Alarm til MC??? KMR66E/Legos3
Fra : Kenneth T

Dato : 24-03-04 23:00

Hejsa

Jeg er flyttet og vil ha en alarm til min MC, den skal stå i en
baggård/pakeringsplads.
Jeg har ikke brug for alt mulig gejl, med blink i blinklys, pager,
automatisk tilkobling, eller startspærre, men en rimelig smart lille
fjernbetjening ville være rar.
Jeg skal bare bruge en alarm som går i gang, hvis en af naboerne kommer fuld
hjem og sætter sig op på modellen, eller rammer den med vasketøjskurven på
vej til vaskerummet. Det er så surt når folk tænker "det var der vist ingen
der så", eller "der skete vist ikk ret meget".

Men jeg er kommet i tvivl om det er ok med "rystesensor", eller det er de
ekstra penge værd at få "gravitionssensor"?
Kommer der færre fejlalarmer?
Går den i gang når den skal?

Jeg har nemlig købt en KMR66 med rystesensor, og er i tvivl om den skal
byttes.

Modellerne jeg har kik på er:
m+s KMR66 til 69?
eller
m+s legos3 til 129?
hos www.heingericke.de
lavet af http://www.m-u-s.com

--
MVH
Kenneth T

Fra : anders majland

Dato : 24-03-04 23:34

> Jeg har nemlig købt en KMR66 med rystesensor, og er i tvivl om den
> skal byttes.

Er der ikke også en "tilt-sensor" med ? Altså sådan en kviksølb kontakt
der kan aktiveres af motorcyklem ændrer hældning ?

Den er ikke så præcis som en gravi.sensor men bruges til f.eks at trig'e
alarmen hvis den løftes fra støttefoden. Altså den monteres så den lige
præcis ikke er aktiveres når du parkerer normalt. Sætter noger sig op på
den skal de nok få den aktiveret ....

Chock sensoren kan afair justeres så den også kan aktiveres af et puff
med en vasketødskurv - men dens justering er lidt et kompromis med
falske alarmer. Jeg havde lidt problemer med at mc'er med fri udblæsning
kunne aktiverer den blot ved at gøre forbi... Men det har også meget at
gøre med hvordan den monteres

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid