Udluftning af bremser
Fra : IVGA

Dato : 25-03-04 20:45

Jeg har lige gjort det selv! Skiftet bremse klodser på forbremsen, men nu
kan jeg ikke finde ud af at få bremsen til at virke igen? Er der en der har
en quick guide, eller skal jeg på værksted.

VH IGA

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 25-03-04 21:05

> [...]
har
> en quick guide, eller skal jeg på værksted.

hvis du kun har udskiftet selve klodserne, burde en udluftning ikke være
nødvendig. Det er noget du gør, når bremsevæsken skal skiftes. (f.eks. hvert
andet år).

Hvis bremsen virker svampet, skal den udluftes.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-03-04 08:59

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> writes:

> hvis du kun har udskiftet selve klodserne, burde en udluftning ikke
> være nødvendig. Det er noget du gør, når bremsevæsken skal
> skiftes. (f.eks. hvert andet år).

Og hvis du ikke kan få caliperen på igen fordi klodserne nu er dobbelt
så tykke som de gamle kan det være et godt trick at tage hatten af
resevoiret (uden at spilde alt for meget)

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Armand

Dato : 26-03-04 21:39

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kkdy8pojayk.fsf@rrnord.dk...

> Og hvis du ikke kan få caliperen på igen fordi klodserne nu er dobbelt
> så tykke som de gamle kan det være et godt trick at tage hatten af
> resevoiret (uden at spilde alt for meget)

Hvis der er for meget vædske til at man kan trykke stemplerne helt tilbage
har man fejlagtigt(!) efterfyldt undervejs i nedslidningen!!
Hvis man er sikker på at dét ikke er sket, skal bremsevædsken i caliberen/ne
kunne være i reservoiret :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-03-04 08:22

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> har man fejlagtigt(!) efterfyldt undervejs i nedslidningen!!
> Hvis man er sikker på at dét ikke er sket, skal bremsevædsken i caliberen/ne

Jow, det er nu mere at når man volder en skruetrækker i mellem klodserne
for at skille dem ad så caliperen kan monteres. Så synes jeg tit at have
problemer med at nå det hele inden de pr magi trykkes sammen igen. Men
det er muligvis mig der er for langsom.

Fra : Armand

Dato : 29-03-04 16:49

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kkdhdw8jext.fsf@rrnord.dk...

> [...]
> for at skille dem ad så caliperen kan monteres. Så synes jeg tit at have
> problemer med at nå det hele inden de pr magi trykkes sammen igen. Men

Nix!
Stemplet trækkes efter opbremsning tilbage af en tyk firkantet pakrings
fjedren, hvilket på modsatte vis også vil hænde når man trykker stemplerne
tilbage - Men bremsestemplerne må ikke "synke ud" af sig selv! Hvis de gør
det tyder det på overtryk i reservoiret (á manglende atmosfæreudgang over
membranen!)!

--
Armand.

Fra : Ewan

Dato : 26-03-04 09:48

"IVGA" <IVGA@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> en quick guide, eller skal jeg på værksted.

Hvis du har haft caliperne skubbet godt og grundigt fra hinanden for at få
de nye klodser på, så er det måske bare en "pumpning" af bremsegrebet, der
skal til for at få den til at tage fat igen.