Bolt
Fra : Tue Jensen

Dato : 20-03-04 19:31

Hej, da jeg i dag skulle sætte bagsvingeren på DT1125'eren gik det galt.
Gevindet på den nederste bolt der skal holde bagsvingeren på stel/motor er
gået i stykker. Møtrikkens gevind er helt færdigt og boltens gevind har det
ikke for godt. Hvor køber jeg en M12 bolt der er ca. 24 cm lang og en
tilhørende møtrik? (Den lokale mc pusher?) Er der evt. et sted hvor jeg kan
få skåret et nyt gevind i bolten? omkring Aalborg
--
Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-03-04 21:58

"Tue Jensen" <tuesj@SMUTstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> få skåret et nyt gevind i bolten? omkring Aalborg

Det er ikke bare en bolt, det er en aksel i hærdet stål. Jeg er bange for at
du SKAL have ne ny aksel med møtrik (møtrikken er godtnok M12, men det er
fingevind, noget du ikke finder i det lokale byggemarked).
Når det er sagt, så prøv lige Special MC på Strandvejen, de kan faktisk godt
risikere at have den på lager (de har haft en del faste kunder med DT'er) og
dele til DT125 er absolut ikke dyre.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-03-04 22:38

> [...]
> er ca. 24 cm lang og en tilhørende møtrik? (Den lokale mc pusher?) Er
> der evt. et sted hvor jeg kan få skåret et nyt gevind i bolten?

Bagsvingeren på DT125 ligner meget den på min XS400, og jeg har en brugt
bagsvingeraksel liggende fra en bagsvingerrenovering sidste år. Jeg
bestilte en ny aksel før jeg havde fået den gamle ud, da jeg regnede med
at det nok endte med at den gamle skulle bores ud. Den kom dog ud i hel
tilstand og ser rimeligt fin ud, så den burde sagtens kunne bruges igen.
En ny kostede 300,-, men jeg havde købt den, så jeg brugte selvfølgeligt
den nye.

Hvis du kan bruge den, må du gerne få den gamle bolt/aksel og jeg mener
faktisk også at jeg har den tilhørende brugte møtrik.

Partnummeret på min aksel er 12R-22141-00.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-03-04 18:01

> [...]
kan
> få skåret et nyt gevind i bolten? omkring Aalborg
Jeg kunne godt ha en i rodekassen... Den skal ikke koste noget.... ikke
noget særligt i hvertfald (med Olsen banden-stemme)
Skal jeg kigge?

Søren

Fra : Tue Jensen

Dato : 24-03-04 09:03

On Tue, 23 Mar 2004 18:01:23 +0100, Søren Lindholt wrote:

> [...]
> Jeg kunne godt ha en i rodekassen... Den skal ikke koste noget.... ikke
> noget særligt i hvertfald (med Olsen banden-stemme)

Den lokale mc pusher lavede en ny bolt til akslen og jeg regner med at det
holder. Så du behøves ikke kigge. Tak alligevel.