> En anden ting. Jeg ville også skifte det gamle tændrør ud. Da jeg
> skruede det nye i kunne jeg blive ved med at skrue. Jeg skruede det ud
> igen, og kunne til min forbavelse se at gevindet i topstykket var
> blevet kværnet en smule (der var små metal-flager), for jeg kunne
> sagtens skrue det gamle tændrør på. Har jeg fået et forkert tændrør,
> eller?
Det kunne det godt være. Nu er jeg ikke sikker på hvilket størrelse dine
tændrør skal have, men hvis det f.eks. er 14mm, så vil 12mm rør ikke
blot falde ned i hullet, men vil lige kværne det yderste af gevindet.
Det gør dog ikke noget, så længe du ikke kører med det løse tændrør. Den
ville nok heller ikke kunne køre hvis du prøvede.
Er typen den samme som originalt?
> Og endnu en ting. Jeg hældte olie ned i cyllindern, som jeg er blevet
> anbefalet (MC'en har været stillestående længe). Efter lidt tid
> begyndte der at komme olie ud mellem køleribberne. Er motoren utæt,
> eller er der nogle huller jeg ikke umiddelbart kan se i topstykket?
Det lyder lidt mystisk. Er du sikker på at du ikke blot har kommet til
at hælde en lille smule ved siden af, hvorefter det langsomt løber ned
og viser sig?
Det skulle løbe ned og lægge sig oven på stemplet. Den smule der siver
forbi kan så ende nede i krumtaphuset, men der skulle det gerne blive
indtil motoren bliver startet og får lov til at køre. Det kan dog ske at
der er en lille sprække ved bundpakningen hvor det kan løbe ud, men det
burde der ikke være.
Når du får den startet, kan du dog let høre/se om den er utæt ved
bundpakningen. Så vil den 'prutte' ud af hullet når der gives gas.
--
signing off.. Martin Sørensen