Hvordan ved leje i tyskland ??
Fra : --=Stone=--

Dato : 22-03-04 23:34

Har overvejet at leje en mc i sommer i tyskland, men må jeg feks. kører til
dk på den ? el. skal jeg holde mig i tyskland...

--
Steen
No bike at the moment.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-03-04 00:02

> Har overvejet at leje en mc i sommer i tyskland, men må jeg feks.
> kører til dk på den ? el. skal jeg holde mig i tyskland...

Bor du i Danmark, så har du intet at gøre på danske veje på udenlandske
køretøjer. Det bliver der set ret strengt på. Du må til gengæld køre alt
det du vil på resten af kloden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : --=Stone=--

Dato : 23-03-04 13:21

"Martin Sørensen" wrote in message
> Bor du i Danmark, så har du intet at gøre på danske veje på udenlandske
> køretøjer. Det bliver der set ret strengt på. Du må til gengæld køre alt
> det du vil på resten af kloden.

Øv øv øv så strøg den ide
Trode lige at jeg kunne tage 1-2 uger på lejet cykel i sommer, men nej....

Tja med mindre jeg futter lidt rundt i tyskland, det kunne jeg jo gøre ...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-03-04 17:32

> [...]
> nej....
> Tja med mindre jeg futter lidt rundt i tyskland, det kunne jeg jo

Ja, du kunne jo tage bilen til Tyskland, parkere den der og køre videre
sydpå på MC i nogle uger.
At det så også er rimeligt billigt at leje i Tyskland, gør det jo ikke
mindre attraktivt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 23-03-04 18:23

> Tja med mindre jeg futter lidt rundt i tyskland, det kunne jeg jo
> gøre ...

Da jeg lejede en Honda Varadero ved Honda forhandleren i Bünde for
efterhånden et par år siden måtte den ikke køres udenfor tyskland.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Joachim B. Schmidt

Dato : 23-03-04 02:02

Jeg mener man kan få en transit tilladelse til at køre igennem dk hvis du
fx. skal nordpå.

/Joachim
GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 24-03-04 23:47

--=Stone=-- <bugtrup@SPAMemail.dk ( fjern SPAM )> skrev i en
nyhedsmeddelelse:405f69ed$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har overvejet at leje en mc i sommer i tyskland, men må jeg feks. kører
til
> dk på den ? el. skal jeg holde mig i tyskland...

Gældende for en bil jeg måtte være med til at leje for at komme hjem fra
påskeferie (efter at være blevet svigtet af en Honda): Man må køre den fra
grænsen til hjemmet og videre til en given agent for udlejningsfirmaet!
Et argument som transit (til norgesfærgen?) bider ikke på T&S!

--
Armand.