beklædning påtilbud i bilka
Fra : Moses

Dato : 24-03-04 22:14

Hej

De har "safety 1st" på tilbud i Bilka i denne tid.
Det vil sige at om det er et tilbud eller ej kan man ikke så let gennemskue.

Safety 1st er lavet i Danmark og sælges vist kun fra en forhandler. modellen
i Bilka hedder Milano og lige den model kan jeg ikke finde andre steder.
Jakken koster 1300, hvilket også andre modeller fra safety 1st gør.

Men om det er et tilbud eller ej, betyder jo heller ikke det store. En MC
jakke til 1300 og støvler til 800 er jo stadig en lille pris.

Men er der nogen som har prøvet disse produkter og vil dele deres erfaring ?

Jan

Fra : dsadas

Dato : 24-03-04 22:27

"Moses" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
> jakke til 1300 og støvler til 800 er jo stadig en lille pris.
>
> Men er der nogen som har prøvet disse produkter og vil dele deres erfaring

Om det er billigt eller ej er altid vanskelig i de store varehuse. Jeg har
lige købt et komplet sæt og må sige at kvaliteten er helt i top. De havde
også en jakke der hedder Paris til en hund mindre, men milano er en nice
jakke. Jeg gav ca. 4400 komplet lige fra hjelm til handsker, det kan godt
være man kan finde det andre steder men så skal man nok købe det i flere
butikker.

Helt ærligt så er jeg nybegynder, så hvad ved jeg ? Men jeg tror jeg har
gjort et godt køb Og jeg gider ikke fare land og rige rundt for at købe
et komplet sæt.

Fra : Anders

Dato : 24-03-04 22:38

"Moses" <a@b.c> wrote in message news:_Rm8c.932$Ts2.653@news.get2net.dk...
> [...]
> jakke til 1300 og støvler til 800 er jo stadig en lille pris.
>
> Men er der nogen som har prøvet disse produkter og vil dele deres erfaring

Hej.
En af mine kammerater har et sæt, jeg er dog ikke sikker på om det er Milano
udgaven af det eller ej. Han købte det sidste gang det var på bud i bilka.
Og jeg må indrømme jeg har svært ved at mærke forskel på kvaliteten mellem
hans Safety1. jakke og min IXS jakke til knap 3000. Det er da stof til
eftertanke. Gad vide om jeg er blevet snydt... hmmm....

--
Anders Z.
XT600E (00)

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 24-03-04 22:53

> [...]
> jakke til 1300 og støvler til 800 er jo stadig en lille pris.
>
> Men er der nogen som har prøvet disse produkter og vil dele deres erfaring

Fruen i huset er glad for sine safety 1st bukser, pånær nogle store
sidelommer som hun har pillet af med en opsprætter. Jeg forstod ikke helt
hvorfor, men det var vist noget med udseendet Jeg kan ikke se hvad
modellen hedder, men de er af cordura, med noget kevlar-stads. Ligesom
Anders synes jeg at forskellen til mine 1000 kr dyrere IXS bukser virker
beskeden.
Hun har vist ikke prøvet at køre i hård regn med dem, så jeg skal ikke kunne
sige hvordan de klarer regn i forhold til f.eks. goretex.
Hun købte dem ved MC i bella for et år siden for 800 kr.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Tom Christensen

Dato : 24-03-04 22:54

Hej Jan

> [...]
> jakke til 1300 og støvler til 800 er jo stadig en lille pris.
>
> Men er der nogen som har prøvet disse produkter og vil dele deres erfaring

Jeg var også fristet. Kørte til Bilka Hundige og fandt tøjet, som ser
kvalitetsmæssigt OK ud.

Jeg prøvede jakken, som ganske vist var i min størrelse, men jeg kunne
overhovedet ikke få hænderne igennem ærmerne. Det ser ud, som om ærmerne
generelt er *ekstremt* smalle. :(

--
venlig hilsen

Tom Christensen

reenchri"snabela"tiscali.dk

Fra : Carl

Dato : 24-03-04 23:57

"Tom Christensen" <spamvil@jegikkeha.dk> wrote in message

> Jeg prøvede jakken, som ganske vist var i min størrelse, men jeg kunne
> overhovedet ikke få hænderne igennem ærmerne. Det ser ud, som om ærmerne
> generelt er *ekstremt* smalle. :(

Tom Tom - du har jo lige købt en jakke af mig

Fra : Hekto

Dato : 25-03-04 00:35

In article <40621248$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nomail@dk.dk
says...

> Tom Tom - du har jo lige købt en jakke af mig

Jakkerne havde ganske rigtig umulige ærmer. Der skulle efter sigende
komme tøj i Bilka igen til juni - med bedre ærmer.
Der var to modeller bukser, som ikke var lige store i samme størrelse;
men jeg fandt da et par, der passede. (Nej, det var IKKE XXXXXL!!!)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Tom Christensen

Dato : 25-03-04 00:39

"Carl" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse

> Tom Tom - du har jo lige købt en jakke af mig

Ja, Carl, men da var det jakkedelen "mellem" ærmerne som ikke passer et
voksent mandfolk som mig

mvh
Tom

Fra : Carl

Dato : 25-03-04 08:32

> Ja, Carl, men da var det jakkedelen "mellem" ærmerne som ikke passer et
> voksent mandfolk som mig

Nåøø..ja - Men jakken var jo s'følig også til din søn, som endnu ikke ligner
Arnold Schwartzenegger. Se hvor solen skinner skal vi køre en tur?

Fra : Tom Christensen

Dato : 25-03-04 21:57

> ærmerne

> Nåøø..ja - Men jakken var jo s'følig også til din søn, som endnu ikke
ligner
> Arnold Schwartzenegger. Se hvor solen skinner skal vi køre en tur?

Det tør jeg ikke - jeg har set nogle fotos af resultatet fra din sidste tur!
Det er vist farligt at kørfe i nærheden af dig? Min cykel skulle gerne holde
lidt længere... Og så er der jo lige en praktisk detalje med kortet...
Ventetid på 6 uger for at komme til teoriprøve. Øv!

mvh
Tom

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 25-03-04 15:27

> [...]
>
> Jeg prøvede jakken, som ganske vist var i min størrelse, men jeg kunne
> overhovedet ikke få hænderne igennem ærmerne. Det ser ud, som om ærmerne

Jeg har også lige været ude i Bilka i Næææstved og prøve. Jeg er totalt
nybegynder med MC-beklædning og sonderer terænnet. Normalt kan jeg skrue mig
ned i noget imellem L og XL. Jeg prøvede en jakke i XL og kunne næsten
heller ikke få armene igennem (jo jeg havde åbnet lynlåse m.v.) og min
datter måtte hjælpe mig ud af den igen. Som skrevet er jeg nybegynder, og
spørger mig selv om sådan noget MC-beklædning virkelig skal føles så
ukomfortabelt. Jeg har set at SPH har noget læderbeklædning i ca. samme
prisklasse. Er der nogen der har erfaringer med dette? (ja ja jeg ved godt
at der ikke er indbygget de samme sikkerhedsdetaljer i det men jeg er lidt
af en vovehals)

Ivan Bartholin Nielsen - der kører rundt iført cowboybukser og en skindjakke
fra Brugsen - det er koldt
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1975 -

Fra : anders majland

Dato : 25-03-04 15:36

> Som skrevet er jeg nybegynder, og
> spørger mig selv om sådan noget MC-beklædning virkelig skal føles så
> ukomfortabelt.

NEJ - men det er et kompromis. Det skal sidde så stramt at det ikke
blafrer og sikekkerhedsbudernes bliver sidende de rigtige steder - men
ahs til komfort skal der jo også være plads til lidt tøj under ...

Så om vinteren kan jeg lige have en tynd uldtrøje og foer'et i min
Rukka, mens det om sommeren sidder lidt løst uden foer og bare med en
t-shirt under.

> Ivan Bartholin Nielsen - der kører rundt iført cowboybukser og en
skindjakke
> fra Brugsen - det er koldt

Yep det er ikke sommer endnu. På arbejde er der ved at blive omlagt låse
og jeg har fået en forkert nøgle til den yderste dør. I aftes lykkedes
det mig så at smække mig ud og opdage at jeg havde taget handskerne med
ind - F**K. Mine fingre var næsten blåfrosne efter bare 10km. Her til
morgen kørte jeg så tilbage til arbejde iført sokker og plastikposer på
hænderne .... Når temperaturen er omkring frysepunktet hjælper det ikke
meget med elvarme i håndtagene når man ikke har handsker på ....

Fra : Ronni

Dato : 25-03-04 09:27

Moses wrote:

> De har "safety 1st" på tilbud i Bilka i denne tid.
> Det vil sige at om det er et tilbud eller ej kan man ikke så let gennemskue.

Hej,

Jeg har ingen erfaring med de nævnte produkter, men jeg har set et sted på
nettet der sælger Safety 1st-jakker til en normalpris på 1300 kr.
Så kunne man jo godt forestille sig at prisen kunne presses lidt, hvis man
købte et helt sæt - hvilket du nok får svært ved i Bilka

/Ronni

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 25-03-04 09:37

Det må være gamle modeller fra Mconline. Jeg købte sidste år en jakke
(Suzuka) og et par bukser (Zandvoort) til ca 2.500 og de holder fint
til øsregnvejr i flere timer. Ærmerne kan lynes helt op og inderfoer
kan tages ud af både jakke og buks. Masser af lommer og
sikkerhedsudstyr (har dog købt et rygskjold da de indbyggede ikke r
til ret meget). Kan varmt anbefales. Kender flere tilfredse kunder...

hej
Hans
NTV

Fra : Tobias Larsen

Dato : 25-03-04 09:52

> [...]
> jakke til 1300 og støvler til 800 er jo stadig en lille pris.
>
> Men er der nogen som har prøvet disse produkter og vil dele deres erfaring

Jeg har handskerne, købt sidste sommer på tilbud i Bilka. De holder ganse
fint.

Tobias

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-03-04 10:05

On 2004-03-24, Moses <a@b.c> wrote:

> Men er der nogen som har prøvet disse produkter og vil dele deres erfaring ?

Prøv at google efter "bilka" og "safety 1st" - det har været diskuteret
mange gange.

Jeg tog ud til Bilka for at prøve det i tirsdags. Der var ikke flere handsker
tilbage og jakken var ekstrem lille - således kan jeg rimeligt krybe i en
kammerats SHOEI jakke i størrelse L, mens Safety 1st' XL ikke kunne lynes.
Jeg gad ikke spilde tid på at prøve bukserne, da der stod en nogenlunde
almindeligt bygget kvinde som passede en størrelse L.

Men hvis tøjet passer dig er det mit indtryk at det er god kvalitet.

Støvlerne lignede billigt plastik/gummi fra et overskudslager i Østeuropa.
Jeg synes i hvert fald ikke de ås ud til at være deres pris værd.

Hjelmen (som dog ikke er Safety 1st), klemte mig i størrelse XL på
tindingerne - i stedet købte jeg en Bieffe til 900 (nedsat fra 1600 eller
lignende) hos Enghave Motor. Den er også i størrelse XL og passer
perfekt.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Moses

Dato : 25-03-04 14:48

--zip zap ---

Tak for alle svarene, jeg synes at kunne tyde en trend om at det er et
rigtig godt sæt til prisen.

Moses

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 25-03-04 16:22

Moses wrote:
> Hej
>
> De har "safety 1st" på tilbud i Bilka i denne tid.

Hvad med deres læderhandsker?
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-03-04 21:34

Rune (Bandit600RR) wrote:

> Hvad med deres læderhandsker?

Prisen taget i betragtning, så kan man ligeså godt prøve sin lokale mc
pusher.. Her hos den lokale i Svendborg koster alle handskerne mellem 400 og
500 kroner stykket, og så har man jo et noget større udvalg.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk