Problemer med Honda vt 600 c shadow.
Fra : Henrik Villadsen

Dato : 21-03-04 16:04

Ja, vi har et par problemer med denne cykel.

1. Der sidder jo to tændrør pr. cylinder i sådan en svend, men somme tider
går den kun på 1 cylinder hvad kan det skyldes? Andre gange vil den gerne
gå på begge. Det skal lige siges, at den har kørt 38000 km., og pløkkerne
ser ud til lige at være blevet skiftet. Vi har tjecket om der er gnist på
den ene af hætterne (den man kan komme til.)og det er der.

2. problem er at man kan ikke komme til tændrørene, med en normal
tændrørsnøgle. Nu har vi prøvet 4 forskellige tændrørsnøgler og ingen afv
dem kan man komme til med. Kan det virkelig passe at honda har lavet noget
helt precialt med deres tændrør?

Fra : Ulf Gustavsen

Dato : 21-03-04 17:46

> 1. Der sidder jo to tændrør pr. cylinder i sådan en svend, men somme tider
> går den kun på 1 cylinder hvad kan det skyldes? Andre gange vil den gerne
> gå på begge.

Min Suzuki Intruder VS750 har, i de kolde perioder, lignende problemer.
Først efter, at jeg har kørt 1-1½ km kommer den anden cylinder på. For mit
vedkommende hjalp det gevaldigt, at bruge kaburatorsprit.

> 2. problem er at man kan ikke komme til tændrørene, med en normal
> tændrørsnøgle.

På Intruderen skal man også have en speciel tændrørsnøgle. Men mon ikke
sådan en kan købes hos forhandleren??

Håber, at i hvert fald første svar, kan hjælpe dig. Held og lykke.

Venlig hilsen
Ulf Gustavsen.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 21-03-04 18:40

Ulf Gustavsen wrote:

> [...]

> sådan en kan købes hos forhandleren??

> Håber, at i hvert fald første svar, kan hjælpe dig. Held og lykke.

Jo, prøvet lige at hælde noget karb. sprit i den.

Vi må jo prøve at tage ud til en forhandler også lige få sådan en
tændrørsnøgle og 4 ny pløkker.

Tak for de gode svar.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 22-03-04 01:26

Jeg har det samme problem med min Honda XR 250 off-roader. Jeg har ledt her
omkring i Chiangmai (Thailand) efter en topnøgle til tændrørerne som er 18
mm sekskantede.
Jeg fik en ikke passende med da jeg købte den - af presset rør - som jeg
måtte file i. Men den nøgle er for kort så der er på den svejset en
gaffelnøgle i vinklen 135 grader opad. Men da jeg gerne vil kunne bruge
momentnøgle og ihverfald hellere have et håndgreb vinkelret ind på nøglen
har jeg købt en 18 mm topnøgle som jeg skal have afleveret til neddrejning
da der ikke er luft nok mellem tændrør og topstykke til at den kan komme ned
før yderdiameteren bliver mindre. Det var eller den med mindst
yderdiameter - og dermed dyreste - jeg kunne opdrive.

Mvh. Gert Thorgersen