/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Justering af 2-takter
Fra : Gaarde


Dato : 22-03-04 16:05

Hej

Jeg har fået mig en Yamaha RD350 fra 1994, som faktisk er i rigtig god
mekanisk stand. Jeg har altid haft 4-takter MC'er, så jeg har brug for et
par tips til et nyt og ukendt område(har dog pillet en del i knallerter for
en del år siden)

Når svømmerhøjden er specificeret, hvordan og hvor måler man så dette ?
Den går ikke jævn i motoren, ved 3000-7000 RPM hvad kan det skyldes ?
Over 7000 går den meget fint og jævn
Hvordan synkroniserer man karburatorerne - metode og udstyr ?
I hvilket område er det at luftskruen har virkning ?

Mvh
Mogens



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-03-04 16:17

> Jeg har fået mig en Yamaha RD350 fra 1994, som faktisk er i rigtig god
> mekanisk stand. Jeg har altid haft 4-takter MC'er, så jeg har brug
> for et par tips til et nyt og ukendt område(har dog pillet en del i
> knallerter for en del år siden)


Hej Mogens

Start med at køb en værkstedsmanual. Den koster omkirng 200kr, og de penge
er meget hurtigt tjent hjem. Der står f.eks beskrevert i detalier hvordan
man synkroniserer RD karburatorene. Der skal ikke bruges specielværktøj, men
der er glas man kan se igennem.

Find billige manualer her: De har dem måske også brugte?

Birgers Billige Bilbøger
http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
Løve Gamle Landevej 1
4270 Høng
Tlf: 5886-9408

Køsters Motorboghandel Aps Boghandel
Østergade 9
8900 Randers
Tlf: 8642-6613

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Hekto (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-03-04 16:35

In article <405f0094$0$272$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>,
mgaarde@grundfos.com says...
> Hej
>
> Jeg har fået mig en Yamaha RD350 fra 1994, som faktisk er i rigtig god
> mekanisk stand. Jeg har altid haft 4-takter MC'er, så jeg har brug for et
> par tips til et nyt og ukendt område(har dog pillet en del i knallerter for
> en del år siden)
>
Som udgangspunkt: GLEM DET!
Det har intet med hinanden at gøre!

En 'voksen' 2T'er skal behandles som et feminint, hysterisk, råddent
æg! Overtrædelse af naturloven straffes på gerningsstedet, uden
appelret og uden bøder til ½ pris!
Mangel på smørring hører ind under 'naturlove'.

> Når svømmerhøjden er specificeret, hvordan og hvor måler man så dette ?
> Den går ikke jævn i motoren, ved 3000-7000 RPM hvad kan det skyldes ?
> Over 7000 går den meget fint og jævn
> Hvordan synkroniserer man karburatorerne - metode og udstyr ?
> I hvilket område er det at luftskruen har virkning ?

Svømmeren skal vile let på svømerventilen. Oftest er det lettest at
lægge kaburatoren på indsugningen eller manifolden, så svømmeren
hænger ned fra den lille aksel den er fastgjort med.
Så måler man som regel fra pakfladen til svømmerhuset og til det der
vil være det nederste punkt på svømmeren, i normal stilling.

Skidt, vand, forkerte dyser, forkert nål(-estilling), dårlige tændrør,
kabler, stator(!), batteri, YPVS + kabelforbindelser/indstilling m.m.
;0)

Det afhænger lidt af model.
Der sidder sikkert en lille rude på siden af kaburatoren, hvorigennem
du kan se selve sjældet. På spjældet er der en anboring, ligesom en
prik, og den skal stå ens i begge vinduer. Er den skildt ad, sikrer du
dig at kablerne står ens, ved at mærke efter på kanten af
indsugningen, når spjældet holdes i en tilsvarende stilling. Som
udgangspunkt skal spjældende løftes lige meget.

Så strammer du kablet op, så den får en smule omdrejninger over
tomgang. Stil så enten luftskruerne ens, eller juster dem til du kan
føle lige meget udstødnings-putteri på begge udstødningsrør (det er
ikke gas!!!) Motoren bør nu gå rimeligt jævnt.

Løsn gaskablet igen, og efterjuster tomgangen, så den går pænt, og med
lige meget prutteri i begge udstødninger.

Luftskruen er kun i tomgang.

Kontroller så lige oliepumpen, slangerne og olielampe/kontakt, nu du
er igang!!!!!!
Bagefter kan du så tage tændrørene, og se på farven efter en rask tur.

Så Tager du dækslet af YPVS'en, og kontrollerer stillingen. De
skal med tænding på, slå fuldt ud til begge sider, og stille sig i
udgangsposition. Du bør i denne stilling kunne sætte et 4mm(?) bor
igennem 'gaflen' og ind i hullet bagved, og justere kablerne om
nødvendigt.

Det var så det daglige check, før køreturen .....
Een gang ugentligt skal du så ........ ;0P

En Haynes kan stærkt anbefales!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 22-03-04 17:07

Hekto wrote:
> In article <405f0094$0$272$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>,
> mgaarde@grundfos.com says...
>> Hej
>>
>> Jeg har fået mig en Yamaha RD350 fra 1994, som faktisk er i rigtig
>> god mekanisk stand. Jeg har altid haft 4-takter MC'er, så jeg har
>> brug for et par tips til et nyt og ukendt område

> Det var så det daglige check, før køreturen .....
> Een gang ugentligt skal du så ........ ;0P
>

LOL som du dog kan sige det Hekto,
se du nu bare og få liv i din gamle Ducati inden det bliver vinter igen

/Jens



Psycho Cowboy (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 22-03-04 18:04

Hekto wrote:
>SNIP ...en lang smøre om 2 takkere...
_____________________________________

Hvae Hekto... Behøver jeg at minde dig om, at du vist selv har ejet denne
2-vræler engang:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=18042003221723.jpg&m=f
ull ??

Man skal ikke kaste med bowlingkugler, når man selv er (har været) en kegle!
he he
Ej spøg til side, en 2-takter er en knallert, og sådan er dét!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Pwh (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 22-03-04 19:39

Psycho Cowboy wrote:
> Hekto wrote:
>> SNIP ...en lang smøre om 2 takkere...
>> _____________________________________
>
> Hvae Hekto... Behøver jeg at minde dig om, at du vist selv har ejet
> denne 2-vræler engang:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=18042003221723.jpg&m=f
> ull ??
>

Hov hov, den her jeg lumskeligt franarret Hekto, så den er min nu

> Man skal ikke kaste med bowlingkugler, når man selv er (har været) en
> kegle! he he
> Ej spøg til side, en 2-takter er en knallert, og sådan er dét!

Bare vent til du bliver voksen en dag, så får du skam også lyst til at
eje en rigtig racer

/Jens http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=420



Hekto (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-03-04 23:10

In article <405f32ad$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Bare vent til du bliver voksen en dag, så får du skam også lyst til at
> eje en rigtig racer
>
Du er alt for gentleman-like! Gi' ham grovfilen!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hekto (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-03-04 23:09

In article <405f1c09$0$28870$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
chrijac_FJERN_@hotmail.com says...
> Hekto wrote:
> >SNIP ...en lang smøre om 2 takkere...
> _____________________________________
>
> Hvae Hekto... Behøver jeg at minde dig om, at du vist selv har ejet denne
> 2-vræler engang:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=18042003221723.jpg&m=f
> ull ??
>
Havde den været din, ville du stadig sidde og lægge Kleenex i blød!!!!
Det stykke japanske hylde-jern du betjener dig af nu, kan sådan ca.
køre lige op med en KR-1. Allerede når du forlader motorvejen, vil du
blive overhalet inden om, på afkørslen! ;oP
Nææh ... det der kommer en knallert nærmest, var den tommelise-kværn du
næsten piskede indvoldene ud af, bare for at komme uden om busserne i
myldretiden!

He! ... He! ...!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Psycho Cowboy (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 23-03-04 12:40

Hekto wrote:

> Havde den været din, ville du stadig sidde og lægge Kleenex i blød!!!!
> Det stykke japanske hylde-jern du betjener dig af nu, kan sådan ca.
> køre lige op med en KR-1. Allerede når du forlader motorvejen, vil du
> blive overhalet inden om, på afkørslen! ;oP
______________________________________________

Jeg har skam prøvet sådan en tandems-motor-knallert (dog i droslet udgave)
og den trækker fint, og sikkert ude om min gixxer 600, men hvis man kunne
tage lyden fra en tunet puch og flytte over på en KR-1, så ville den stige
mindst 25% i værdi!
______________________________________________

> Nææh ... det der kommer en knallert nærmest, var den tommelise-kværn du
> næsten piskede indvoldene ud af, bare for at komme uden om busserne i
> myldretiden!
______________________________________________

Hov hov, ikke et ondt ord om min babygixxer - den lød da i det mindste som
en motorcykel, og så havde den ikke 2 cylindre og 2 takter for lidt!
...bundtræk var der godt nok ikke meget af, men snoninger kunne den ta' så
det skreg i ørene!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234


Hekto (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-04 13:01

In article <c3p7mu$bpe$1@abbeden.bunk.cc>, chrijac[FJERN]@hotmail.com
says...
> Hekto wrote:
>
> Jeg har skam prøvet sådan en tandems-motor-knallert (dog i droslet udgave)
> og den trækker fint, og sikkert ude om min gixxer 600, men hvis man kunne
> tage lyden fra en tunet puch og flytte over på en KR-1, så ville den stige
> mindst 25% i værdi!
> ______________________________________________

Der er et stykke vej fra 34 til 60 HK, når de er spændt foran 130Kg.
Jeg har ikke oplevet ret mange der vendte sig om p.g.r.a. lyden fra en
Puch; men tilgengæld skrigende børn, kvinder med koldsved og bissende
kvæg p.gr.a. vrælet fra en KR-1!
Faktisk bør den ikke køres uden høreværn!!!! Jeg havde tinitus, når
jeg stod af!
>
>
> Hov hov, ikke et ondt ord om min babygixxer - den lød da i det mindste som
> en motorcykel, og så havde den ikke 2 cylindre og 2 takter for lidt!
> ..bundtræk var der godt nok ikke meget af, men snoninger kunne den ta' så
> det skreg i ørene!

Læs lige hvad du skriver!!!:Baby ... BABY ... B A B Y !!! ..he! .. he!
Hvis de havde været på markedet i dag, var de blevet droslet en smule og solgt som EU-øverter!
Jeg har prøvet sådan een! Den lød somom man kørte 240km/t, selv om
skiltet med hastighedbegrænsnig på 60km/t kun nærmede sig i
skridtgang!! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Psycho Cowboy (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 23-03-04 15:50

Hekto wrote:

> Der er et stykke vej fra 34 til 60 HK, når de er spændt foran 130Kg.
> Jeg har ikke oplevet ret mange der vendte sig om p.g.r.a. lyden fra en
> Puch; men tilgengæld skrigende børn, kvinder med koldsved og bissende
> kvæg p.gr.a. vrælet fra en KR-1!
> Faktisk bør den ikke køres uden høreværn!!!! Jeg havde tinitus, når
> jeg stod af!
_____________________________________________________

LOL Ja, de piver lidt, når de får gas, de 2 propper.
_____________________________________________________

> Læs lige hvad du skriver!!!:Baby ... BABY ... B A B Y !!! ..he! .. he!
> Hvis de havde været på markedet i dag, var de blevet droslet en smule
> og solgt som EU-øverter! Jeg har prøvet sådan een! Den lød somom man
> kørte 240km/t, selv om
> skiltet med hastighedbegrænsnig på 60km/t kun nærmede sig i
> skridtgang!! ;0)
_____________________________________________________

Okay okay, den larmede lidt, og hvad så... Lidt ligesom i gamle dage, hvor
de unge drenge smækkede pap i cykkelhjulet, så man kunne køre lidt stærkere
ik'?!
Men i virkeligheden er det jo sådan én de nye motorcykelejere skal ha' at
køre sig gale på... Man tror man kører meget stærkere, end speedometeret i
virkeligheden viser!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 (Piver ikke når den får rulle)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Hans Joergensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-03-04 20:34

Psycho Cowboy wrote:
> Men i virkeligheden er det jo sådan én de nye motorcykelejere skal ha' at
> køre sig gale på... Man tror man kører meget stærkere, end speedometeret i
> virkeligheden viser!

Ja sådan er det jo desværre ikke på rigtige motorcykler.. ikke
engang knallerten kan man holde meget under 120km/t.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Pwh (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 23-03-04 17:31

>> Jeg har skam prøvet sådan en tandems-motor-knallert (dog i droslet
>> udgave)
>
> Der er et stykke vej fra 34 til 60 HK, når de er spændt foran 130Kg.

Jeg vil tro at min KR-1 havde en 30-35hk da KIPS'en havde sat sig,
og det var en noget død oplevelse da jeg prøvede at fyrer den af.
Så en droslet KR-1'er kan kun værer en kedelig oplevelse som intet
har med virkeligheden at gører. Det los man får i røven når den rammer
8000rpm skal simpelthen opleves, det er ubeskriveligt


> Jeg har ikke oplevet ret mange der vendte sig om p.g.r.a. lyden fra en
> Puch; men tilgengæld skrigende børn, kvinder med koldsved og bissende
> kvæg p.gr.a. vrælet fra en KR-1!
> Faktisk bør den ikke køres uden høreværn!!!! Jeg havde tinitus, når
> jeg stod af!

Jeg er heldigvis en halvdøv maskinarbejder i forvejen så den generer ikke mig.
Men kors i skuret hvor den vækker opsigt når man tænder den af
ud af Jyllingevejen, det er som at hører 10 motorsave på steroider


>> Hov hov, ikke et ondt ord om min babygixxer - den lød da i det
>> mindste som
>> en motorcykel, og så havde den ikke 2 cylindre og 2 takter for lidt!
>> ..bundtræk var der godt nok ikke meget af, men snoninger kunne
>> den ta' så
>> det skreg i ørene!

Det virker bare totalt latterligt når sådan en babygixxer kommer kørende,
masser af omdrejninger og ingen fart, KR-1'en topper ved 10.500rpm
så den går faktisk slet ikke med så mange snoninger som mange måske tror.


>
> Læs lige hvad du skriver!!!:Baby ... BABY ... B A B Y !!! ..he! .. he!
> Hvis de havde været på markedet i dag, var de blevet droslet en smule
> og solgt som EU-øverter!

LOL Den var styg, men sand

/Jens (som er ligesom sin MC, han ryger, drikker og er pissehysterisk)



Hekto (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-04 21:39

In article <40606651$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Jeg vil tro at min KR-1 havde en 30-35hk da KIPS'en havde sat sig,
> og det var en noget død oplevelse da jeg prøvede at fyrer den af.
> Så en droslet KR-1'er kan kun værer en kedelig oplevelse som intet
> har med virkeligheden at gører. Det los man får i røven når den rammer
> 8000rpm skal simpelthen opleves, det er ubeskriveligt
>
Dårlig vedligeholdelse!
Du sku' tæskes ihjel med en røget ål!!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 24-03-04 18:05

>> Jeg vil tro at min KR-1 havde en 30-35hk da KIPS'en havde sat sig,
>> og det var en noget død oplevelse da jeg prøvede at fyrer den af.
>> Så en droslet KR-1'er kan kun værer en kedelig oplevelse som intet
>> har med virkeligheden at gører. Det los man får i røven når den
>> rammer 8000rpm skal simpelthen opleves, det er ubeskriveligt

> Dårlig vedligeholdelse!
> Du sku' tæskes ihjel med en røget ål!!!!

Det skulle jeg nok, jeg vil straks hænge mig med en røget ål ;(
Jeg tror nu nærmere at det var fordi at jeg kun brugte den til
transport frem og tilbage mellem arbejde (5km) og der var den
jo ikke oppe over 6-7000rpm. Men klart, jeg burde have chekket
det løbende, men havde jeg bare kørt den som et svin med kold motor
så var de skide ventiler aldrig groet fast, men så havde jeg nok smadret
et eller andet i den motor, en YPVS maskine havde jo bare rykkket
det hele i stykker, servoen er heldigvis meget svag på KR-1'en

/Jens



Hans Joergensen (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 24-03-04 23:56

Pwh wrote:
>> Dårlig vedligeholdelse!
> Jeg tror nu nærmere at det var fordi at jeg kun brugte den til
> transport frem og tilbage mellem arbejde (5km) og der var den

Og det kalder du IKKE dårlig vedligeholdelse?

En god øvelse er at lave hyldepandekager i sommertiden, så har du en
god undskyldning for at køre ræs på de små veje mens du holder øje
med hvide blomster på buske

Det gjorde jeg et par gange sidste år, det var RD'en glad for.

// Hans, der har et nyt fordæk stående i gangen.
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Pwh (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 25-03-04 18:12

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>>> Dårlig vedligeholdelse!
>> Jeg tror nu nærmere at det var fordi at jeg kun brugte den til
>> transport frem og tilbage mellem arbejde (5km) og der var den
>
> Og det kalder du IKKE dårlig vedligeholdelse?

Nope, det kalder jeg forkert brug af en racer

> En god øvelse er at lave hyldepandekager i sommertiden, så har du en
> god undskyldning for at køre ræs på de små veje mens du holder øje
> med hvide blomster på buske

Det var også først de sidste par mdr af sæsonen at jeg kun brugte den
til transport, ellers fik de klø den skulle have når vejret var til det
og motoren var blevet varmet ordentligt igennem

> Det gjorde jeg et par gange sidste år, det var RD'en glad for.

Jeps, det er det fede ved 2-taktere, de elsker at få nogen over nakken,
der har jeg mere haft dårlig samvittighed når jeg har skamfyret mine 4-taggere

/Jens



Hans Joergensen (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-03-04 23:42

Pwh wrote:
>> En god øvelse er at lave hyldepandekager i sommertiden, så har du en
>> god undskyldning for at køre ræs på de små veje mens du holder øje
>> med hvide blomster på buske
> Det var også først de sidste par mdr af sæsonen at jeg kun brugte den
> til transport, ellers fik de klø den skulle have når vejret var til det
> og motoren var blevet varmet ordentligt igennem

Husk nu det med hyldepandekagerne.. det er godt++

// Hans, Nu med eget bryggeri.
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Hans Joergensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-03-04 14:38

Hekto wrote:
> Nææh ... det der kommer en knallert nærmest, var den tommelise-kværn du
> næsten piskede indvoldene ud af, bare for at komme uden om busserne i
> myldretiden!

Hah, jeg glemmer aldrig dengang jeg så en taxi (diesel, mercer,
stationcar og det hele) køre fra en GSX-R 250 jeg var ved at
falde af knallerten af grin.. (dog tror jeg alligevel stadig der må
have været noget helt galt med den giixer)

Han havde 2 minutter tidligere forsøgt at overbevise mig om at vi
skulle køre om kap, men da RD'en kun var 30sek varm var det vist
ligemeget det havde det nu nok også været alligevel.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Hekto (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-04 15:53

In article <slrnc60fdi.i9q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Hah, jeg glemmer aldrig dengang jeg så en taxi (diesel, mercer,
> stationcar og det hele) køre fra en GSX-R 250 jeg var ved at
> falde af knallerten af grin.. (dog tror jeg alligevel stadig der må
> have været noget helt galt med den giixer)
>
Det kan godt være at det er et løst rygte, eller noget jeg har læst i
Ugens Rapport; men var der ikke noget med at de ville sætte en GSXR2½
motor, med Laser-potte på Fregatten Jylland????

..... Det var noget med, at den lød ligesom en dampfløjte!!!???
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Psycho Cowboy (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 23-03-04 15:58

Hekto wrote:

> Det kan godt være at det er et løst rygte, eller noget jeg har læst i
> Ugens Rapport; men var der ikke noget med at de ville sætte en GSXR2½
> motor, med Laser-potte på Fregatten Jylland????
>
> .... Det var noget med, at den lød ligesom en dampfløjte!!!???
_______________________________________________

Ha ha, det har der sikkert været noget om! Den skaber jo rædsel og frygt,
hvor den kommer frem, den motor! ...også for ejeren!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Hekto (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-04 21:37

In article <40605012$0$18697$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
chrijac_FJERN_@hotmail.com says...
> Ha ha, det har der sikkert været noget om! Den skaber jo rædsel og frygt,
> hvor den kommer frem, den motor! ...også for ejeren!
>
Ja, ja, ja ... det' G a a a a s! Du ka' ta' det!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-03-04 11:21

Psycho Cowboy wrote:
> Ej spøg til side, en 2-takter er en knallert, og sådan er dét!
> Psycho Cowboy

Og det kommer så fra manden der plejede at køre omkring på den dér
skalamodel af en 4takter?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Mikkel Christensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 23-03-04 12:03

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Psycho Cowboy wrote:
> > Ej spøg til side, en 2-takter er en knallert, og sådan er dét!
> > Psycho Cowboy
>
> Og det kommer så fra manden der plejede at køre omkring på den dér
> skalamodel af en 4takter?

*LOL*

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Psycho Cowboy (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 23-03-04 12:43

Hans Joergensen wrote:

> Og det kommer så fra manden der plejede at køre omkring på den dér
> skalamodel af en 4takter?
_________________________________________

Heller det, end en skalamodel af en Suzuki Samurai!
Ej okay, den var under bæltestedet... 2 taktere er da meget gode til at
køre brænderter hjem fra byen på. he he

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234


Hans Joergensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-03-04 14:35

chrijac[FJERN]@hotmail.com (Psycho Cowboy) wrote:
> Heller det, end en skalamodel af en Suzuki Samurai!

Bare fordi Suzuki ikke kan lave 2takt behøver du da ikke svine
Yamaha til.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

MKS - 74 (23-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-03-04 14:44

On 23 Mar 2004 13:35:01 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Bare fordi Suzuki ikke kan lave 2takt behøver du da ikke svine
>Yamaha til.

*LOL* - Der er godt nok en der er kommet i mennneskehænder her,
fortsæt endelig - Fin underholdning .

--
-Michael

Psycho Cowboy (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 23-03-04 15:44

Hans Joergensen wrote:

> Bare fordi Suzuki ikke kan lave 2takt behøver du da ikke svine
> Yamaha til.
_______________________________________________

Naaj da... Kobling der glider, støj fra kickstarterpedal og leje, udstødning
der knækker, skrøbelig YPVS, maling der skaller af osv osv. (Kilde:
http://rd350.nathue.dk) Alt sammen noget, der får mig til at tænke på de
gamle Samurai'er...

For at komme tilbage til oliebrænderemnet, så undrer det mig lidt, at man
ikke bruger 2-takstmaskiner på nogle flere motorcykler, når det nu er så
"uovertruffent" ?

Nu må vi heller stoppe, inden der bliver krig Hans!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



MKS - 74 (23-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-03-04 15:52

On Tue, 23 Mar 2004 15:44:16 +0100, "Psycho Cowboy"
<chrijac_FJERN_@hotmail.com> wrote:

>For at komme tilbage til oliebrænderemnet, så undrer det mig lidt, at man
>ikke bruger 2-takstmaskiner på nogle flere motorcykler, når det nu er så
>"uovertruffent" ?

Bl.a fordi ikke mange har brug for eller kan udnytte en så hysterisk
motorcykel som en Sports 2T-MC er, på gaden - Der er det bedre med en
dieselfærge.

Til race er det derimod i mange sammenhænge stadig uovertruffent.

Iøvrigt _behøver_ de ikke forurene helt afsindigt som de "gamle" 2T'er
gjorde, Orbital har jo teknologien "klar", vi mangler bare nogle
applikationer.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-04 16:00

In article <40604cc1$0$18675$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
chrijac_FJERN_@hotmail.com says...
> For at komme tilbage til oliebrænderemnet, så undrer det mig lidt, at man
> ikke bruger 2-takstmaskiner på nogle flere motorcykler, når det nu er så
> "uovertruffent" ?
>

Det er da nemt at svare på!
2T'ere er jo vanskelige at køre på, da de har et smalt power-
band, lugter (dufter!), savler olie, og efterhånden som det blev mere
og mere hidsige, slog de folk ihjel (RD, Kawa500/750).

Så var det langt letter og mindre farligt at køre på en 4T'er, hvor
alene vægten lægger en dæmper på fornøjelsen. Samtidig kunne man så
lave dem 4-cylindrede, så føreren kunne lege at han kørte bil! ;0)

Det er stærkt begrædeligt at det er gået så galt, at ingen tør tage
2T-produktionen op igen! Lette maskiner, masser af HK, og glimrende
holdbarhed med noderne materialer og smøremidler.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-03-04 20:39

Psycho Cowboy wrote:
> Naaj da... Kobling der glider, støj fra kickstarterpedal og leje, udstødning
> der knækker, skrøbelig YPVS, maling der skaller af osv osv. (Kilde:
> http://rd350.nathue.dk) Alt sammen noget, der får mig til at tænke på de
> gamle Samurai'er...

Bah bah bah.. så er det da heller ikke værre... du må tænke på
at min er en gammel cykel fra '85 :)

> For at komme tilbage til oliebrænderemnet, så undrer det mig lidt, at man
> ikke bruger 2-takstmaskiner på nogle flere motorcykler, når det nu er så
> "uovertruffent" ?

Miljø miljø miljø.. derfor er 2takt en død sild i moderne tider..
Ja og for slet ikke at snakke om prisen på brændstof, en Hayabusa
går jo længere på literen end en RD.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

Michal (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 25-03-04 08:43

In article <slrnc614i3.i9q.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:
>> Naaj da... Kobling der glider, støj fra kickstarterpedal og leje, udstødning
>> der knækker, skrøbelig YPVS, maling der skaller af osv osv. (Kilde:
>> http://rd350.nathue.dk) Alt sammen noget, der får mig til at tænke på de
>> gamle Samurai'er...
>
> Bah bah bah.. så er det da heller ikke værre... du må tænke på
> at min er en gammel cykel fra '85 :)
>
>> For at komme tilbage til oliebrænderemnet, så undrer det mig lidt, at man
>> ikke bruger 2-takstmaskiner på nogle flere motorcykler, når det nu er så
>> "uovertruffent" ?
>
> Miljø miljø miljø.. derfor er 2takt en død sild i moderne tider..
> Ja og for slet ikke at snakke om prisen på brændstof, en Hayabusa
> går jo længere på literen end en RD.

Hvor langt kører de nævte på literen?

--
Venlig Hilsen
Michal

Hekto (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-03-04 08:54

In article <c3u2ii$r5c$1@sunsite.dk>, usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk
says...
> Hvor langt kører de nævte på literen?
>
En RD mellem 6 og ca. 20 km/l alt efter (min) kørsel.
KR-1 mellem ? og ca. 16 Km/l.

Hvorfor? ;0)
Det eneste interessante spørgsmål er om tanken er stor nok!
KR-1'en kunne køres på reserve når man nåede til Kattagat, fra Kbh.
Det tager ca. 1½ time. Hvor kan man ha' det så sjovt i en time, for
100,-????
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-03-04 09:34

Hekto wrote:
> En RD mellem 6 og ca. 20 km/l alt efter (min) kørsel.

20km/l ? hvordan har du fået den til at gå så langt? ;)

Normal kørsel, en 12-13km/l: (110-120km/t, lidt over 6krpm)
Langsom kørsel, en 9-10km/l: under 100 og med for lidt omdrejninger
på, hvis man holder den i 4. kan den godt gå en 12-13km/l, så det
gør man.

Min rekort er ca. 18-20km/l, i selvskab med en Nimbus fra Veterantræf i
Græsted til Skælskør i stiv medvind.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Hekto (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-03-04 15:04

In article <slrnc656br.3pm.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> 20km/l ? hvordan har du fået den til at gå så langt? ;)
>
Let gashånd og ikke under 7.000 omdr. Så kører den længst på literen,
uden det dog er 'videnskabligt' bevist.
Det lyder lidt hidsigt, når man kommer med 40-50km/t, men hva'? ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-04 19:51


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1accae8c709373a8989723@news.tele.dk...
> In article <c3u2ii$r5c$1@sunsite.dk>, usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk
> says...
> > Hvor langt kører de nævte på literen?
> >
> En RD mellem 6 og ca. 20 km/l alt efter (min) kørsel.
> KR-1 mellem ? og ca. 16 Km/l.

Da jeg racede på RGV'en, regnede jeg med 8km/l når jeg beregnede
brændstofbehovet til en given løbsdistance!

--
Armand.





Michal (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 09-04-04 11:41

In article <MPG.1accae8c709373a8989723@news.tele.dk>, Hekto wrote:
> In article <c3u2ii$r5c$1@sunsite.dk>, usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk
> says...
>> Hvor langt kører de nævte på literen?
>>
> En RD mellem 6 og ca. 20 km/l alt efter (min) kørsel.
> KR-1 mellem ? og ca. 16 Km/l.
>
> Hvorfor? ;0)

Ville sammenligne med min 2T'er...

Den kører 25 km/l...

Men den er heller ikke nær så aggressiv :)


> Det eneste interessante spørgsmål er om tanken er stor nok!

Nu har en DT175 jo ikke en gigantisk tank :D


> KR-1'en kunne køres på reserve når man nåede til Kattagat, fra Kbh.
> Det tager ca. 1½ time. Hvor kan man ha' det så sjovt i en time, for
> 100,-????

Det er sandt... for ret få penge kan man køre møjt langt :)

Jeg kan køre til kattegat fra kbh for en flad tyver ;)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Magne Vingsand (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Magne Vingsand


Dato : 25-03-04 16:48

Michal wrote:
>>> For at komme tilbage til oliebrænderemnet, så undrer det mig lidt,
>>> at man ikke bruger 2-takstmaskiner på nogle flere motorcykler, når
>>> det nu er så "uovertruffent" ?
>> Miljø miljø miljø.. derfor er 2takt en død sild i moderne tider..
>> Ja og for slet ikke at snakke om prisen på brændstof, en Hayabusa
>> går jo længere på literen end en RD.
> Hvor langt kører de nævte på literen?

Har en Endupamp 250cc 2T. Bruker 1,5% helsyntetisk i bensinen, og sykkelen
bruker rundt 2dl på 10km. Altså ikke rare forbruket verken av bensin eller
olje, og oljeskift trenger den ikke. Har ikke oljefilter heller.

--
Magne Ténéré/Endupamp



Gaarde (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Gaarde


Dato : 23-03-04 08:35

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1ac925f27464a2e4989aeb@news.cybercity.dk...
> In article <405f0094$0$272$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>,
> mgaarde@grundfos.com says...
> > Hej
> >
> > Jeg har fået mig en Yamaha RD350 fra 1994, som faktisk er i rigtig god
> > mekanisk stand. Jeg har altid haft 4-takter MC'er, så jeg har brug for
et
> > par tips til et nyt og ukendt område(har dog pillet en del i knallerter
for
> > en del år siden)
> >
> Som udgangspunkt: GLEM DET!
> Det har intet med hinanden at gøre!
>
> En 'voksen' 2T'er skal behandles som et feminint, hysterisk, råddent
> æg! Overtrædelse af naturloven straffes på gerningsstedet, uden
> appelret og uden bøder til ½ pris!
> Mangel på smørring hører ind under 'naturlove'.
>
> > Når svømmerhøjden er specificeret, hvordan og hvor måler man så dette ?
> > Den går ikke jævn i motoren, ved 3000-7000 RPM hvad kan det skyldes ?
> > Over 7000 går den meget fint og jævn
> > Hvordan synkroniserer man karburatorerne - metode og udstyr ?
> > I hvilket område er det at luftskruen har virkning ?
>
> Svømmeren skal vile let på svømerventilen. Oftest er det lettest at
> lægge kaburatoren på indsugningen eller manifolden, så svømmeren
> hænger ned fra den lille aksel den er fastgjort med.
> Så måler man som regel fra pakfladen til svømmerhuset og til det der
> vil være det nederste punkt på svømmeren, i normal stilling.
>
> Skidt, vand, forkerte dyser, forkert nål(-estilling), dårlige tændrør,
> kabler, stator(!), batteri, YPVS + kabelforbindelser/indstilling m.m.
> ;0)
>
> Det afhænger lidt af model.
> Der sidder sikkert en lille rude på siden af kaburatoren, hvorigennem
> du kan se selve sjældet. På spjældet er der en anboring, ligesom en
> prik, og den skal stå ens i begge vinduer. Er den skildt ad, sikrer du
> dig at kablerne står ens, ved at mærke efter på kanten af
> indsugningen, når spjældet holdes i en tilsvarende stilling. Som
> udgangspunkt skal spjældende løftes lige meget.
>
> Så strammer du kablet op, så den får en smule omdrejninger over
> tomgang. Stil så enten luftskruerne ens, eller juster dem til du kan
> føle lige meget udstødnings-putteri på begge udstødningsrør (det er
> ikke gas!!!) Motoren bør nu gå rimeligt jævnt.
>
> Løsn gaskablet igen, og efterjuster tomgangen, så den går pænt, og med
> lige meget prutteri i begge udstødninger.
>
> Luftskruen er kun i tomgang.
>
> Kontroller så lige oliepumpen, slangerne og olielampe/kontakt, nu du
> er igang!!!!!!
> Bagefter kan du så tage tændrørene, og se på farven efter en rask tur.
>
> Så Tager du dækslet af YPVS'en, og kontrollerer stillingen. De
> skal med tænding på, slå fuldt ud til begge sider, og stille sig i
> udgangsposition. Du bør i denne stilling kunne sætte et 4mm(?) bor
> igennem 'gaflen' og ind i hullet bagved, og justere kablerne om
> nødvendigt.
>
> Det var så det daglige check, før køreturen .....
> Een gang ugentligt skal du så ........ ;0P
>
> En Haynes kan stærkt anbefales!
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!

1000 tak for de gode tips.
Jeg har forøvrigt bestilt en Haynes manual.
Mvh
Mogens



Jens Blaabjerg (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 24-03-04 17:19

Gaarde wrote:
> 1000 tak for de gode tips.
> Jeg har forøvrigt bestilt en Haynes manual.

Fornemt, det var da også det eneste rigtige at gøre...
Du skal nok også lige holde for øje at din RD aldrig vil komme til at gå så
jævne som en R4.
Når min går bedst hopper og danser den også under 6K. Du lærer hurtigt at
finde dig i det når du holder i kø, eller holde dig over 6K når der ikke er
kø...

Hvis den går meget dårligt kunne man måske tro at samleledet midt på YPVS'en
ikke tager ordentligt fat, så den altid er åben i højre side, men køre som
den skal i venstre. Det kan du checke ved at afmontere dækslet på højre side
og se på ventilen når du drejer tændingsnøglen.

Hvis du har andre spørgsmål, så skyd løs. Jeg tror Hekto har været gennem
det meste på sin den gamle, ellers har jeg være gennem alt efterhånden på
min. Bor du i nærheden af KBH kan jeg også sagtens kigge forbi og give gode
råd.

Jens
RD



Gaarde (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Gaarde


Dato : 26-03-04 15:18


"Jens Blaabjerg" <xxx@blaabjerg.net> wrote in message
news:Yxi8c.401$hs3.29@news.get2net.dk...
> Gaarde wrote:
> > 1000 tak for de gode tips.
> > Jeg har forøvrigt bestilt en Haynes manual.
>
> Fornemt, det var da også det eneste rigtige at gøre...
> Du skal nok også lige holde for øje at din RD aldrig vil komme til at gå

> jævne som en R4.
> Når min går bedst hopper og danser den også under 6K. Du lærer hurtigt at
> finde dig i det når du holder i kø, eller holde dig over 6K når der ikke
er
> kø...
>
> Hvis den går meget dårligt kunne man måske tro at samleledet midt på
YPVS'en
> ikke tager ordentligt fat, så den altid er åben i højre side, men køre som
> den skal i venstre. Det kan du checke ved at afmontere dækslet på højre
side
> og se på ventilen når du drejer tændingsnøglen.
>
> Hvis du har andre spørgsmål, så skyd løs. Jeg tror Hekto har været gennem
> det meste på sin den gamle, ellers har jeg være gennem alt efterhånden på
> min. Bor du i nærheden af KBH kan jeg også sagtens kigge forbi og give
gode
> råd.
>
> Jens
> RD
>
Jens: tak for tilbuddet, men jeg bor i Silkeborg.

De hjælpende ord her fra gruppen har allerede hjulpe en hel del mht.
justeringer af karburatorer m.m., og det har hjulpet.
Jeg har også netop modtaget min Haynes manual - den er guld !

Mvh
Mogens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste