Så fik far luftet Bimmeren.
Fra : H&M

Dato : 25-03-04 18:11

Hej NG.

Da jeg skal have min BMW k75 til toldsyn i næste uge ville jeg lige have den
ud at køre i dag, på prøveplader, for at checke at alt var i
orden....Men......Efter at have testet bremserne lidt begyndte den at svede
olie ved den ene o ring på gaflen. ( prutter også lidt )
Nu er spørgsmålet så, hvor meget olie vil en synsmand acceptere.....

Jeg skal helt sikkert have det lavet, klart nok, men kan jeg vente til efter
synet eller skal jeg finde plads i min kalender til nye O ringe på gaflen.
Hvad siger i...??? ( og skifter man altid parvis eller va ??? )

På forhånd tak for alle svar.....

En glad Bimmer ejer. ( fork man hvor de 3 cyl bare lyder godt )

Fra : Wheeler

Dato : 25-03-04 18:53

"H&M" <mosvad@nulspammail.dk> wrote in message
> Nu er spørgsmålet så, hvor meget olie vil en synsmand acceptere.....

>[KLIP]

Hvis du tørrer gaffelbenet af med en klud, inden du triller ind i
synshallen, opdager han det nok ikke. Desuden er det ikke noget, de går
specielt op i - og det er ikke noget, der som sådan spildes på kørebanen!

> [...]
gaflen.
> Hvad siger i...??? ( og skifter man altid parvis eller va ??? )

Bare skift PAKDÅSEN i den ene side. Du tænker nok på skift af olie/fjeder,
hvor man bør/skal skifte parvis!
--

Wheeler
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Squish

Dato : 25-03-04 20:57

Wheeler wrote:

> Bare skift PAKDÅSEN i den ene side. Du tænker nok på skift af olie/fjeder,
> hvor man bør/skal skifte parvis!

Jeg ville vælge at skifte dem begge, når sagerne alligevel er adskilt..
Hvis den ene pakdåse er slidt op, har den anden sandsynligvis ikke langt
igen! :-/

--
Squish
CB400F

Fra : Wheeler

Dato : 25-03-04 21:15

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> wrote

> Hvis den ene pakdåse er slidt op, har den anden sandsynligvis ikke langt
igen! :-/

[KLIP]
Ikke min erfaring!

I øvrigt er gevinsten (tidsbesparelsen) ved at skifte begge på én gang
begrænset til en opklodsning/ forhjulsafmontering.
--

Wheeler
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
VFR 750 F
TDR 125 R - til salg 14½K m. syn

Fra : Jonas Holt

Dato : 26-03-04 09:46

> Ikke min erfaring!

Hvis cyklen står på sidestøttebenet vinteren over er det den venstre pakdåse
der går.
Morale: sæt cyklen på centerstand vinteren over

Mvh
Jonas Holt

Fra : Magne Vingsand

Dato : 25-03-04 21:26

Wheeler wrote:
> [...]
> synshallen, opdager han det nok ikke. Desuden er det ikke noget, de
> går specielt op i - og det er ikke noget, der som sådan spildes på

Hvor mye som renner ned på veien, spiller mindre rolle. Verre er det om noe
kommer på bremseskivene! Ellers er min mening at synsmannen absolutt skal
sjekke og bemerke slike lekkasjer - som har direkte med sikkerheten å gjøre.

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Armand

Dato : 26-03-04 16:55

Wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:z%E8c.854$Uj3.151@news.get2net.dk...

> ( og skifter man altid parvis eller va ??? )
>
> Bare skift PAKDÅSEN i den ene side.

Det ville da være synd at begynde med at bygge sådan en fin BMW om til en RD
350'er lige fra starten af :-|

Pakdåser købes i sæt, og det er af den simple grund at den anden vil blive
utæt ikke længe efter den første, og det ér anderledes lettere lige at
skille det andet teleskop ad når modellen står med en klods under motoren
og hjul, skærm, caliber(e) og det ene teleskop afmonteret :-|

--
Armand.

Fra : Wheeler

Dato : 26-03-04 18:18

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk>

> Det ville da være synd at begynde med at bygge sådan en fin BMW om til en
RD 350'er lige fra starten af :-|

Hmm...muligt, men hvad er der nu så galt bed at bygge noget om til en lækker
racer

I øvrigt kører min gl. Peugeot upåklageligt rundt på 2. år med kun én ny
udskiftet gasdæmper i bagklappen! (den "defekte"/udskiftede dæmper er
selvfølgelig ikke kaseret, idet den skal ombyttes, med gasdæmperen i den
anden side, når den engang er færdig

Lidt ligesom at skift af viskerblade!

-

Fra : Armand

Dato : 26-03-04 22:49

Wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rAZ8c.736$Lv6.506@news.get2net.dk...

> [...]
> RD 350'er lige fra starten af :-|
>
> I øvrigt kører min gl. Peugeot upåklageligt rundt på 2. år med kun én ny

Og så er vi altså uenige!
Viskerblade skifter jeg altid parvist - Tidligere benyttede jeg den bedste
af de gamle til erstatning på 205'erens bagrudevisker (som ellers er dén der
slides effektivt p.g.a. ophvirvlet gadesnavs i massevis), men det går ikke
på 405'eren.

Bilens forlygtepærer skifter jeg også parvis, eftersom at det er min
erfaring at #2 hurtigt brænder (p.g.a. merspænding imens den var
ene-representant :-/ ) efter at man har skiftet den brændte!
# 2 ender dog i handskerummet som reserve og ender oftest med at sidde
nødmonteret til én af forlygterne atter brænder af og derved er dette issue
et "både/og" for mit vedkommende

--
Armand.

Fra : Magne Vingsand

Dato : 25-03-04 21:23

H&M wrote:
> [...]
> til efter synet eller skal jeg finde plads i min kalender til nye O
> ringe på gaflen. Hvad siger i...??? ( og skifter man altid parvis

Ser ingen grunn til at du skal skifte på begge gaflene, om den andre er ok.
Hva synsmannen vil akseptere, spørs på mengden. Du kan jo prøve å tørke av
før selve kontrollen, om lekkasjen er liten.
Men få den fikset snarest - olje på bremseskivene kan bli skummelt!

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-03-04 21:47

....Men......Efter at have testet bremserne lidt begyndte den at svede
> olie ved den ene o ring på gaflen. ( prutter også lidt )
> Nu er spørgsmålet så, hvor meget olie vil en synsmand acceptere.....

Ah, k75 den bedste bmw der er lavet(ikke hurtigste).Hvis det er motoren der
prutter
og ikke din forgafel ,så kan det godt betale sig at checke slangen fra
krumtaphus til luftfilter
da det er en normal fejl når det ikke er en helt ny mc.Der er også lige
gummi dutterne der
er på vakum udtagene,de har det med at revne.Ellers er de normale ting som
indsugnings
gummi og service med nye tændrør og utæt udstødning.Held og lykke med den.
Hej Palle
ex k100rs
ex k100rt
k1100lt

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-04 09:33

> [...]
> til efter synet eller skal jeg finde plads i min kalender til nye O
> ringe på gaflen. Hvad siger i...??? ( og skifter man altid parvis

Hej M&M

Du behøver kun skifte den ene pakdåse. Jeg skifter altid dem begge to, men
det er ikke strengt nødvendigt. Hvad jeg vil anbefale dig er dog at skifte
olien i begge ben. Den er sikkert herregammel. Den generelle bimmer holdning
er at en BMW kører jo evigt, og der er ingen grundt til at lave andet på dem
end at skifte motorolien. Forvent gammel stærkt lugtende olie.

Jeg ville skifte pakdåserne snarets kommer der olie ned på bremseklodserne
er de lige til at smide ud. De er umulige at få til at bremse igen, da olie
trænger ind i klodserne. Bremse skiven kan tørres ren igen med noget stærkt
affedtende, men klodserne skal skiftes.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X