Hvor køber man vacummeter?
Fra : Glavind

Dato : 21-03-04 23:10

Hejsa.
Skal bruge til 2 cyl. motorer.Det skal helt være kviksølv.
Venlig hilsen
Glavind

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 22-03-04 01:10

Jeg har købt mit hos Moto-Bins i England (BMW dele) hvor det nu koster £ 50
for den til 2 cylindrede, altså inklusiv engelsk moms istedet for den danske
moms.
Deres adresser: www.motobins.co.uk og
sales@motobins.co.uk

De svarer og sender hurtigt.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-03-04 07:50

> Skal bruge til 2 cyl. motorer.Det skal helt være kviksølv.

Hej Glavind

Jeg kan anbefale synkroniseringsværktøjet Carbtune II fra Morgan. Det koster
620 ved www.carbtune.com Det kan bruges til en masse forskellige cykler og
er en engangsinvestering. Det synkroniseringsværktøj fra MC nøglen til ca.
500kr med ure er meget upræcist, prøv at få en synkronisering lige i øjet og
så byt om på slangerne og det lange gule kviksølvsværktøj der sælges
rundt omkring er meget præcist, men desværre sundhedsskadeligt med den
mængde kviksølv der bruges.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-03-04 23:28

On Mon, 22 Mar 2004 07:50:13 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej Bager.

> [...]
>så byt om på slangerne og det lange gule kviksølvsværktøj der sælges
>rundt omkring er meget præcist, men desværre sundhedsskadeligt med den

Så længe kviksølvet bliver inden i glasset er det vel ikke skadeligt.

Skrevet af en med kviksølv i R....

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-04 08:12

> Så længe kviksølvet bliver inden i glasset er det vel ikke skadeligt.

Hej Steen

Jeg havde et kviksølvsværktøj, og der blev kviksølvet ikke inde i værktøjet,
men blev suget igennem motoren da en kammeret brugte det.....

Så hellere et carbtune. De kan holde, selv til hård klubbrug

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 26-03-04 12:18

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:fJQ8c.112$3w3.41@news.get2net.dk...

> [...]
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Jeg troede og¨så at jeg ville få problemer med det beskrevne som jeg købte
hos Moto-Bins, altså under forsendelsen fra England til Danmark, og senere,
for 1½ år siden, med container fra Danmark til Thailand, hvor endog
indholdet i containeren uden min forud viden i Bangkok blev flyttet over i
en på en lastvogn fastmonteret container, af totalt sjuskede ukyndige folk
som ødelagde en del ting, men uden problemer for vakuummeteret. Jeg har
brugt det så sent som i dag.

I fysik timerne i skolen rodede vi jo meget med kviksølv da jeg gik i skole,
kontra nu til dags, og skulle ofte samle kviksølv op der var røget ud på
bordet, under fysikforsøg, men har altså aldrig oplevet det der fortælles om
kviksølv slugt af en motor. For mange år siden lavede jeg med kviksølv et
måleapparat til måling af olietrykket på en Kawasaki 900 fra 1973. Jeg købte
det hos Struers i Glostrup efter at have fået tilladelse til det - vist af
politiet - begrundet med at det var til måling på en motor.

Mvh. Gert Thorgersen
Hondaer: 125 city, XR 250 off-roader, VTR 1000 og Civic 1,7 og en BMW R100S

Fra : Armand

Dato : 26-03-04 16:55

Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f4n660drvnr1kqnqgk9r2lcnr20dmtqdl1@4ax.com...

> Så længe kviksølvet bliver inden i glasset er det vel ikke skadeligt.

Men hvornår ender det med at blive kasseret og smidt ud, og hvem gør dét?
Ting holder ikke evigt og på et tidspunkt bliver et gradvist mere ubrugeligt
"barometer" gemt og glemt - Og derved er det ikke sikkert at det er en
kyndig eller opmærksom person der ender med at stå med det i hånden ved en
oprydnings-seance :-|

--
Armand.

Fra : p.jarnbak

Dato : 22-03-04 21:19

"Glavind" <BS@j-glavind.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Skal bruge til 2 cyl. motorer.Det skal helt være kviksølv.
> Venlig hilsen
> Glavind

Jeg bruger twinmax med godt resultat.Har tidligre brugt
carbtune men efter et år begynte søjlerne at hænge selv efter at de havde
fået instrument olie.
Du kan prøve at læse om twinmax på www.calamander.co.uk
Hej Palle.

Fra : Glavind

Dato : 25-03-04 23:13

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg bruger twinmax med godt resultat.Har tidligre brugt
> carbtune men efter et år begynte søjlerne at hænge selv efter at de havde

Hej
Den side kan jeg ikke fange
Mvh
Glavind

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 26-03-04 15:47

"Glavind" <BS@j-glavind.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Skal bruge til 2 cyl. motorer.Det skal helt være kviksølv.
> Venlig hilsen
> Glavind

Hvis du vælger et vacummeter kan du jo nøjes med et og så omskifter til de 2
slanger. I Peter Shoemarks: "Motorcycle Carburettor Manual" fra Haynes,
skrives "A common reading is something in the region of 20 - 25 cm Hg".

Mvh. Gert Thorgersen