Salg til forhandler ?
Fra : Kim

Dato : 23-03-04 23:20

Efter 2 somre går jeg lidt og overvejer at sælge min Kawa GPZ500S fra '93
med 44.000 Km på klokken. Cyklen har Laser 2i1 udstødning (de org. følger
med) og alarm, men er ellers ganske som den er blevet født. Cyklen skal
inden alt for længe ha' skiftet bremseskiverne på forhjulet men ellers er
cyklen ok. Hvad skal man regne med at en forhandler vil gi' i byttepris,
hvis man køber en brugt CBR600 F3 eller ZX6R ?

Jeg regner med at cyklen vil kunne indbringe 30-32.000,- i privat handel,
(lidt mere hvis jeg selv skifter skiverne og syner den), men jeg orker ikke
rigtig at ligge og rode med at sælge den, men kan man få en fornuftig pris
ved en forhandler når man vælger en anden brugt hos ham, eller vil jeg bare
blive fornærmet over den pris han vil gi' for min kære MC ?

Mvh. Kim

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-03-04 23:41

"Kim" skrev i meddelelsen

> [...]
bare
> blive fornærmet over den pris han vil gi' for min kære MC ?

Salg til forhandleren er den nemme og hurtige løsning. Men prøv dog at kør
ud og få en byttepris. Således gjorde jeg, men fandt ud af at jeg hellere
ville handle privat, både ved køb og salg. Jeg fik et par tusinde mere for
den privat, men var så til gengæld frit stillet mht. køb af den næste. Det
var i den gale ende af sæsonen min blev solgt, og jeg ville formentlig kunne
få noget mere for den hvis jeg havde ventet til denne sæson (læs. NU).

Det tog ca. 1½ måned at få solgt min gamle MC. Hvis ikke banken var så
villige til at vente med "udbetalingen"på den næste, så var den blevet solgt
til en forhandler. Jeg aftalte med min bank at de fik udbetalingen (min.
40.000) når den gamle var solgt, dog senest 1/7-04. De 40.000 var jeg 100%
sikker på at kunne skyde den af til her og nu.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Anders Thorup

Dato : 23-03-04 23:45

Kim wrote:
> [...]
> forhjulet men ellers er cyklen ok. Hvad skal man regne med at en
> forhandler vil gi' i byttepris, hvis man køber en brugt CBR600 F3

Jeg synes du skal finde en forhandler og spørge ham ad. Prøv gerne flere
forskellige. Når du har fundet ud af hvad de mener din GPZ er værd, så prøv
at sælge den privat til en pris der er lidt højere. Fordelen ved at sælge
privat, er at du har kontanter(som du ikke vil få, når du giver den i
bytte), dvs. at du kan gå på det private marked og finde en F3 er ZX6R i god
stand og til en fornuftig pris. Der er mange til salg i den blå avis af
begge modeller.
Lykkedes det dig ikke at sælge den privat, kan du jo altid gå tilbage til
forhandleren.

> Mvh. Kim

MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-03-04 08:49

Jeg ville sætte den i komision hos en forhandler. Skulle han så have
1-2000kr, så er det hurtigt sparet. Du kan jo aflevere plader og spare
forsikring og vægtafg. Samtidig har forhandleren en forsikring, hvis den
evt. skulle blive smadret e.l. ved prøvekørsel.... Men det forudsætter nok
at du også handler ved den samme forhandler, ellers bliver prisen måske
højere... Men prøv at spørg.

--
Mvh.
Henrik