MC type hos Tryg
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-03-04 14:37

Jeg går lidt og overvejer hvilken cykel jeg skal have næste gang. Jeg har
følgende cykler i kikkerten:

Suzuki SV650(ved ikke helt om det skal være N el. S.)
Yamaha FZR600R
Suzuki RF600

En ikke uvæsentlig ting er jo hvilken klasse forsikringsselskabet placerer
cyklen i, og det jo her I kommer ind i billedet. Jeg har prøvet at ringe
til mit forsikringsselskab, men gav op efter 20 min. i køen som "Du er
nummer et i køen". Det drejer sig om IDA forsikring, men da det er en
gruppeforsikring gennem Tryg regner jeg med at de har samme klasse for
cyklerne.
Så hvis nogen af Jer ved hvilken klasse de ovenstående cykler er placeret
i, må I meget gerne skrive det. Altså enten Custom/Touring eller Sport.

--
Rune D. Jørgensen
Med GSX-R 250 og snart råd til dyrere mc

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-03-04 15:03

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> writes:

> Jeg går lidt og overvejer hvilken cykel jeg skal have næste gang. Jeg har
> følgende cykler i kikkerten:
>
> Suzuki SV650(ved ikke helt om det skal være N el. S.)

Den er vist nok i custom/turing. GSX-F er i hvert fald i
custom/turing.

> Yamaha FZR600R
> Suzuki RF600

Uden at jeg har noget hænge det på er mit gæt at de er i sport.

Hvorfor har du i øvrigt ikke været forbi PMC endnu?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-03-04 15:58

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Uden at jeg har noget hænge det på er mit gæt at de er i sport.

FZS 1000 er opgivet til 143 Hk og er tilsyneladende også custom/touring?!
Jeg tror de kigger på en dårlig fotokopi af et billede når de vurderer
motorcykler og fastsætter forsikringspræmierne...

Jeg forhørte mig hos Tryg på 2 modeller; ovennævnte og en Thunderace
(opgivet til 145 Hk). Thunderace'n ville koste mig det dobbelte.

Og sjovt nok har Tryg fastpræmie produkter. Dvs. at man ikke falder i præmie
hen over årene - men tilgengæld stiger man heller ikke når man smadrer
noget.

--
Tony
FZS 1000

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-03-04 16:26

"FZS 1000 er opgivet til 143 Hk og er tilsyneladende også custom/touring"
Det er vel mest en custom.... av av. Kunne ikke lade være..

"men tilgengæld stiger man heller ikke når man smadrer noget"
<ironi>
Lige en forsikring for dig.. Den vælter jo hele tiden..:-/
</ironi>

(tror godt du kan tage lidt sort humor....)

--
Mvh.
Henrik (som ikke kunne lade være)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-03-04 00:25

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> <ironi>
> Lige en forsikring for dig.. Den vælter jo hele tiden..:-/
> </ironi>
>
> (tror godt du kan tage lidt sort humor....)

Hehe ... det kan jeg godt

Det er surt at den vælter hele tiden, men sådan er det jo desværre...
Desværre har det ikke kunnet betale sig at melde til forsikringen fordi det
beløbet for at få fikset det er lavere end min selvrisiko, så der skal
større skader til før det kan betale sig at bruge forsikringen.

--
Tony
TiltFazer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-03-04 10:04

"har det ikke kunnet betale sig at melde til forsikringen"

Det regnede jeg egentlig heller ikke med. Men jeg kunne ikke lige lade være
med at forsøge på at være sjov

Håber vi ses på landevejen til sommer

--
Mvh.
Henrik

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-03-04 21:00

Det var smuk og solrig dag da Jacob Bunk Nielsen skrev
news:spamdrop+m3d671c9do.fsf@paven.bunk.cc i dk.fritid.motorcykel:

> Hvorfor har du i øvrigt ikke været forbi PMC endnu?

Jeg har faktisk været med på en enkelt tur i sommers, så jeg har været
forbi...
Hvor melder man sig ind?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-03-04 15:54

De er vist bedst til Choppere. Jeg forhørte med også med IDA, og de var
noget dyrere og så skulle jeg betale 20% i selvrisiko ved tyveri!!!

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 25-03-04 16:07

Hejsa

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in message
> [...]
>
> Så hvis nogen af Jer ved hvilken klasse de ovenstående cykler er placeret
> i, må I meget gerne skrive det. Altså enten Custom/Touring eller Sport.

SV650'eren er i Touring gruppen, hvilket i år vil sige lige under 6.000 kr,
men hvorfor ikke bare ringe ind til dem og spørge ? :)

-steffen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-03-04 21:04

Det var smuk og solrig dag da Steffen Rasmussen skrev
news:4062f568$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> SV650'eren er i Touring gruppen, hvilket i år vil sige lige under
> 6.000 kr,

Gælder det også S-modellen

> men hvorfor ikke bare ringe ind til dem og spørge ? :)

Det har jeg prøvet men kom ikke igennem. Nu har jeg sendt dem en mail.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 25-03-04 21:39

"Rune D. Jørgensen" skrev i meddelelsen
> Det var smuk og solrig dag da Steffen Rasmussen skrev

> Gælder det også S-modellen

Jeps. Jeg giver dog kun 3600 for min ?? Også hos Tryg.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-03-04 22:57

Det var smuk og solrig dag da Kenn H. Jensen skrev
news:40634373$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Jeps. Jeg giver dog kun 3600 for min ?? Også hos Tryg.

Giver du det i kasko eller er det kun ansvar. Jeg giver 2886 kr for ansvar
nu, og ville i så fald skulle give det samme for SV'eren. Når jeg fylder 25
år senere i år vil det dog falde til 1924 kr for ansvar. Og kasko bliver
mulig for 5108 kr hvilket jo er værd at overveje.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 26-03-04 07:42

> [...]
> år senere i år vil det dog falde til 1924 kr for ansvar. Og kasko bliver
> mulig for 5108 kr hvilket jo er værd at overveje.

Jeg giver helt nøjagtigt 3582,- årligt for kasko (supercykel forsikring med
fast præmie). Jeg mener ikke Tryg har flere trin på skalaen.

Eneste minus ved Trygs forsikring er at der er 20% selvrisiko ved tyveri,
det kan jeg se at IDA også har. Alt afh. af hvor dyr en mc man har, så kan
det jo godt blive dyrt.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 26-03-04 05:51

Hejsa

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message

> Jeps. Jeg giver dog kun 3600 for min ?? Også hos Tryg.

Hov, det er da lidt kedeligt, i den prisliste jeg lige fik sendt ud kostede
en custom/touring maskine til under 100.000 kr 5.9xx (kan ikke huske de
sidste 2 tal),
for ansvar/kasko..

Nu ligger prislisten i.. erhmm "bunken" :) og jeg synes ikke lige jeg vil
kigge efter den på den her tid af dagen (læs en ½ time senere), men er det
ikke kun ansvar du kører på ?.

Under alle omstændigheder skal jeg vist have ringet til dem og sagt hejsa...
:)

-steffen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 26-03-04 17:48

"Steffen Rasmussen" skrev i meddelelsen

> Nu ligger prislisten i.. erhmm "bunken" :) og jeg synes ikke lige jeg vil
> kigge efter den på den her tid af dagen (læs en ½ time senere), men er det
> ikke kun ansvar du kører på ?.

Nix. Se svar til Rune i samme tråd. 3582 årligt for kasko.

Ring rundt og hør priser. En MC der er blacklistet et sted er ikke
nødvendigvis blacklistet hos de øvrige forsikringsselskaber, og ej heller i
samme kategori.

Jeg ved at Tryg har Yamaha XJ600 (årg. 89), Yamaha XJ600S diversion (årg.
98), og Suzuki SV650S (årg. 00) i samme kategori. De to af dem har jeg selv
stået for, og den sidste tilhører en kammerat i samme forsikringsklasse som
mig (http://www.dfmc.dk/?id=542).

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-03-04 16:56

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Så hvis nogen af Jer ved hvilken klasse de ovenstående cykler er placeret
> i, må I meget gerne skrive det. Altså enten Custom/Touring eller Sport.

Gå ud fra at et R i modelbetegnelsen medfører gruppering som sport, øvrige
cykler er touring eller custom afhængig af sædehøjden

Allan Bojesen

Fra : Ninja Rider

Dato : 25-03-04 16:58

Hejsa

Rune D. Jørgensen wrote:
*SNIP*

Når jeg ringer til dem kikker assurandøren i et katalog for Mc'er med
fuldkåbe! (= FULD PRIS!)
Men en SV650N er med 99% sikkerhed LANGT billigere end en SV650S

Det er lige som med Kvinder! Jo mindre tøj de har på, jo billigere er
de!.... (Her snakker vi ikke om at købe kvinder hvis i forstår mig!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......