Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c3ouet$1j29$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> har set på en CBR600 F4 med 34hk drosling på, som har kørt 40000km
droslet.
>
> Men kom til at tænke på, at når den er droslet får den mindre benzin, men
> har det noget at gøre med en magere blanding ?
> Mere fordi at har hørt en mager blanding kan brænde ventiler.
> Blander jeg noget sammen her ?
Jup!
- Primitive droslinger er udført så man så at sige ikke kan give mere end
halvt gas, og det kan jo ikke slide ekstra at man aldrig giver bundgas :-|
- Andre droslinger er foretaget i kraft af svagere knaster, således at
motoren under ingen omstændigheder vil yde mere end de 34 Hk - Og dét kan jo
heller ikke slide som 100Hk :-|
- Svage (5-10 hk's-) droslinger kan være så primitivt udført som kun ved
isvejsning af en stor "spændeskive" i udstødningen, og dét ses ofte at
medføre et øget bensinforbrug!
Øget forbrug ved sænket ydelse angiver en meget fed bensinblanding, og
ligesom at køre permanent med choker regnes dét for ligefrem at kunne vaske
smørefilmen (á motorolie) af cylinderen, hvilket MÅ forårsage et øget
cylinderslid
> Eller er det godt den har kørt droslet til 34hk, da den så ikke har fået
> tæsk ?
Det er ganske OK; men stol ikke på at den aldrig har haft den originale
ydelse "monteret" - Tyskere er vel ligeså spegede som vi danskere er :-/
Tag det som: "muligt positivt" men ikke absolut et slid-argument :-|
--
Armand.