/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
FZR 600
Fra : Thomas


Dato : 20-03-04 17:08

Har en yamaha fzr 600 som er blevet brugt til bane race... kunne godt
tænke mig at få plader på den men mangler hjælp til ledningsnettet!
Er her en som har forstand på at monterer et komplet ledningsnet som kunne
have lyst til at tjene nogle kontanter eller ved hvor man kan få et
moteret billigt ? Ud over lys og spillometer!? er der så noget man skal
ændre for at få den synet?? På forhånd tak!
Mvh. Thomas


 
 
MKS - 74 (20-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-03-04 17:19

On Sat, 20 Mar 2004 16:07:52 +0000 (UTC), jowjow_nemlig@yahoo.dk
(Thomas) wrote:

>Har en yamaha fzr 600 som er blevet brugt til bane race... kunne godt
>tænke mig at få plader på den men mangler hjælp til ledningsnettet!
>Er her en som har forstand på at monterer et komplet ledningsnet som kunne
>have lyst til at tjene nogle kontanter eller ved hvor man kan få et
>moteret billigt ?

Hvad er det præcis du ikke kan finde ud af, med et ledningsdiagram er
det normalt ikke specielt svært, det er jo multistik som oftest kun
kan monteres på en måde. Jeg monterede et nyt ledningsnet på min
priller efter en lille rask karburatorbrand med nedsmeltning af
ledningsnettet, og det tog altså ikke ret lang tid. Har du alle
kontakter lygter og sår'n ? Er det fordi ledningsnettet er myret i
atomer så er det nemmeste nok ud på brugtmarkedet og finde et komplet.

> Ud over lys og spillometer!? er der så noget man skal
>ændre for at få den synet??

Spillometer ? Er det sådan et der måler olieforbruget på et
Yamaha-oliefyr...

Du skal i hvert fald ha' hornet monteret også

--
-Michael

Thomas (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 20-03-04 17:30

MKS - 74 wrote:

> On Sat, 20 Mar 2004 16:07:52 +0000 (UTC), jowjow_nemlig@yahoo.dk
> (Thomas) wrote:

>>Har en yamaha fzr 600 som er blevet brugt til bane race... kunne godt
>>tænke mig at få plader på den men mangler hjælp til ledningsnettet!
>>Er her en som har forstand på at monterer et komplet ledningsnet som kunne
>>have lyst til at tjene nogle kontanter eller ved hvor man kan få et
>>moteret billigt ?

> Hvad er det præcis du ikke kan finde ud af, med et ledningsdiagram er
> det normalt ikke specielt svært, det er jo multistik som oftest kun
> kan monteres på en måde. Jeg monterede et nyt ledningsnet på min
> priller efter en lille rask karburatorbrand med nedsmeltning af
> ledningsnettet, og det tog altså ikke ret lang tid. Har du alle
> kontakter lygter og sår'n ? Er det fordi ledningsnettet er myret i
> atomer så er det nemmeste nok ud på brugtmarkedet og finde et komplet.

nej jeg har ikke nogle kontakter og lygter endnu har kun cyklen... der er
intet ledningsnet nu! Det kunne jo være du havde lyst til at montere et
komplet ledningsnet? Nu ved du jo lige hvordan det skal gøres!

>> Ud over lys og spillometer!? er der så noget man skal
>>ændre for at få den synet??

> Spillometer ? Er det sådan et der måler olieforbruget på et
> Yamaha-oliefyr...

> Du skal i hvert fald ha' hornet monteret også




MKS - 74 (20-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-03-04 17:41

On Sat, 20 Mar 2004 16:29:41 +0000 (UTC), jowjow_nemlig@yahoo.dk
(Thomas) wrote:

>nej jeg har ikke nogle kontakter og lygter endnu har kun cyklen... der er
>intet ledningsnet nu!

Halløj, hvis du slet ikke har noget af gadekittet endnu så er det
altså lidt af en opgave, det er flere ting end man lige tror. Jeg
foreslår at du først fremskaffer en orig. vækstedsbog som det bedste
(der er ledningsføringen nemlig angivet i detaljer og det er altså
ikke ligegyldigt) eller alternativt en Haynes/Clymer. Skal du ha' et
værskted til det bliver det dyrt...Det er mange kontakter, lygter og
smådimser du skal ud at organisere, er du sikker på at du har mod på
det ? Har man et komplet gadekit til sin racer er det til gengæld ikke
specielt svært at lave konverteringen, men noget helt andet er at en
racer altså som hovedregel er _slidt_, og tit kan det ikke svare sig.

> Det kunne jo være du havde lyst til at montere et
>komplet ledningsnet? Nu ved du jo lige hvordan det skal gøres!

Ja jeg ved det nok, men jeg skruer kun i min egne MC'er, så sjovt er
det altså heller ikke

--
-Michael

Thomas (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 20-03-04 17:53

MKS - 74 wrote:

> On Sat, 20 Mar 2004 16:29:41 +0000 (UTC), jowjow_nemlig@yahoo.dk
> (Thomas) wrote:

>>nej jeg har ikke nogle kontakter og lygter endnu har kun cyklen... der er
>>intet ledningsnet nu!

> Halløj, hvis du slet ikke har noget af gadekittet endnu så er det
> altså lidt af en opgave, det er flere ting end man lige tror. Jeg
> foreslår at du først fremskaffer en orig. vækstedsbog som det bedste
> (der er ledningsføringen nemlig angivet i detaljer og det er altså
> ikke ligegyldigt) eller alternativt en Haynes/Clymer. Skal du ha' et
> værskted til det bliver det dyrt...Det er mange kontakter, lygter og
> smådimser du skal ud at organisere, er du sikker på at du har mod på
> det ? Har man et komplet gadekit til sin racer er det til gengæld ikke
> specielt svært at lave konverteringen, men noget helt andet er at en
> racer altså som hovedregel er _slidt_, og tit kan det ikke svare sig.

prøver lige at anskaffe mig en værkstedsmanual inden jeg begynder på
noget!Den er helt nyrenoveret i motor

>> Det kunne jo være du havde lyst til at montere et
>>komplet ledningsnet? Nu ved du jo lige hvordan det skal gøres!

> Ja jeg ved det nok, men jeg skruer kun i min egne MC'er, så sjovt er
> det altså heller ikke

Skulle jo lige spørge det kunne jo være!



Hekto (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-03-04 11:05

In article <c3hsu5$d84$1@abbeden.bunk.cc>, jowjow_nemlig@yahoo.dk
says...
> prøver lige at anskaffe mig en værkstedsmanual inden jeg begynder på
> noget!Den er helt nyrenoveret i motor
>
Prøv at overveje økonomien i det?
På et eller andet tidspunkt skal den jo nok afhændes igen, og så vil
racer-etiketten altid trække ned. (ikke at fortælle køberen det er
svindel)
Hvorfor ikke dumpe motoren i en indregistreret model, og sælge
raceren, med den ombyttede motor til trackday-racer?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

MKS - 74 (21-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-03-04 12:16

On Sun, 21 Mar 2004 11:04:48 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Prøv at overveje økonomien i det?

Jeps - Jeg må sige at jeg også er lidt skeptisk, en ting er hvis man
har alle gadedelene men når man først skal ud at skaffe dem.... På den
anden side så afhænger omkostningerne til disse helt _enormt_ meget af
hvilke kontakter man har og kan koste fra næsten ingenting til en
mindre formue. Men rigtigt at det også kan være noget problematisk ved
et evt. videresalg, mange racere er slidte, ikke kun i motoren men
over det hele, kan evt. være skæve og andet godt.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

André T. (21-03-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 21-03-04 12:51

>>Prøv at overveje økonomien i det?

Tror heller ikke jeg ville kaste mig ud i opgaven...

Japser dele, er jo ikke just billige nu om dage...

Det kan bedre betale sig at skyde den af som "racer", og måske købe en
FZR 600 u.afgift i gadetrim... Måske fra www.mobile.de

GL

Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

--------------------©---------------------

Armand (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-03-04 23:47


MKS - 74 <priller@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kutq50pae5a0q66tlfr48c7bqel8j124t0@4ax.com...
> On Sun, 21 Mar 2004 11:04:48 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
> wrote:
>
> >Prøv at overveje økonomien i det?
>
> Jeps - Jeg må sige at jeg også er lidt skeptisk, en ting er hvis man
> har alle gadedelene men når man først skal ud at skaffe dem.... På den
> anden side så afhænger omkostningerne til disse helt _enormt_ meget af
> hvilke kontakter man har og kan koste fra næsten ingenting til en
> mindre formue.

En måde at vurdere rentabiliteten på er at sammenligne hvad en tilsvarende
køreklar model koster i .de!
Man vil hurtigt opdage at der ikke skal hældes særligt mange penge i den
gamle racer-FZR førend at det bedre kunne svare sig at
importere/indregistrere en tysker

Og således vil facit let blive (som skrevet andetsteds), at hvis man sælger
FZR'eren til fortsat racing-brug og skyder det indkomne beløb i købet af en
brugt tysk model står man med en pænere model til lavere netto-udgift :-/

--
Armand!







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste