Pudsning / polering
Fra : Rico Hansen

Dato : 23-03-04 11:06

Hej NG,

Sad lige en stund og tænkte på hvad I derude gør og anvender får at få
pudset cyklen klar til sommerens ture.
Jeg tænker på hvad I anvender til polering af kåber, motorblok, stel og ikke
mindst hvordan man bedst mulig holder fælgene fri for bremsestøv, eller gør
det nemt at pudse dem op igen.

Hvad med el-nettet? Giver I stik m.m. silikone for at holde fugt væk?
Hvad med en lille ridse i stellet under kåben? får den en let slibning og
grunder og så noget maling der passer nogenlunde i farven for at undgå en
begyndende tæring??

Hvad med sædet? Hvordan holder man læderen smidigt så det ikke falmer og evt
bliver nedbrudt af solens varme m.m.?

Mvh
Rico
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=247

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 24-03-04 12:19

"Rico Hansen" <news@ricohansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begyndende tæring??
>
> Hvad med sædet? Hvordan holder man læderen smidigt så det ikke falmer og

Først vaskes hele skidtet med almindeligt auto shampo, og så tøres den af.
Der hvor der sidder kædesnask, får den en tur med en klud med lampeolie. Så
får alle de lakerede dele en tur med turtlewax. og bagfælgen skal så lige
have en ½ time med lampeolie, for at tage alt kædesnasket. Sidst får den af
og til en lille squezee silikone til sædet og gummi duppeditterne rundt
omkring. Så ser den rigtigt godt ud. Potten kan ta' noget autosol, hvis man
lige har noget ved hånden.

Endvidere har jeg i år givet stellet lidt hammerite på de udsatte steder.
Dvs. ved fodhvilere, hvor lakken slides af.

Mvh
Kristoffer

Fra : Rico Hansen

Dato : 25-03-04 18:34

Tak for dit svar...
Det er lidt i samme dur som jeg allerede gør det i dag, så det lyder meget
fornuftigt... tak for dit svar.

/Rico