"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:fJQ8c.112$3w3.41@news.get2net.dk...
> >> det lange gule kviksølvsværktøj der sælges rundt omkring
> >> er meget præcist, men desværre sundhedsskadeligt med den
> >> mængde kviksølv der bruges.
> >
> > Så længe kviksølvet bliver inden i glasset er det vel ikke skadeligt.
>
> Hej Steen
>
> Jeg havde et kviksølvsværktøj, og der blev kviksølvet ikke inde i
værktøjet,
> men blev suget igennem motoren da en kammeret brugte det.....
>
> Så hellere et carbtune. De kan holde, selv til hård klubbrug
>
> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
>
Jeg troede og¨så at jeg ville få problemer med det beskrevne som jeg købte
hos Moto-Bins, altså under forsendelsen fra England til Danmark, og senere,
for 1½ år siden, med container fra Danmark til Thailand, hvor endog
indholdet i containeren uden min forud viden i Bangkok blev flyttet over i
en på en lastvogn fastmonteret container, af totalt sjuskede ukyndige folk
som ødelagde en del ting, men uden problemer for vakuummeteret. Jeg har
brugt det så sent som i dag.
I fysik timerne i skolen rodede vi jo meget med kviksølv da jeg gik i skole,
kontra nu til dags, og skulle ofte samle kviksølv op der var røget ud på
bordet, under fysikforsøg, men har altså aldrig oplevet det der fortælles om
kviksølv slugt af en motor. For mange år siden lavede jeg med kviksølv et
måleapparat til måling af olietrykket på en Kawasaki 900 fra 1973. Jeg købte
det hos Struers i Glostrup efter at have fået tilladelse til det - vist af
politiet - begrundet med at det var til måling på en motor.
Mvh. Gert Thorgersen
Hondaer: 125 city, XR 250 off-roader, VTR 1000 og Civic 1,7 og en BMW R100S