Blinklys - afstand imellem
Fra : Duderino

Dato : 18-03-04 16:36

Hej
Jeg har netop investeret i noget diodeblink til SV'eren. Men er dog nu lidt
i tvivl om hvorvidt den danske lovgivning tillader at jeg kører rundt med
dem som de nu er.
Er der nogen som har et link til "detailforeskrifter for motorkøretøjer"
(hvor jeg tror det står) eller som ved hvad loven kræver som minimum
afstand imellem højre/venstre blinklys?

Hilsen Duderino aka. Palle
SV650S 03'

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-03-04 17:22

Duderino wrote:
> [...]
> motorkøretøjer" (hvor jeg tror det står) eller som ved hvad loven
> kræver som minimum afstand imellem højre/venstre blinklys?

Jeg mener, det er 240 mm.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : MKS - 74

Dato : 18-03-04 17:53

On 18 Mar 2004 15:36:01 GMT, Duderino <hjernenx@rocketmail.com> wrote:

>Er der nogen som har et link til "detailforeskrifter for motorkøretøjer"
>(hvor jeg tror det står) eller som ved hvad loven kræver som minimum
>afstand imellem højre/venstre blinklys?

Foran min. 240 mm
bagpå min. 180 mm

<http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit06.pdf>

punkt 6.04.031

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 19:38

"Duderino" <hjernenx@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen som har et link til "detailforeskrifter for motorkøretøjer"
> (hvor jeg tror det står) eller som ved hvad loven kræver som minimum

En af de største farer for motorcyklister er at blive overset i trafikken og
eftersom at krydsnings uheld er stærkt overrepresenteret i statistikkerne er
især effektive blinklygter absolut en fordel.
Så set sådan lidt fra oven så burde du droppe pornoen hvis du bare er det
mindste usikker på om det blot overholder lovens mindstekrav :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-04 22:26

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> "Duderino" <hjernenx@rocketmail.com> skrev

> Så set sådan lidt fra oven så burde du droppe pornoen hvis du bare er det
> mindste usikker på om det blot overholder lovens mindstekrav :-|

Til gengæld kan dioder fås så kraftige, så der burde være mulighed for
ligefrem at blænde de andre trafikanter med blinklyset

....men det er nu nok ikke de kraftigste dioder der er hældt i
pornoblinkene :-/
--
mvh Jes Vestervang