|
| Nye tandhjul - gammel kæde? Fra : dots |
Dato : 24-03-04 19:09 |
|
Økonomien skranter lidt for tiden, såe kan man dette?
Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde der max
har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg skifter
tandhjulene ?
- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216
| |
anders majland (24-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-03-04 19:16 |
|
> Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde der
> max har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg skifter
> tandhjulene ?
Tandhjulene vil vel blive slidt væsenligt mere i starten for at tilpasse
sig kæden - men jeg ved ikke hvor meget ekstra det vil slide på
kæden.... Men hvis de gamle tandhjul er slidt op har du valget vel
mellem
- skifte både tandhjul og kæde nu - og derved kassere en kun halvslidt
kæde
- kun skifte tandhjul og så skifte begge dele igen samtidigt næste gang
Tandhjulene er vel meget billigere end kæden, så anden mulighed giver
mening ?
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
dots (24-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 24-03-04 22:02 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c3sksc$omh$1@sunsite.dk...
> Tandhjulene er vel meget billigere end kæden, så anden mulighed giver
> mening ?
Problemet er ikke kun kæden...
Sidste år troede jeg stadig at jeg skulle med på off-road i Rumænien og
indkøbte friske tandhjul...
Endte med at måtte ha' originale Honda dele til henholdsvis 500noget for
fortandhjul og 1500noget for bagdimsen. Og endte med forkert gearing, da jeg
endelig fik delene ...
Fortandhjulet har jeg siden fundet gevaldigt meget billigere(327-13/14), men
bagtandhjulet (604-44)ligger stadig i 800+.
Så hvis nogen kender et rigtig godt sted sted, så er det et 604-44
bagtandhjul
Og jo, jeg har ledt på louis, gøtz og kigget i mc-nøglen...
Fik et tip fra en klubkammerat, JRK laver den str jeg skal bruge -
mc-nøglen, som de handler med i DK, har dem bare ikke.
Restordre kan vare 1/2 år og måske ende med et desværre nej...
dots
| |
Nicolai (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 24-03-04 19:56 |
|
Sælg motorcyklen...!!!!
"dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk> wrote in message
news:4061cefe$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Økonomien skranter lidt for tiden, såe kan man dette?
>
> Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde der max
> har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg skifter
> tandhjulene ?
>
> - dots -
> Honda CRM125 R
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216
>
>
| |
dots (24-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 24-03-04 21:46 |
|
"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4061d9dc$0$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> Sælg motorcyklen...!!!!
>
ALDRIG !!!
dots
| |
Magne Vingsand (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 24-03-04 21:51 |
|
Nicolai wrote:
> Sælg motorcyklen...!!!!
>
>
> "dots"
>> Økonomien skranter lidt for tiden, såe kan man dette?
>>
>> Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde
>> der max har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg
>> skifter tandhjulene ?
Hårreisende sitering, men...
Hvor bra kjedet er, kommer an på bruksområdet. Men normalt skal det ikke ha
vært store slitasjen på kjedet etter 800 mil på asfalt. Du kan jo sjekke
kjedet ved å kjenne etter om det er noen klaring å snakke om mellom hvert
ledd når du strekker/presser på det. Eventuelt se på sabeltendensen når
kjedet legges på siden, sammenlignet med et nytt kjede. Best er det å skifte
komplett, men du er ikke den eneste som tar slike vurderinger - både når det
gjelder drev- og kjedebytter...
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
dots (24-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 24-03-04 22:26 |
|
"Magne Vingsand" <mving@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:4061f5ea$1@news.broadpark.no...
>
> Hårreisende sitering, men...
> Hvor bra kjedet er, kommer an på bruksområdet. Men normalt skal det ikke
ha
> vært store slitasjen på kjedet etter 800 mil på asfalt. Du kan jo sjekke
> kjedet ved å kjenne etter om det er noen klaring å snakke om mellom hvert
> ledd når du strekker/presser på det. Eventuelt se på sabeltendensen når
> kjedet legges på siden, sammenlignet med et nytt kjede. Best er det å
skifte
> komplett, men du er ikke den eneste som tar slike vurderinger - både når
det
> gjelder drev- og kjedebytter...
>
Måske er også kæden temmeligt medtaget... Jeg kører jo ikke kun asfalt.
Jeg har kørt en del tusinde km både i terræn, og på asfalt med den kæde.
Tandhjulene begynder at ligne bølgerne ved Kattegat.... Jeg vil prøve at
tjekke kæden på din måde imorgen. Tak for rådet
dots
| |
anders majland (24-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-03-04 22:35 |
|
> Måske er også kæden temmeligt medtaget... Jeg kører jo ikke kun
> asfalt. Jeg har kørt en del tusinde km både i terræn, og på asfalt
> med den kæde. Tandhjulene begynder at ligne bølgerne ved Kattegat....
Så tror jeg også du skal ofre en ny kæde... Hvad dimension kører du med
?
http://www.dinmc.dk/ (der er blevet min favoritbutik fordi han "har det
jeg lige mangler" - og så er der kun en god halv time væk på små snoede
veje har 428 og 520 kæder til mellem 100 og 200kr ...
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Magne Vingsand (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 24-03-04 22:50 |
|
dots wrote:
> "Magne Vingsand"
>> Hvor bra kjedet er, kommer an på bruksområdet. Men normalt skal det
>> ikke ha vært store slitasjen på kjedet etter 800 mil på asfalt.
> Måske er også kæden temmeligt medtaget... Jeg kører jo ikke kun
> asfalt. Jeg har kørt en del tusinde km både i terræn, og på asfalt
> med den kæde. Tandhjulene begynder at ligne bølgerne ved Kattegat....
Ganske skarpe de bølgene ved Kattegat, har jeg sett.
Da har nok kjedet sannsynligvis strukket seg en del i tillegg til slitasje
fra sandstøv. Om du med kjedet montert kan trekke det ut mer enn halvveis på
bakre drevs midtre tann, er det oftest modent for utskifting. Du vet jo også
selv hvor mye du har etterjustert fra kjedet var nytt. Selv kjører jeg en
tøffere linje, og kappet av et ledd når kjedet ble for "langt". Var/er et
nødstilfelle(?), da forhandler ikke klarte å skaffe kjede tidsnok og jeg
skulle kjøre endurokonkurranse.
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
Psycho Cowboy (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 24-03-04 21:54 |
|
Nicolai wrote:
> Sælg motorcyklen...!!!!
________________________________________
Hvad er det for en latterlig kommentar at komme med?
Hun spørger, hvordan hun løser problemet med kæde / tandhjul, så vis lidt
respekt og lad være med at svare på spørgsmålet, hvis ikke du har nogen
fornuftig mening om det.
Til Dots:
Hvis du kun skifter tandhjul og de gamle var meget slidte, har kæden
formegentlig nået at forme sig efter de gamle slidte tandhjul, og når du så
nøjes med kun at skifte tandhjul, skal kæden forme sig hurtigt igen for at
tilpasse sig. Personligt havde jeg nok bidt i det sure æble og skiftet hele
skidtet. Du risikerer at ødelægge både tandhjul og kæde med en semi-løsning.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Wheeler (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Wheeler |
Dato : 24-03-04 22:06 |
|
Dots:
"Økonomien skranter lidt for tiden, såe kan man dette?
Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde der max
har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg skifter
tandhjulene ?
---------
Hvad med alternativet (ikke o-ring)?
En ny kan vel erhverves for *langt* under 200 kr. - selv herhjemme (Max
e.lign.?)
--
Wheeler
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
VFR 750 F
TDR 125 R - til salg 13/15K u./m. syn
| |
dots (24-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 24-03-04 22:32 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac_FJERN_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4061f4fd$0$5977$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Til Dots:
> Hvis du kun skifter tandhjul og de gamle var meget slidte, har kæden
> formegentlig nået at forme sig efter de gamle slidte tandhjul, og når du
så
> nøjes med kun at skifte tandhjul, skal kæden forme sig hurtigt igen for at
> tilpasse sig. Personligt havde jeg nok bidt i det sure æble og skiftet
hele
> skidtet. Du risikerer at ødelægge både tandhjul og kæde med en
semi-løsning.
>
Hmm - du har nok ret, jeg slipper ikke.
Og med al det jord den bette Honda æder, er det sg nok bedst - dvs jeg må ud
til min crossmand imorgen... Jeg kan vel få et girokort og strække den til
næste måned
Vi skal nemli køre ræs(generalforsamling) hele weekenden i Finderup militære
øvelsesterræn
dots
| |
Kenn H. Jensen (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 24-03-04 22:39 |
|
"dots" skrev i meddelelsen
news:4061fea1$0$247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hmm - du har nok ret, jeg slipper ikke.
> Og med al det jord den bette Honda æder, er det sg nok bedst - dvs jeg må
ud
> til min crossmand imorgen... Jeg kan vel få et girokort og strække den til
> næste måned
Jeg syntes at kunne huske noget om en fra Roskilde der sælger billige
O-rings kæder. Måske der er andre herinde fra der kan huske tlf. nr. eller
lign.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
anders majland (24-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-03-04 22:47 |
|
> Vi skal nemli køre ræs(generalforsamling) hele weekenden i Finderup
> militære øvelsesterræn
Er der "offenlig" adgang ?
Kunne da være sjovt at kigge forbi og se hvordan man gør - selvom
mit "æsel" ikke skal udsættes for den slags
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
dots (24-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 24-03-04 22:59 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c3svue$rai$1@sunsite.dk...
> Er der "offenlig" adgang ?
> Kunne da være sjovt at kigge forbi og se hvordan man gør - selvom
> mit "æsel" ikke skal udsættes for den slags
Du skal da bare dukke op
Kl. 10 lørdag ved Finderup
dots
| |
dots (24-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 24-03-04 23:15 |
|
"dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
news:406204e6$0$297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Du skal da bare dukke op
> Kl. 10 lørdag ved Finderup
Glemte 51529384, så kan du altid finde os
dots
| |
anders majland (24-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-03-04 23:34 |
|
> Kl. 10 lørdag ved Finderup
Militærterrænet kan jeg nemt finde - men hvor starter i fra ?
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
anders majland (24-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-03-04 23:48 |
|
> Militærterrænet kan jeg nemt finde - men hvor starter i fra ?
Nå fra Spejderhytten - den er da til at finde
(Har noget familie på fallevej - ifølge krak 1.3 km derfra)
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Michal (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Michal |
Dato : 25-03-04 08:30 |
|
In article <c3t3i6$4nv$1@sunsite.dk>, anders majland wrote:
>> Militærterrænet kan jeg nemt finde - men hvor starter i fra ?
>
> Nå fra Spejderhytten - den er da til at finde
>
> (Har noget familie på fallevej - ifølge krak 1.3 km derfra)
Øv altså, det er jo helt ovre i det mørke jylland :(((
Gid der var noget lignende på djævleøen...
--
Venlig Hilsen
Michal
| |
anders majland (25-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 25-03-04 11:11 |
|
> Øv altså, det er jo helt ovre i det mørke jylland :(((
Har du ikke lys på cyklen ?
Er du bange for at krydse bæltet eller sejle ?
--
Anders dot Majland at jyde dot dk - der rakker frem og tilbage hver uge
....
email address in header is not valid
| |
Armand (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-03-04 20:00 |
|
Michal <usenet@wodzinski.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c3u1pq$fs0$2@sunsite.dk...
> In article <c3t3i6$4nv$1@sunsite.dk>, anders majland wrote:
> >>
> Øv altså, det er jo helt ovre i det mørke jylland :(((
>
> Gid der var noget lignende på djævleøen...
Bæltskrækker! :-|
--
Armand.
| |
Kim (28-03-2004)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 28-03-04 01:43 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c3vgds$1k78$2@news.cybercity.dk...
>
> Michal <usenet@wodzinski.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:c3u1pq$fs0$2@sunsite.dk...
> > In article <c3t3i6$4nv$1@sunsite.dk>, anders majland wrote:
> > >>
> > Øv altså, det er jo helt ovre i det mørke jylland :(((
> >
> > Gid der var noget lignende på djævleøen...
>
> Bæltskrækker! :-|
>
> --
> Armand.
>
Måske prisen for at komme over også spiller lidt ind !?
Kim
| |
Armand (28-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-03-04 16:50 |
|
Kim <futtown@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40662db8$0$266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c3vgds$1k78$2@news.cybercity.dk...
> >
> > Michal <usenet@wodzinski.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:c3u1pq$fs0$2@sunsite.dk...
> > > In article <c3t3i6$4nv$1@sunsite.dk>, anders majland wrote:
> > > >>
> > > Øv altså, det er jo helt ovre i det mørke jylland :(((
> > >
> > > Gid der var noget lignende på djævleøen...
> >
> > Bæltskrækker! :-|
> >
> Måske prisen for at komme over også spiller lidt ind !?
= á en tankfuld ekstra!
Bæltskrækker - Nu også fyldt med omsvøb!
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 26-03-04 10:34 |
|
> Gid der var noget lignende på djævleøen...
Meld dig ind i www.tenere.dk De kører roadbooktur / grusvejsræs på søndag i
det sydlige Sverige. Tag med!
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
anders majland (27-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 27-03-04 22:38 |
|
> Du skal da bare dukke op
> Kl. 10 lørdag ved Finderup
Håber i havde en god tur - venter en "race-beretning her på d.f.m"
--
Anders dot Majland at jyde dot dk - Der ikke lige kunne få det til at
passe alligevel at kigge derud
email address in header is not valid
| |
dots (28-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 28-03-04 17:40 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c44s9f$ebn$1@sunsite.dk...
>
> Håber i havde en god tur - venter en "race-beretning her på d.f.m"
>
Den kommer - ska lige sunde mig lidt ....
dots
| |
Magne Vingsand (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 24-03-04 23:07 |
|
dots wrote:
> Vi skal nemli køre ræs(generalforsamling) hele weekenden i Finderup
> militære øvelsesterræn
Oii - det hørtes moro ut! Send gjerne link til bilder fra øvelsen, skulle
gjerne blitt med!
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
dots (24-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 24-03-04 23:14 |
|
"Magne Vingsand" <mving@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:4062079e@news.broadpark.no...
> dots wrote:
> > Vi skal nemli køre ræs(generalforsamling) hele weekenden i Finderup
> > militære øvelsesterræn
>
> Oii - det hørtes moro ut! Send gjerne link til bilder fra øvelsen, skulle
> gjerne blitt med!
Du kan altid finde os på www.dormck.com
og hvis der bliver go'e billeder sender jeg gerne link.
dots
| |
Magne Vingsand (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Magne Vingsand |
Dato : 24-03-04 23:33 |
|
dots wrote:
> "Magne Vingsand"
>>> Vi skal nemli køre ræs(generalforsamling) hele weekenden i Finderup
>>> militære øvelsesterræn
>> Oii - det hørtes moro ut! Send gjerne link til bilder fra øvelsen,
>> skulle gjerne blitt med!
> Du kan altid finde os på www.dormck.com
> og hvis der bliver go'e billeder sender jeg gerne link.
Takk
I Norge finner du oss på;
http://www.otc-mc.org/
- med Trondheimsjuntaen på;
http://www.vingsand.net/otc/otc.html
- anbefaler et besøk på;
http://www.otc-mc.org/bukkerittet.html
Her kjøres det på fjellgrusveier fra morgen til kveld, noen av oss er der
hele uka.
Velkommen!
--
Magne Ténéré/Endupamp
| |
anders majland (24-03-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-03-04 20:00 |
|
Nicolai <limboxxx@yahoo.dk>
> Sælg motorcyklen...!!!!
Du vel måske gerne købe den til en "god pris" ...
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
freak (25-03-2004)
| Kommentar Fra : freak |
Dato : 25-03-04 02:35 |
|
Hej Dots
Nu har jeg fundet endnu en fabrik der laver kædekit til din knallert,
så nu gider jeg snart ikke høre mere om at det ikke er til at skaffe.
Nå men det er et sted i italien der hedder PBR og basballe cross center er
importør af det
så gå ind på http://www.bccdk.dk og checke deres links.
Jeg kunne finde et kædekit til din og jeg kan sådan cirka ikke et eneste ord
italiensk!!
Så ring derop og hør dem ad.
Og jeg syntes også helt sikkert at du skal skifte kæden med det samme, da
jeg slet ikke
kan fatte hvordan du kan få den til at holde 8000km ( da jeg selv skifte
kædekit engang i kvatalet).
Freak (nu med YZ (e? r?) 250)
"dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
news:4061cefe$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Økonomien skranter lidt for tiden, såe kan man dette?
>
> Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde der max
> har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg skifter
> tandhjulene ?
>
> - dots -
> Honda CRM125 R
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216
>
>
| |
dots (25-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 25-03-04 11:47 |
|
"freak" <frc-@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40623734$0$18682$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hej Dots
>
> Nu har jeg fundet endnu en fabrik der laver kædekit til din knallert,
>
> så nu gider jeg snart ikke høre mere om at det ikke er til at skaffe.
Hæ
Det første link du gav mig var helt fint, bortset fra at der vil gå ca 6mdr
før jeg ved om jeg får mit 44t eller ej ....
> Jeg kunne finde et kædekit til din og jeg kan sådan cirka ikke et eneste
ord
> italiensk!!
Jeg har kigget, ikke noget 44t, kun 40t. Eller osse kan jeg bare ikke finde
det??
Eller jeg må lave gearingen om fra 14-44 til 13-40?? Det vil vel give
nogenlunde det samme...?
> Så ring derop og hør dem ad.
Jeps.
>
> Og jeg syntes også helt sikkert at du skal skifte kæden med det samme, da
> jeg slet ikke
>
> kan fatte hvordan du kan få den til at holde 8000km ( da jeg selv skifte
> kædekit engang i kvatalet).
Du kører jo osse pil-råddent
> Freak (nu med YZ (e? r?) 250)
Ses til GF ?
dots
| |
Armand (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-03-04 20:15 |
|
dots <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4061cefe$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Økonomien skranter lidt for tiden, såe kan man dette?
>
> Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde der max
> har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg skifter
> tandhjulene ?
Hvis kæden er så frisk som du tror, så spar blot den og befri den for mere
slid fra dine "savklinger". Tandhjulene er (almindeligvis) det billige
komponent, hvorfor der ikke er nogen grund til at spare dér!
Men kontrollér nu også lige kæden:
Man må ikke kunne trække kæden fri fra bagtandhjulet så der er luft at se
under leddene - Forsøg evt samme med det friske tandhjul og lær at det
ikke(!) er kædhjulet der medfører omtalte luft men derimod at leddene er så
slidte at de kan give sig tilstrækkeligt ved et træk udaf, imens at tænderne
holder dem sammentrukket når de ligger an imod tandhjulet!!
Alternativ til det dyre bagtandhjul fremover:
Tildannet aluminiums-tandhjul for 3-400,-!
"Armand-pro Spares"alternativet:
Send mig det gamle bagtandhjul og se løjer!
--
Armand.
| |
dots (26-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 26-03-04 00:09 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c3vgf2$1k78$15@news.cybercity.dk...
>
> Alternativ til det dyre bagtandhjul fremover:
> Tildannet aluminiums-tandhjul for 3-400,-!
>
> "Armand-pro Spares"alternativet:
> Send mig det gamle bagtandhjul og se løjer!
Hej Armand
Sjovt du lige hoppede ind, det var netop dig jeg tænkte på, da jeg pillede
den gamle kæde af....(der var nok kædemøg på til en skideballe, hæ!)
Jeg tager imod dit tilbud og sender gerne mit gamle bagtandhjul til dig, har
bare ikk adressen? Kun til MC-Chaufførerne, men det kan vel osse du?
Honda har her til aften fået et sæt friske tandhjul (13-40/til 1500kr
original Honda CRM-dims!) + spritny RKcrosser guld kæde, min crossmand har
hjertet med sig, og gav mig line til den 1.
Og jeg har selv skiftet det hele, alene! første gangs - hvis der så sker
noget grimt derude, så er det kun min egen skyld
Så idag er det min vinkelsliber/kæde debut
Og for dælen da, utroligt den kørte så godt, massiv spånplademøg i
kædefedtbæ osv bag forreste tandhjul!
Såe vi er klar imorgen Honda og jeg, mangler kun at spænde efter hist og
her, så vil det snart vise sig om den ny gearing har nogen betydning...!
dots
| |
Armand (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-03-04 16:55 |
|
dots <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:406366de$0$310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c3vgf2$1k78$15@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > "Armand-pro Spares"alternativet:
> > Send mig det gamle bagtandhjul og se løjer!
>
> Hej Armand
> Sjovt du lige hoppede ind, det var netop dig jeg tænkte på, da jeg pillede
> den gamle kæde af....(der var nok kædemøg på til en skideballe, hæ!)
Jamen, du kan da lige få den her istedet:
Kandusåforfandenseatlæreatrenseogplejedinkædenogetoftere-Sådanen
forbandet*#/|^x! !
> Jeg tager imod dit tilbud og sender gerne mit gamle bagtandhjul til dig,
har
> bare ikk adressen?
Fantasiløse kvindfolk!
Jeg ved at du har mit mobilos#, og så er det bare at søge på Krak.dk :-|
Men hvis du stadig har samme # som førhen, så er der allerede landet en SMS
med adressen ved dig
--
Armand
| |
dots (26-03-2004)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 26-03-04 17:24 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c41k1p$eb2$5@news.cybercity.dk...
>
> Fantasiløse kvindfolk!
> Jeg ved at du har mit mobilos#, og så er det bare at søge på Krak.dk :-|
> Men hvis du stadig har samme # som førhen, så er der allerede landet en
SMS
> med adressen ved dig
>
Jamen se selv, det var jo meget nemmere på denne måde
Og sms er dikket ind på mobilos, jeg sender til dig i næste uge, hvis jeg
overlever denne weekend
dots
| |
Armand (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-03-04 22:50 |
|
dots <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40645946$0$309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> .........jeg sender til dig i næste uge, hvis jeg overlever denne weekend
Citat fra anden DFM'er:
" Bare rolig, det gror sammen igen...."
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 26-03-04 01:22 |
|
Du skriver alternativet er et aluminium bagtandhjul. Hvorfor ikke et
"plastik/nylon" bagtandhjul?
Det er jo her kun en 125 cc motorcykel der skrives om
og jeg brugte da på min Honda CB 750 der var boret til 836 (forged pistons)
kvartmile knast, Weber DCOE, Russ Colins udstødning, skyllekanaler/større
ventiler, el-tænding osv. og der hold kunststof bagtandhjulene købt fra NEP
i USA da fint. Og kunststoftandhjulene (havde flere) havde den fordel at de
var 1,0 kg lettere - 325 gram kontra 1,350 gram - lidt elastisk hvilket
fjernede støj samt gjorde at kæden altid blev trukket i/trak med mere end et
led.
Styrkemæssigt viste de sig at være mindst 25 stærkere end beskrivelsen vedr.
lign. kunststoffer som vi havde i tabeller under den efterfølgende
ingeniøruddannelse.
Så igen. Hvorfor ikke kunststof bagtandhjul?
Mvh. Gert Thorgersen
Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c3vgf2$1k78$15@news.cybercity.dk...
>
> dots <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:4061cefe$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Økonomien skranter lidt for tiden, såe kan man dette?
> >
> > Jeg har et sæt spritnye tandhjul til Hondaen og en DID O-ringkæde der
max
> > har gået 8000 km - Behøver jeg at skifte den kæde når jeg skifter
> > tandhjulene ?
>
> Hvis kæden er så frisk som du tror, så spar blot den og befri den for mere
> slid fra dine "savklinger". Tandhjulene er (almindeligvis) det billige
> komponent, hvorfor der ikke er nogen grund til at spare dér!
>
> Men kontrollér nu også lige kæden:
> Man må ikke kunne trække kæden fri fra bagtandhjulet så der er luft at se
> under leddene - Forsøg evt samme med det friske tandhjul og lær at det
> ikke(!) er kædhjulet der medfører omtalte luft men derimod at leddene er
så
> slidte at de kan give sig tilstrækkeligt ved et træk udaf, imens at
tænderne
> holder dem sammentrukket når de ligger an imod tandhjulet!!
>
> Alternativ til det dyre bagtandhjul fremover:
> Tildannet aluminiums-tandhjul for 3-400,-!
>
> "Armand-pro Spares"alternativet:
> Send mig det gamle bagtandhjul og se løjer!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>
>
| |
Armand (26-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-03-04 16:55 |
|
Gert Bo thorgersen <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c412u7$800$1@news.loxinfo.co.th...
> Du skriver alternativet er et aluminium bagtandhjul. Hvorfor ikke et
> "plastik/nylon" bagtandhjul?
>
> Det er jo her kun en 125 cc motorcykel der skrives om
Men læs lige igen hvorledes hun behandler sit kædekit, og læs imellem
linierne hvordan Honda'en bliver holdt til i terrænet.
Jeg vil ikke anbefale Dorte at eksperimentere med kunststof-tandhjul
> Styrkemæssigt viste de sig at være mindst 25 stærkere end beskrivelsen
vedr.
> lign. kunststoffer som vi havde i tabeller under den efterfølgende
> ingeniøruddannelse.
> Så igen. Hvorfor ikke kunststof bagtandhjul?
HVIS det havde været de vises sten med kunststof-tandhjul (jeg husker godt
at have set nogle stykker i brug tilbage i 70'erne), så var de vel mere
brugte på gade og i industrien, end som så :-/
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (27-03-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 27-03-04 01:39 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c41k1o$eb2$4@news.cybercity.dk...
>
> Gert Bo thorgersen <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:c412u7$800$1@news.loxinfo.co.th...
> > Du skriver alternativet er et aluminium bagtandhjul. Hvorfor ikke et
> > "plastik/nylon" bagtandhjul?
> >
> > Det er jo her kun en 125 cc motorcykel der skrives om
>
> Men læs lige igen hvorledes hun behandler sit kædekit, og læs imellem
> linierne hvordan Honda'en bliver holdt til i terrænet.
> Jeg vil ikke anbefale Dorte at eksperimentere med kunststof-tandhjul
>
> > Styrkemæssigt viste de sig at være mindst 25 stærkere end beskrivelsen
> vedr.
> > lign. kunststoffer som vi havde i tabeller under den efterfølgende
> > ingeniøruddannelse.
> > Så igen. Hvorfor ikke kunststof bagtandhjul?
>
> HVIS det havde været de vises sten med kunststof-tandhjul (jeg husker godt
> at have set nogle stykker i brug tilbage i 70'erne), så var de vel mere
> brugte på gade og i industrien, end som så :-/
>
> --
> Armand.
>
Jeg vil nu til min Honda XR 250 off-roader søge at få fat i nylon
bagtandhjul fra N.E.P. i USA, ikke nogle af de misprodukter der tidligere
blev søgt solgt i Danmark, ved at søge først på adressen i det 26 - 27 år
gamle katalog. For når det for så mange år siden kunne holde så godt til en
meget tunet Honda CB 750 så er der jo slet ingen problemer for den nævnte
model.
Jeg har stadig et eksemplar brugt på CB 750, et andet forærede jeg til
Københavns Teknikum, for at vise at man kunne lave dem langt stærkere end
der stod i deres data.
Til XR 250 vil jeg fortrække den slags da det støjer mindre og er bedre
egnet til at modstå alt det snavs der kommer på under bjergkørsel; med tanke
på elasticiteten kontra sand og småsten. Og mere lydløs.
Men da det er elastisk/bøjelig skal man jo tænke i andre baner/mere
omhyggelig. Dette sås af at da jeg den gang til Lydmuren havde hjemkøbt et
NEP tandhjul til hans CB 750, og tilfældigvis senere kom forbi, baksede han
med det. Tandhjulet var faktisk skålformet med en højde ved tænderne på gov
1 cm. når tandhjulet blev lagt på den ene side på en plan flade. Det viste
sig at de to tandhjul var totalt ude af sporing - pga. forkert påmontering
af bagtandhjulet på det uoriginal helstøbt hjul - hvilket ikke var blevet
opdaget ved det tidligere benyttede stål bagtandhjul!
NEP tandhjulet måtte kasseres da det jo faktisk var valset i den deforme
facon under kørselen.
Jeg vil langt foretrække et NEP frem for et aluminium bagtandhjul.
Og vi ser jo også udviklingen vedr. skiver til bremserne som jo ikke længere
behøver at være af jern, hvilket jo sås i en Le´man vinder og ses i Porche
modeller, eller stempel belægningen der først blev opdaget efter murens
fald. Alt dette beskrevet i numre af Racecar Engineering.
Mvh. Gert Thorgersen
| |
Armand (27-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-03-04 18:24 |
|
Gert Bo thorgersen <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c42km5$td3$1@news.loxinfo.co.th...
>
> Og vi ser jo også udviklingen vedr. skiver til bremserne som jo ikke
længere
> behøver at være af jern, hvilket jo sås i en Le´man vinder og ses i Porche
> modeller, eller stempel belægningen der først blev opdaget efter murens
> fald. Alt dette beskrevet i numre af Racecar Engineering.
Racere har længe benyttet carbon-bremser, ligesom at Moto-Morini foretrak
Cadmierede alu-skiver; men det er gået forbi mine øjne hvilke andre
materialer der kan være tale om!
Kan du ikke nævne dét når du alligevel omtaler det??
--
Armand.
| |
|
|