|
| Udluftning af bremser Fra : IVGA |
Dato : 25-03-04 20:45 |
|
Jeg har lige gjort det selv! Skiftet bremse klodser på forbremsen, men nu
kan jeg ikke finde ud af at få bremsen til at virke igen? Er der en der har
en quick guide, eller skal jeg på værksted.
VH IGA
| |
Henrik Steen Larsen (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 25-03-04 21:05 |
|
> Jeg har lige gjort det selv! Skiftet bremse klodser på forbremsen, men nu
> kan jeg ikke finde ud af at få bremsen til at virke igen? Er der en der
har
> en quick guide, eller skal jeg på værksted.
hvis du kun har udskiftet selve klodserne, burde en udluftning ikke være
nødvendig. Det er noget du gør, når bremsevæsken skal skiftes. (f.eks. hvert
andet år).
Hvis bremsen virker svampet, skal den udluftes.
| |
Mikkel Christensen (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 26-03-04 08:59 |
|
"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> writes:
> > Jeg har lige gjort det selv! Skiftet bremse klodser på forbremsen,
> >men nu kan jeg ikke finde ud af at få bremsen til at virke igen? Er
> >der en der
> >har en quick guide, eller skal jeg på værksted.
>
> hvis du kun har udskiftet selve klodserne, burde en udluftning ikke
> være nødvendig. Det er noget du gør, når bremsevæsken skal
> skiftes. (f.eks. hvert andet år).
Og hvis du ikke kan få caliperen på igen fordi klodserne nu er dobbelt
så tykke som de gamle kan det være et godt trick at tage hatten af
resevoiret (uden at spilde alt for meget)
--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003
| |
Armand (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-03-04 21:39 |
|
Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kkdy8pojayk.fsf@rrnord.dk...
>
> Og hvis du ikke kan få caliperen på igen fordi klodserne nu er dobbelt
> så tykke som de gamle kan det være et godt trick at tage hatten af
> resevoiret (uden at spilde alt for meget)
Hvis der er for meget vædske til at man kan trykke stemplerne helt tilbage
har man fejlagtigt(!) efterfyldt undervejs i nedslidningen!!
Hvis man er sikker på at dét ikke er sket, skal bremsevædsken i caliberen/ne
kunne være i reservoiret :-|
--
Armand.
| |
Mikkel Christensen (29-03-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 29-03-04 08:22 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev:
> >
> > Og hvis du ikke kan få caliperen på igen fordi klodserne nu er dobbelt
> > så tykke som de gamle kan det være et godt trick at tage hatten af
> > resevoiret (uden at spilde alt for meget)
>
> Hvis der er for meget vædske til at man kan trykke stemplerne helt tilbage
> har man fejlagtigt(!) efterfyldt undervejs i nedslidningen!!
> Hvis man er sikker på at dét ikke er sket, skal bremsevædsken i caliberen/ne
> kunne være i reservoiret :-|
Jow, det er nu mere at når man volder en skruetrækker i mellem klodserne
for at skille dem ad så caliperen kan monteres. Så synes jeg tit at have
problemer med at nå det hele inden de pr magi trykkes sammen igen. Men
det er muligvis mig der er for langsom.
--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003
| |
Armand (29-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-03-04 16:49 |
|
Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kkdhdw8jext.fsf@rrnord.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
>
> > Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev:
> > >
> > > Og hvis du ikke kan få caliperen på igen fordi klodserne nu er dobbelt
> > > så tykke som de gamle kan det være et godt trick at tage hatten af
> > > resevoiret (uden at spilde alt for meget)
> >
> > Hvis der er for meget vædske til at man kan trykke stemplerne helt
> > tilbage har man fejlagtigt(!) efterfyldt undervejs i nedslidningen!!
> > Hvis man er sikker på at dét ikke er sket, skal bremsevædsken i
> > caliberen/ne kunne være i reservoiret :-|
>
> Jow, det er nu mere at når man volder en skruetrækker i mellem klodserne
> for at skille dem ad så caliperen kan monteres. Så synes jeg tit at have
> problemer med at nå det hele inden de pr magi trykkes sammen igen. Men
> det er muligvis mig der er for langsom.
Nix!
Stemplet trækkes efter opbremsning tilbage af en tyk firkantet pakrings
fjedren, hvilket på modsatte vis også vil hænde når man trykker stemplerne
tilbage - Men bremsestemplerne må ikke "synke ud" af sig selv! Hvis de gør
det tyder det på overtryk i reservoiret (á manglende atmosfæreudgang over
membranen!)!
--
Armand.
| |
Ewan (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Ewan |
Dato : 26-03-04 09:48 |
|
"IVGA" <IVGA@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:406336b2$0$298$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har lige gjort det selv! Skiftet bremse klodser på forbremsen, men nu
> kan jeg ikke finde ud af at få bremsen til at virke igen? Er der en der
har
> en quick guide, eller skal jeg på værksted.
>
> VH IGA
>
>
Hvis du har haft caliperne skubbet godt og grundigt fra hinanden for at få
de nye klodser på, så er det måske bare en "pumpning" af bremsegrebet, der
skal til for at få den til at tage fat igen.
| |
|
|