Susuki gsxr750 96 HK?
Fra : ncj

Dato : 21-03-04 20:45

Hej NG
Jeg skulle lige høre om der er nogen her i ng`en der kan hjælpe mig med
nogen data på en susuki gsxr750 årg. 96
Bla. HK, NM, Vægt.
og evt hvis i ved hvor jeg kan finde en test af maskinen.

Mvh. Niels Jensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-03-04 21:46

Jeg har MC revyens opgivelser: www.andersh.dk/750.jpg

> og evt hvis i ved hvor jeg kan finde en test af maskinen.

Hmm her kan jeg ikke lige hjælpe.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : ncj

Dato : 22-03-04 19:24

Hej Anders
den susuki du henviser til er det ikke 97er modellen, det er ihvertfald en
nyere model end den jeg leder efter data på.
mvh. Niels Jensen

Fra : rbk17

Dato : 22-03-04 19:42

On Mon, 22 Mar 2004 19:23:43 +0100, ncj wrote:

> [...]
> den susuki du henviser til er det ikke 97er modellen, det er ihvertfald en
> nyere model end den jeg leder efter data på. mvh. Niels Jensen

eller prøv http://gsx.dk/gsx750f.htm
/rbk17

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-03-04 19:50

ncj wrote:
> Hej Anders
> den susuki du henviser til er det ikke 97er modellen, det er
> ihvertfald en nyere model end den jeg leder efter data på.
> mvh. Niels Jensen

Hej Niels

Det er en 1996 model, ligesom du startede med at efterlyse.
i 1995 skulle den efter hvad MC revyen siger, have 122 hk, men kun tage 2.5
sekunder for 0-100. Synes det lyder ldit underligt, når den senere får
128HK, men stiger til 3,5 sekunder for 0-100.

Fra : MKS - 74

Dato : 22-03-04 20:15

On Mon, 22 Mar 2004 19:49:59 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>i 1995 skulle den efter hvad MC revyen siger, have 122 hk, men kun tage 2.5
>sekunder for 0-100. Synes det lyder ldit underligt, når den senere får
>128HK, men stiger til 3,5 sekunder for 0-100.

Ja det lyder underligt - men der er flere ting i det, for det første
er løgn og derudover er der andet end HK der afgør 0-100 km/t
tiden....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-03-04 12:38

MKS - 74 wrote:

> Ja det lyder underligt - men der er flere ting i det, for det første
> er løgn

Du mener, at MC revyen lyver eller at jeg lyver? Jeg vil nu holde på, at det
er mc revyen som igen har fået fat i forkerte tal..

>og derudover er der andet end HK der afgør 0-100 km/t
> tiden....

Ja jeg ved godt det kan svinge meget bare pga. gearing

Fra : MKS - 74

Dato : 23-03-04 12:44

On Tue, 23 Mar 2004 12:38:18 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Du mener, at MC revyen lyver eller at jeg lyver? Jeg vil nu holde på, at det
>er mc revyen som igen har fået fat i forkerte tal..

MC-revyen lyver - eller vi kan sige at den tager fabriksopgivelserne
for gode varer og bringer misinformation videre ukritisk

>Ja jeg ved godt det kan svinge meget bare pga. gearing

Blot en af tingene, akselafstand f.eks betyder også en del for _hvor_
hurtigt man kan launche en cykel, tit bliver kræfterne på sportscykler
med kort akselafstand blot omformet til et drejende moment omkring
baghjulsakslen (læs : lortet går på hjul) .

MC-revyens opgivelser om reelle ydelsesdata som f.eks vægt,hk og
moment skal tages med et stort gran salt.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 22-03-04 11:47

> og evt hvis i ved hvor jeg kan finde en test af maskinen.

på bilioteket, der har de sikkert nogle gamle "alt om motorcykel" blade el.l.
der fandt jeg en test af den.

hvad vil du vide?

Bo- gsxR750 '99

Fra : ncj

Dato : 22-03-04 19:27

hej bo
jeg er interreseret i at vide hvor mange hk den havde i 95-96 og hvad den
vejede + nm/omdr.
Mvh Niels Jensen

Fra : MKS - 74

Dato : 22-03-04 20:01

On Mon, 22 Mar 2004 19:27:14 +0100, "ncj" <Ncj@mail.dk> wrote:

>hej bo
>jeg er interreseret i at vide hvor mange hk den havde i 95-96 og hvad den
>vejede + nm/omdr.

Det er 2 forskellige modeller :

95:
<http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1995/Motorcykler_fra_A_til_Y/K-S/Suzuki__GSX-R_750_W.jpg>

96: (guldkaramellen)
<http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1996/Motorcykler_fra_A_til_Y/Suzuki__GSX-R_750.jpg>

Fra : ncj

Dato : 22-03-04 20:59

Jeg siger mange tak for hjælpen, det var åben bart en 95 model jeg gik efter
men den er først blevet indregistreret i 96.
mvh. Niels Jensen

Fra : MKS - 74

Dato : 22-03-04 21:15

On Mon, 22 Mar 2004 20:59:05 +0100, "ncj" <Ncj@mail.dk> wrote:

>Jeg siger mange tak for hjælpen, det var åben bart en 95 model jeg gik efter
>men den er først blevet indregistreret i 96.

Jeps, det sker tit den slags - men egentlig lidt synd (for dig) for
mens guldkaramellen er en ganske fornuftigt (sports-) cykel, så er
95'eren....ikke , den tilhører den gamle generation af
sportscykler, der var tunge og styretræge med relativt moderate
køreegenskaber og idag vel mest er at betragte som sportstourere, men
er det det man vil ha' så....

Fra : ncj

Dato : 22-03-04 23:05

Hej michael
Styretræge er vist så meget sagt, normalt kører jeg på en 900 fireblade jeg
bruger til banekørsel og nu har jeg godt nok ikke haft gsxr750 med på bane
men jeg synes den styrer ganske fint, hvis den er styrertræg er det nok
nærmere føren den er galt med og det er rigtigt at den er tung i forhold til
nyere maskiner men det er ikke altid kun vægten det kommer an på.(igen
føren)
personligt synes jeg 95 modellen er noget kønnere end guldkaramellen, men
smag og behag.
Mvh. NCJ

Fra : MKS - 74

Dato : 23-03-04 05:38

ncj wrote:

> Hej michael
> Styretræge er vist så meget sagt

Næh - det er det nu ikke,sammenlignet med en 96' og iøvrigt dagens std.
for sportscykler

, normalt kører jeg på en 900 fireblade jeg
> bruger til banekørsel

Hvis du dermed siger at den ikke er styretræg i forhold til en 'blade så
er jeg noget forbløffet, især i betragtning af 16" forhjulet som bestemt
heller ikke er en unetinget fordel og mange laver en 17" konvertering...

> [...]
> nyere maskiner men det er ikke altid kun vægten det kommer an på.(igen

*LOL* - Your Mother is so fat....Jeg kunne også bare sige at min sidste
cykel var en RS250, men det ville være akkurat ligeså værdiløst , men
bevares det er da en mening.

> personligt synes jeg 95 modellen er noget kønnere end guldkaramellen, men
> smag og behag.

Ingen forskel IMO - de er begge 2 grimme, men guldkaramellen er en
kompetent cykel også med dagens std, det er 95'eren ikke.
--
-Michael

Fra : ncj

Dato : 23-03-04 09:56

Hej Michael
personligt ville jeg aldrig skifte min blade ud med en susuki.
susuki`en er bare en maskine der skal sælges videre,
alligevel synes jeg nu at den kører ganske fint selv om den selvfølgelig
ikke når bladen til sokkeholderne.
jeg vil stadigvæk mene at det er føren af maskinen det kommer an på. jeg så
bla. sidste år på knustorp en 1200 bandit der kørte i hurtigste klasse, den
blev smidt rundt på banen som en anden baneracer.
Mvh. ncj

Fra : MKS - 74

Dato : 23-03-04 12:38

On Tue, 23 Mar 2004 09:56:13 +0100, "ncj" <Ncj@mail.dk> wrote:

>personligt ville jeg aldrig skifte min blade ud med en susuki.
>susuki`en er bare en maskine der skal sælges videre,

Se - det er jo fornuftigt...

>alligevel synes jeg nu at den kører ganske fint selv om den selvfølgelig
>ikke når bladen til sokkeholderne.

Okay - Det lyder også lidt mere som noget jeg kan genkende..

>jeg vil stadigvæk mene at det er føren af maskinen det kommer an på. jeg så
>bla. sidste år på knustorp en 1200 bandit der kørte i hurtigste klasse, den
>blev smidt rundt på banen som en anden baneracer.

Jow - Det er selvfølgelig lidt rigtigt, på den anden side så synes jeg
ikke helt at man kan bruge den slags ved vurderinger af cykler, man
bør tage køreren ud af sammenligninger i den udstrækning man kan, man
hører tit den der med at en eller anden kan køre ligeså hurtigt på sin
GS500 som en anden på en GSX-R600 og den slags har jeg da også tit set
til TD's - Det siger bare ikke så meget om selve cyklerne men mere om
dem der kører dem...Personligt tror jeg nu nok at hvis du spørger et
par stykker der har prøvet såvel 95' som 96'eren vil de fleste svare
at der er en verden til forskel...