Bagskærm igen igen
Fra : TheHobbit

Dato : 22-03-04 21:55

Den korte udgave:
Er der nogen der har link til de nye parafagraffer der har med bagskærme at
gøre?

Den laaaange udgave:
Jeg har lige været til regsyn/toldsyn med min MC og rendte ind i en særdeles
bitter gammel synsmand. Min KM tæller stod på 27.936 og så sagde jeg - jamen
det er jo faktisk 28.000 hvortil han svarede: "den er så pæn - den får du
fandme lov at betale fuld afgift for - jeg skriver 27.000." Hvorefter han
udfyldte toldpapirene.

Lidt senere kom en anden synsmand over for at kigge - en ung fyr på min egen
alder. Han sagde "den er godtnok fin - du skal rigtig ud og køre
motorcykel!" Hvortil den gamle svarer "ja, det er joda noget JEG
bestemmer!". Desværre ikke i en hverken venlig eller sjov tone.

Så gik han sin vej i ca. et kvarter. Der kom en anden synsmand og spurgte
hvordan det gik hvortil jeg kunne kunne svare "det ved jeg ikke - han er
gået". Da han endeligt kom tilbage kiggede han på lys og bremser som var
iorden. Pludselig råber han "mangelfuld bagskærm" til sin kollega ved
terminalen. Der kommer igen en anden synsmand over for at kigge som siger
"men der er jo kommet nye regler, den ser da fin ud". Hvortil den gamle
svarer, "den skal være original". Bagefter går han over til terminalen hvor
hans anden kollega står og siger "skrev du det med bagskærmen?" - "nej
svarer ham ved skærmen, den er da ok efter de nye regler" (vi er nu 3 der
synes den er ok!) "Nå!" siger den gamle "så må jeg jo selv" hvorefter han
udfylder synsblanketten "betinget godkendt" - med anmærkning om mangelfuld
bagskærm.

Er der nogen der har link til de nye parafagraffer der har med bagskærme at
gøre?

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Squish

Dato : 22-03-04 22:01

TheHobbit wrote:

> Den korte udgave:
> Er der nogen der har link til de nye parafagraffer der har med bagskærme at
> gøre?
>

> Den laaaange udgave:

Snip en lang historie om en gammel idiot!

Her:
http://makeashorterlink.com/?R25D52EC7

--
Squish
CB400F

Fra : Lars B Madsen

Dato : 22-03-04 22:09

Hvis du kunne finde noget bevis for at han har opført sig sådan så ville der
være belæg for at den gamle knark kunne få en reprimande der ville få han
til at gennemvæde sine inkontinens-bleer.. Sikke en type, virkelig noget der
kan få ens pis til at koge.

Nå, galde til side, så ville jeg lige høre om det betyder at den der klamme
skærm som monteres under nummerpladen (i ved nok, den der man kun har
monteret når cyklen skal til syn) kan skrottes?

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-03-04 22:15

Lars B Madsen wrote:

> Nå, galde til side, så ville jeg lige høre om det betyder at den der
> klamme skærm som monteres under nummerpladen (i ved nok, den der man
> kun har monteret når cyklen skal til syn) kan skrottes?

Riv pisset af... Det er ikke noget lovkrav mere.
Jeg har snakket med en færdselsbetjent om det, og han siger at
bagskærmsregerne på det nærmeste er umulige at fastsætte for politiet nu.
Det er i hvert fald svært at køre nogen sag på det, så de udskriver ikke
blanketter for dét mere!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Per P.

Dato : 23-03-04 08:26

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm som monteres under nummerpladen (i ved nok, den der man kun har
> monteret når cyklen skal til syn) kan skrottes?

Ja, skrot du bare den og husk at sende et venligt, TAK, til DMC. Det var DMC
der fik den slettet fra den danske lovtekst. Læs mere her
http://www.dmc-org.dk/Index-aktuel.html

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : MKS - 74

Dato : 23-03-04 08:46

On Tue, 23 Mar 2004 08:26:06 +0100, "Per P." <per_p@wanadoo.dk> wrote:

>Ja, skrot du bare den og husk at sende et venligt, TAK, til DMC. Det var DMC
>der fik den slettet fra den danske lovtekst.

Don't send thanks - send money

(pssst, men tak alligevel - Flot stykke arbejde DMC laver)

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 24-03-04 23:48

Per P. <per_p@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:405fe693$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Ja, skrot du bare den og husk at sende et venligt, TAK, til DMC. Det var
DMC
> der fik den slettet fra den danske lovtekst. Læs mere her
> http://www.dmc-org.dk/Index-aktuel.html

Og DMC takker man bedst igennem en indmelselse :-|

--
Armand.

Fra : Christian S

Dato : 22-03-04 22:06

"TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message
> Den korte udgave:
> Er der nogen der har link til de nye parafagraffer der har med bagskærme
at
> gøre?

Det er vel den gamle historie om de ufattelige dumme svin på Horsens synshal
Kender deres syn på ting og sager
Mvh
Christian S som har været møllen igennem Horsens synshal nogle gange

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-03-04 22:12

Latterlige hat!
Kan man ikke indgive klage om sådan en desorienteret gut, for han bør da
ikke synes køretøjer, hvis ikke han kender reglerne!?
Om ikke andet burde man vel næsten opsøge ham (når det hele er overstået
selvfølgelig!) og stikke ham paragrafferne i hånden og kræve en
undskyldning!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 (UDEN stænklap!)

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-03-04 23:20

Psycho Cowboy skrev:

> Om ikke andet burde man vel næsten opsøge ham (når det hele er
> overstået selvfølgelig!) og stikke ham paragrafferne

....nå, okay!

....jeg troede det var noget *helt* andet du ville stikke ham...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 23-03-04 15:31

Hans Paulin wrote:

> ...nå, okay!
>
> ...jeg troede det var noget *helt* andet du ville stikke ham...

Der er forskel fra, hvad man kan tillade sig at skrive her, til hvad man gør
i virkeligheden!

Fra : frbi

Dato : 22-03-04 22:16

Har også haft bøvl med en sur gammel stodder i Horsens synshal, der ville
kassere konens GS500 fordi "der er kun 0,1 mm til forskivens slidgrænse" -
men det fik klovnen nu ikke lov til.

Frank

Fra : Claus

Dato : 23-03-04 06:21

"TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse
> Den korte udgave:
> Er der nogen der har link til de nye parafagraffer der har med
bagskærme at
> gøre?

Ikke pive...du har bare mødt "guds" stedfortræder på moder jord..

Claus

Fra : S.G

Dato : 23-03-04 09:27

> [...]
> fandme lov at betale fuld afgift for - jeg skriver 27.000." Hvorefter han

Hvorhenne i landet?

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 11:22

S.G wrote:

> Hvorhenne i landet?

Lundvej i Horsens.

/Stephan

Fra : Ronni S?rensen

Dato : 23-03-04 12:18

> [...]
> bagskærm.
>
> Er der nogen der har link til de nye parafagraffer der har med bagskærme at

Jeg har lige været til syn i herning, med kort bagskærm.. og den løb
lige igennem.. de nævnte igen gang den korte bagskærm

Ronni

Fra : anders majland

Dato : 23-03-04 19:30

> Jeg har lige været til regsyn/toldsyn med min MC og rendte ind i en
> særdeles bitter gammel synsmand.

Ham Thansen bruger i deres tv-spot ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk