et substring problem
Fra : Mads Zahle Østergaar~

Dato : 14-01-01 18:17

Hejsa,

Jeg sidder med min første javabog, og leger lidt med de muligheder klassen
substring giver. Nedstående program skulle gerne udskifte ordet "hate" med
ordet "love" første gang man møder det i en sætning. Programmet ser sådanne
ud:

****

public class StringExercise2
{
public static void main(String[] args)
{
System.out.println("This program replaces the first encounted \"hate\"
with \"love\".");

System.out.println("Enter a sentence containing the word \"hate\" (typed
in small letters)");
String hateSentence = SavitchIn.readLine();

int hPosition = hateSentence.indexOf("hate");
int ePosition = hateSentence.indexOf("hate" + 3);
int lastPostionNumber = hateSentence.length();

String beforeHate = hateSentence.substring(0, hPosition);
String afterHate = hateSentence.substring(ePosition + 1,
lastPositionNumber + 1);

String loveSentence = (beforeHate + "love" + afterHate);
System.out.println(loveSentence);

System.out.println("Press Enter to end the program");
String junk = SavitchIn.readLine();
}
}

*****

Klassen SavitchIn modtager input fra keyboardet.

Når jeg kompiler programmet får jeg så følgende fejlmeddelelse:

****
StringExercise2.java:15: cannot resolve symbol
symbol : variable lastPositionNumber
location: class StringExercise2
String afterHate = hateSentence.substring(ePosition + 1,
lastPositionNumber + 1);
^
1 error
*****

Kan nogen fortælle mig hvorfor

Mads

Fra : Janus

Dato : 14-01-01 18:26

Du har ikke stavet lastPositionNumber på samme måde. Variablen
lastPositionNumber er ikke defineret nogle steder, men det er
lastPostionNumber. Bemærk det manglende 'i'.

Janus

Fra : Mads Zahle Østergaar~

Dato : 14-01-01 18:42

aahhh - takker mange gange