/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
2 spørgsmål DT 125 R start / valg af dæk ?
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 22-03-04 22:01

Hejsa, når jeg skal starte min DT 125 R foreksempel efter en uges
stilstand så skal jeg have den helt ned og ligge på venstre side først ( for
at der kommer bensin i kab. ?) men den døjer lidt med at starte aligevel,
lige som om den ikke får nok bensin ( bruger selvfølgelig chooker ) hvis jeg
trykker "død" mands knappen ind og træder 3 gange for derefter at slå den
fra igen starter den lidt nemmere men giver jeg bare lidt gas dør den igen.
kan kun stå i tomgang når den er kold og det kan den altså knab nok. Men
vælter jeg den over på venstre side igen mens den er i gang så kan den godt
tage lidt gas uden at dø.
er det evt luftskruen der er skruet for langt ud så den giver for meget luft
eller ?

Nr 2 spørgsmål er :
Mit bagdæk er ved at være slidt ned, hvad skal jeg så købe til den, jeg
kører ikke rigtigt "cross" eller hård Offroad på den, men tager da engang i
mellem ud og kører i lidt grusgrav og lidt mudder. Men har hørt at det er
meget hård ved fælgen at køre på asfalt med Cross dæk så kunne godt tænke
mig en mellemting da jeg også kører endel på asfalt med den.

Gode råd modtages gerne


MVH

Lars Bisgaard




 
 
Claus Rittig (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-03-04 22:46

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:405f5425$0$300$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nr 2 spørgsmål er :
> Men har hørt at det er
> meget hård ved fælgen at køre på asfalt med Cross dæk så kunne godt tænke
> mig en mellemting da jeg også kører endel på asfalt med den.

Du skal købe et dæk der er det rette kompromis mellem asfalt/jord for dig.
Motocross dæk kan dog ikke skade dine fælge! (Men de giver ret dårligt
vejgreb på asfalt)

Rittig
(Som kun kører med cross dæk på sine off-roadere)



André T. (22-03-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 22-03-04 23:28


>> Nr 2 spørgsmål er :
>> Men har hørt at det er
>> meget hård ved fælgen at køre på asfalt med Cross dæk så kunne godt tænke
>> mig en mellemting da jeg også kører endel på asfalt med den.


Som claus skrev... Cross dæk skader ikke dine fælge... men de giver
spændende kørsel på asfalt

Jeg helt oplevet flere gange at mine Husqvarna CR250 (indregistreret)
helst ikke ville med rundt i rundkørslerne (på cross dæk)...

Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

--------------------©---------------------

Magne Vingsand (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Magne Vingsand


Dato : 23-03-04 00:04

André T. wrote:
>>> meget hård ved fælgen at køre på asfalt med Cross dæk så kunne godt
>>> tænke mig en mellemting da jeg også kører endel på asfalt med den.
> Som claus skrev... Cross dæk skader ikke dine fælge... men de giver
> spændende kørsel på asfalt

Pirelli MT21 er et bra alternativ, og godkjent for veibruk. Fine på grusen
(meget bedre enn Continental TKC80, et populært offroad-dekk i Norge), og
gir også god kontroll på asfalt og snø (om det siste skulle bli aktuelt). På
sm-bane slo ramma på offroaderen min nedi før dekkene slapp, så du kan ligge
på bra i svingene ved kontrollert gassbruk!

--
Magne Ténéré/Endupamp



TeeVee (23-03-2004)
Kommentar
Fra : TeeVee


Dato : 23-03-04 08:50

> Hejsa, når jeg skal starte min DT 125 R foreksempel efter en uges
> stilstand så skal jeg have den helt ned og ligge på venstre side først (
for
> at der kommer bensin i kab. ?) men den døjer lidt med at starte aligevel,
> lige som om den ikke får nok bensin ( bruger selvfølgelig chooker ) hvis
jeg
> trykker "død" mands knappen ind og træder 3 gange for derefter at slå den
> fra igen starter den lidt nemmere men giver jeg bare lidt gas dør den
igen.
> kan kun stå i tomgang når den er kold og det kan den altså knab nok. Men
> vælter jeg den over på venstre side igen mens den er i gang så kan den
godt
> tage lidt gas uden at dø.
> er det evt luftskruen der er skruet for langt ud så den giver for meget
luft
> eller ?

Jeg ved ikke hvad der kan skyldes problemet, men da jeg havde DT'er, så
lavede den præcis samme nummer.
Jeg klarede det også, som du skriver, ved at tippe den til siden. Herefter
var det bare at træde et par gange hvorefter den som regel gik igang.
Jeg fandt også ud af den gang, at man ikke kunne give den gas, så jeg lod
simpelthen være og lod den arbejde sig lidt op i omdrejninger. Det tog vel
1-2 minutters tid. Når først den havde fået lov til at komme lidt op i
omdrejninger, så kørte den perfekt, så at det er et karburerings-problem,
tvivler jeg på.
Jeg tror snarere det er en fejl ved karburator-konstruktionen, hvilket den
tidligere ejer af min DT'er dengang også mente.

//Anders
http://www.dfmc.dk/?id=221



Armand (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-03-04 23:48


TeeVee <teevee[FJERN]@[FJERN]teevee.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c3oq6e$1fbm$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa, når jeg skal starte min DT 125 R foreksempel efter en uges
> > stilstand så skal jeg have den helt ned og ligge på venstre side først (
> > for at der kommer bensin i kab. ?) men den døjer lidt med at starte
aligevel,
> > lige som om den ikke får nok bensin ( bruger selvfølgelig chooker ) hvis
> > jeg trykker "død" mands knappen ind og træder 3 gange for derefter at
slå den
> > fra igen starter den lidt nemmere men giver jeg bare lidt gas dør den
> > igen. kan kun stå i tomgang når den er kold og det kan den altså knab
nok. Men
> > vælter jeg den over på venstre side igen mens den er i gang så kan den
> > godt tage lidt gas uden at dø.
>
> Jeg ved ikke hvad der kan skyldes problemet, men da jeg havde DT'er, så
> lavede den præcis samme nummer.
> Jeg klarede det også, som du skriver, ved at tippe den til siden. Herefter
> var det bare at træde et par gange hvorefter den som regel gik igang.
> Jeg fandt også ud af den gang, at man ikke kunne give den gas, så jeg lod
> simpelthen være og lod den arbejde sig lidt op i omdrejninger.
> Jeg tror snarere det er en fejl ved karburator-konstruktionen, hvilket den
> tidligere ejer af min DT'er dengang også mente.

Hvis det fortrinsvis sker efter at den har stået stille nogle dage, så
skyldes det sandsynligvis at svømmerhusets atmosfære-adgang (der skal være
et eller andet lufthul ind oveni svømmerhuset for at bensinstanden kan
variere undervejs!) er lige lovlig åben og at svømmerhusets bensinindhold
derfor "dunster" det meste af boostet af under stilstand!
Det der sker når man tilter modellen, er at man hælder bensin ud af
karbunadens overløb hvorved at der kan komme frisk bensin til fra tanken, og
man kunne ligesåvel starte op med at tømme svømmerhuset v.h.a. bundventilen
:-/
Jeg mener at kunne huske at modellen er med manuel bensin-hane, og i såfald
kan man ganske enkelt lukke af for bensinen i god tid inden man er hjemme,
og derved levne plads i svømmerhuset til at der lukkes frisk bensin ned
inden opstart ugen efter

Symptomerna kunne til dels også skyldes snavs og/eller vand i svømmerhuset,
så en tømning vil under alle omstændigheder være en god ide!

--
Armand.
(hva' blev der af de gode gamle "tippere"?)








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste