"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:405a0b99$0$89811$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Sad lige og kiggede på Mikuni's side omkring justering af kaburatore...
>
>
http://www.mikuni.com/tg_main_jet_size.html
>
> Læg mærke til hvad der står under note, og så det der står under
> Roll-off... hvordan skal man tjekke hoveddysen, når man ikke må gøre som
> beskriver det kan gøres :)
Der står jo netop at farten kan give såvel legale som dynamiske problemer,
hvorfor en lukket bane og i bedste fald et rullefelt er at foretrække :-|
> Lidt mere seriøst... mon dette gælder alm. eller vacum kaburatore,
eller
> begge typer ???
Fint trick(*) forøvrigt!
Mon ikke at det kun dækker spjæld-typerne, da C.V. typen netop kompenserer
for de påvirkninger som abrubte gasspjælds-bevægelser medfører :-/
(*):
Hvis man efter en lang acceleration i næsthøjeste eller højeste gear
pludselig lukker gasssen af med omkring 10%, vil det medføre at
gasblandingen kortvarigt bliver federe. Og hvis motoren reagerer derpå ved
at trække bedre er dysningen for mager, hvorimod dem er for fed hvis motoren
tenderer til at drukne ved gas-bevægelsen!
--
Armand.