og er)
> idioter *gg*

....ja, det er sq tæt på... LOL

Fra : m0rt3n

Dato : 25-03-04 22:59

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> venstre med det samme med mig 20-25 m foran sig!!! Mig op på bremsen, som
> pga. min manglende rutine blokere baghjulet. Han gennemfører dog hurtigt
> svinget, og jeg kan fortsætte med noget højere puls.

Det har allerede været "tæt på" for mig flere gange i denne nye sæson
(eksempelvis den klassiske med biler der ikke overholder ubetinget
vigepligt). Det er selvfølgelig næsten altid de andres skyld, men der er
ikke andet for end hele tiden at køre og spekulere i, hvad der kan ske, hvis
de andre gør sådan og sådan. Husk at køre ud på nogle øde veje og "test" din
maskine så du får en god "baghjulsfornemmelse". Og hver gang du for eksempel
stopper for rødt lys, så prøv for forhånd at dosere trykket på bremserne, så
du regner med stoppe ved stregen uden at ændre trykket Det giver også en god
fornemmelse af bremserne.
-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 26-03-04 11:29

m0rt3n wrote:

> [...]
> du regner med stoppe ved stregen uden at ændre trykket Det giver også en god

Det er her simpelthen guld.
Der er i virkeligheden de færreste MC kørere der er rigtigt dygtige til at
bremse, og det kommer altså ikke af at sætte stålarmerede bremseslanger på.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Magne Vingsand

Dato : 26-03-04 01:10

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> sig!!! Mig op på bremsen, som pga. min manglende rutine blokere
> baghjulet. Han gennemfører dog hurtigt svinget, og jeg kan fortsætte

Fint - så er du advart!
Det er stort sett vi på MC som svir mest når ulykken er ute. Dessverre -
skulle jeg til å si.

--
Magne Ténéré/Endupamp