Hvilken forsikring er billigst i ansvar.
Fra : Glavind

Dato : 21-03-04 18:53

Hejsa.
Som skrevet i en anden tråd har min søn købt en Suzuki GT 500 fra 1977. Han
er 26 år og har aldrig kørt mc før. Vi skal nu have ringet rundt til
forsikringsselskalberne, men er der en som kan komme med et hint til et
billigt selskab?
Venlig hilsen
Jørgen Glavind
BSA Lightning.
www.j-glavind.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 21-03-04 19:03

On Sun, 21 Mar 2004 18:53:06 +0100, "Glavind" <BS@j-glavind.dk> wrote:

> [...]
>er 26 år og har aldrig kørt mc før. Vi skal nu have ringet rundt til
>forsikringsselskalberne, men er der en som kan komme med et hint til et

<http://www.gf-forsikring.dk

Der er en on-line præmie-beregner, de plejer at være godt med når vi
udelukkende taler ansvar for nye motorcyklister...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Tue Jensen

Dato : 21-03-04 19:23

On Sun, 21 Mar 2004 19:03:18 +0100, MKS - 74 wrote:

> <http://www.gf-forsikring.dk
>
> Der er en on-line præmie-beregner, de plejer at være godt med når vi
> udelukkende taler ansvar for nye motorcyklister...

GF-forsikring vil være et godt bud.
--
Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389

Fra : M. Hoey

Dato : 21-03-04 19:15

"Glavind" <BS@j-glavind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er 26 år og har aldrig kørt mc før. Vi skal nu have ringet rundt til
> forsikringsselskalberne, men er der en som kan komme med et hint til et

Hej

Hils din søn og sig tillykke med købet, hvis det er i hans interesse kan han
melde sig ind i Classic Suzuki, jeg meldte mig ind efter købet af en GT i
2002, kig evt. på www.classicsuzuki.dk - der er mange til at give en
hjælpende hånd, samt råd, og så er der kaffemøder/træf i løbet af året,
hyggelig klub med rare folk!

Hvis han står og skal have reservedele, så er der en gut i Tyskland
(GTReiner) der ligger inde med originale/nye dele til GT'erne, han er en
mail værd, mener han har dele til 500'eren også! gtreiner1@aol.com ellers
er Ebay også en mulighed.

GF er en opringning værd, ellers er der Tryg, jeg har heller ikke fået
forsikring på min endnu, grundet at den ikke er køreklar, men det bliver den
sikkert indenfor de næste måneder!

Lykke med den, ses måske derude til en is, i løbet af sommeren

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)

Fra : Hans Olsen

Dato : 21-03-04 19:49

> [...]
> er 26 år og har aldrig kørt mc før. Vi skal nu have ringet rundt til
> forsikringsselskalberne, men er der en som kan komme med et hint til et
Hej
Suzuki GS850G årg. 1981
kr.1.850,- helårlig med ansvar og fuld kasko
selvrisiko på 4.700,-
i alm. brand med ledernes rabat - billy
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Flemming Disc

Dato : 21-03-04 20:12

> [...]
> Hej
> Suzuki GS850G årg. 1981
> kr.1.850,- helårlig med ansvar og fuld kasko

Nu var spørgsmålet jo ikke hvad du kunne få en forsikring til, i en special
aftale, det er da kun fordi du skal blære dig.
Og så syntes jeg da du betaler alt for meget, men det må du jo om.

En GT 500 fra 1977 går under klassiske, (over 25 år). Og der har ihvertfald
Alm. Brand og GF en klub for klassiske og veteran cykler, hvor man kun
betaler små 400 kr i ansvar og godt 1000 kr med kasko om året, forsikret op
til 25000 kr.
I GF skal bare være over 30 år
Nu vil jeg ikke opfordre til noget men....... )

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-03-04 20:51

"Flemming Disc" <discteknikNO@discteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til 25000 kr.
> I GF skal bare være over 30 år
> Nu vil jeg ikke opfordre til noget men....... )

plus at en classic forsikring tager andre krav med sig, f.eks. at man skal
havde et andet indregistreret køretøj, nogen gange kræver de endda det skal
være en bil.

mvh Tommy Fer

Fra : M. Hoey

Dato : 21-03-04 21:14

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> plus at en classic forsikring tager andre krav med sig, f.eks. at man skal
> havde et andet indregistreret køretøj, nogen gange kræver de endda det

Og maks 6.000 km om året ved tegning af en Classic-forsikring hos GF, så der
er en del hindringer, men hvis han kun skal have en kasko på, så kan han vel
nøjes med en almindelig ansvar!

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)

Fra : jørgen Sørensen

Dato : 21-03-04 21:16

nej GF forlanger ikke en anden forsikring tegnet der,
jeg er forsikret der til de der knapt 400 kroner årligt for en GT500 1976 og
har gud hjælpe mig fået en check på 47 kroner tilbage i år grundet at de
ikke har brugt penge nok til udbetaling på skader
er heldigvis over 30 )
har i år tegnet en forsikring mere der på en veteran motorcykel det er de
eneste forsikringer jeg har der

--
Hilsen
Jørgen Sørensen

HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU

Suzuki GT 500 1976 blue smoker

Suzuki GSX 400 1982

Dnepr K750

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316

hjemmeside motorcykler : http://fam-drejer.dk/solnamc/index.htm

Russerside : http://fam-drejer.dk/ural/ural1.htm

Hjemmeside Drejer : http://www.fam-drejer.dk/

Fra : Glavind

Dato : 21-03-04 21:49

"jørgen Sørensen" <solna@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er heldigvis over 30 )
> har i år tegnet en forsikring mere der på en veteran motorcykel det er de

Når man går ind på GF's hjemmeside og indtaster data for cyklen bliver
prisen 2399-
Men der indtaster men dog ikke cyklens alder.
Venlig hilsen
Jørgen Glavind
BSA Lightning

Fra : Glavind

Dato : 21-03-04 21:10

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc. www.discteknik.dk
> PS. Skal der laves reply på denne mail, fjern NO!!!

Jeg betaler selv 654,50 årligt for fuld kasko på min BSA
Skønt med en gammel motorcykel.
Jeg ringer rundt imorgen og starter med Alm. Brand og GF.
Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Jørgen Glavind
www.j-glavind.dk

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-03-04 20:46

On 2004-03-21, Glavind <BS@j-glavind.dk> wrote:
> [...]
> er 26 år og har aldrig kørt mc før. Vi skal nu have ringet rundt til
> forsikringsselskalberne, men er der en som kan komme med et hint til et

Mine undersøgelser udi forsikringsmarkedet har vist følgende:

Data: 23 år, 0 års MC-ancennitet, 0 års bil-ancennitet. MC: Suzuki
GSX-F 600 fra '96-'97:

Jeg har kun forhørt mig om ansvarsforsikring:

Tryg Forsikring: Cirka 7100. Her har jeg endda alle mine forsikringer samlet pt.

TopDanmark: Cirka 8100. Dem er der endda mange MC-folk som foreslår.

GF-Forsikring: Cirka 4700. Her har det været lidt specielt. Første gang
jeg ringede til hovednummeret fik jeg fat i en dame, som fortalte mig at man
skulle være over 30 år - også for ansvarsforsikring (selvom der kun
står over 30 for kasko på deres side). Jeg ringede nogle dage senere på
hovednummeret, og talte med en anden dame som sagde 30 års reglen kun gjalt
for kaskodelen, men at man skulle have mindst 3 års MC- eller bil-ancennitet
- men jeg blev efterfølgende stillet om til den lokale afdeling i
København. Her talte jeg med en mand, som ud fra de ovenstående data,
bekræftede at prisen var cirka 4700 - ligesom der står på deres
hjemmeside.

Nu kender jeg ikke den pågældende motorcykeltype (GT 500), men typen har
STOR indflydelse. En af de andre deltagere på mit kørekorthold har
således købt en Yamaha Virago 250 (den har således også færre
kubik) - med de samme data som jeg, skulle han kun give 2200 for ansvar i Tryg.

En kollega der også er ved at tage kort har også undersøgt priserne
diverse steder - jeg har dog ikke lige hans mail her, men kan finde tallene frem
hvis der er stemning for det (så vidt jeg husker drejer det sig om
ansvar+kasko hos Fair og et par andre selskaber).

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-03-04 14:34

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> writes:

> [...]
> har således købt en Yamaha Virago 250 (den har således også færre
> kubik) - med de samme data som jeg, skulle han kun give 2200 for

Det giver også god mening. Kører man på en MC der kører 100 i 1. gear
før man når at rette blikket fremad fremfor en MC der skal have kæmpe
prygl for overhovedet at køre 100, så det der klart at der er
væsentlig større risiko for at man kører ind i alverdens ting, som
forsikringen skal betale for. Derfor bliver præmien på
ansvarsforsikrigen dyrere med cykelens størrelse og type.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*