Hullet lappet - uden svejsning
Fra : Peder

Dato : 21-03-04 22:15

Pyha. Havde lidt panik på for en uge siden, da min reparation af
motoren ikke holdt.
Efter en del forskellige bud herfra, kom der også nogle på en svejser,
men jeg besluttede mig for (pga. det tilsyneladende behov for total
adskillelse af motor inden svejsning) at forsøge mig med kemisk metal
endnu engang.
Der var en ting, der havde undret mig ved den forrige reparation og
efterfølgende brud. Min kammerat Jan (der er mekaniker) havde
"klistret" det oprindelige stykke på med kemisk metal og eftersmurt
med Sikaflex (en slags gummihud, der skulle sikre ekstra)
Efter bruddet så det ud til at der havde sneget sig Sikaflex ind i
smalingen mellem det motor og "lappen". I så fald bestod lapningen af
kombineret gummihud og kemisk metal - og så har vi forklaringen på
bruddet...

Denne gang var det mig selv der stod for reparationen, og jeg havde af
Jan fået noget 3M højtryks varmefast "klister", der minder lidt om
flydende pakning, men ikke er helt det samme.

Løsningen var så at bruge dette som klister for lappen. Lade det
tørre/hærde i 1 dag, fjerne rester omkring revnen og lægge en "plade"
af modellervoks-lignende kemiskmetal udenpå (lidt inspireret af idéen
med at svejse en plade uden på lappen), og så bede til at det holdt.

Idag har jeg så været ude og køre 65 km - det meste ved over 8.000
rpm. Og de sidste 10 km. på motorvej med 120 kmt (vil jeg tro - der er
absurd stor fejlvisning pga meget lav gearing) ved 13-14 krpm.
Billisterne jeg mødte må have troet jeg var sidssyg, når jeg trillede
forbi dem med 120 og motoren ringet helt ud

Men det holdt, så nu tør jeg tro på at det også holder til dagene i
Frankrig i påsken - Wohoo
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Lars

Dato : 22-03-04 13:17

> Men det holdt, så nu tør jeg tro på at det også holder til dagene i
> Frankrig i påsken - Wohoo
> --

Kanon, held og lykke.

Mvh Lars