Arrrggg Føste tur i år blev sku lidt dyr
Fra : CWI_YAM

Dato : 18-03-04 11:51

OG JA 107 km blev jeg målt til her til morgen på landevejen #¤¤¤!!¤
Er der nogle der kender minimum distance for en fartmåling på landevej
Og de sidste gange !! har jeg da fået en gul seddel stukket i hånden med
målt hastighed på..... Hmmm det fik jeg sku ikke her til morgen

CWI_YAM
YAMAHA FJ for eternity

Fra : Frank

Dato : 18-03-04 13:28

"CWI_YAM" <Windt@image.dk> skrev i en
> OG JA 107 km blev jeg målt til her til morgen på landevejen #¤¤¤!!¤

Ja det er ærgerligt.
I dag var min anden tur i år kørt 250 km i år, jeg blev stoppet ved Holbæk
bådcenter, måling 165 km/t på holbækmotorvejen, målt over 14816m i 322,7sek.
Så sagde han endda at jeg var heldig at han ikke hade sin cykel med idag.
Det kan han godt have ret i

Hilsen Frank CBR 600 F4

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 18-03-04 14:46

"Frank" <FGF-FjerDette-@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
322,7sek.
> Så sagde han endda at jeg var heldig at han ikke hade sin cykel med idag.

surt...husk de nye regler der træder i kraft 1 april....160=orienterende
køreprøve

ok du havde altså en gut hængende efter dig i 5 minutter over 14 km...kigger
du aldrig i sidespejlene ?

Lasse - som har lært at hænge i sidespejlene
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : anders majland

Dato : 18-03-04 16:11

> husk de nye regler der træder i kraft 1
> april....160=orienterende køreprøve

Jeg har det meget godt med at mit "æsel" så jeg ikke lige laver en
"buksti". Dvs kommer til at køre meget for stækt ved et øjebliks
uopmærksomhed ...

Men den er nu lidt købt med henblik på de kommende hastighedsgrænser.
Med oppakning går den rimeligt ubesværet de 130km/t hvilket også er en
behagelig marchfart på den. Men så er det lige det med ikke at også at
holde den på de små landeveje ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kenneth T

Dato : 18-03-04 22:11

> surt...husk de nye regler der træder i kraft 1 april....160=orienterende
> køreprøve

Hvor kan man finde information som siger det?

...underligt det ikke har været på forsiden af dagspressen den sidste måneds
tid.

--
MVH
Kenneth T

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 18-03-04 15:17

"Frank" <FGF-FjerDette-@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Holbæk
> bådcenter, måling 165 km/t på holbækmotorvejen, målt over 14816m i

PAS PÅ!

Sådan noget må man ikke skrive her i gruppen, for så kommer der både løftede
pegefingrer og formanende ord fra "moralens vogterer".

Det er nemlig livsfarligt at have det lidt sjovt en på motorcykel ... eller
at spise saltkringler for den sags skyld, bare spørg George Bush jr.

Nu er i advaret

--
Henrik
a ka

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : dosser

Dato : 18-03-04 15:41

> [...]
eller
> at spise saltkringler for den sags skyld, bare spørg George Bush jr.

Nej da, selvfølgelig skal man da have det sjovt, det er jo det livet går ud
på, når bare man så også vil betale det som det nu en gang koster at have
det sjovt

Så min kommentar må være:
Hvorfor spørge om afstande m.m.!!! Du har kørt for stærk, så bare til
lommerne, og lad være med at begynde med noget vrøvl om hvordan man kan
undgå at betale, for det fylder sq gruppen hele sommeren

--
Jan

Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-03-04 16:08

"diablo de la velocidad" <no@way.xx> writes:

> Det er nemlig livsfarligt at have det lidt sjovt en på motorcykel ...

Jeg tror bare vi er nogen der har en lidt anden opfattelse af hvad der
er sjovt på en motorcykel. 165 km/t på motorvej kalder jeg transport.

200km/t såmænd også. Men nu har vi jo også noget bedre plads på motorvejene
heroppe.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 18-03-04 16:25

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> 165 km/t på motorvej kalder jeg transport.
>
> 200km/t såmænd også. Men nu har vi jo også noget bedre plads på
motorvejene
> heroppe.

Yeps - en venlig tanke er hermed sendt til de danske skatteyderer og EU, som
har finansieret de nordjyske motorveje

Fra : anders majland

Dato : 18-03-04 14:11

> [...]
> 14816m i 322,7sek. Så sagde han endda at jeg var heldig at han ikke
> hade sin cykel med idag. Det kan han godt have ret i

Det tror jeg også... Med en snit fart på 165 efter fradrag for
måleusikkerhed over 14km har du nok hart "småtravlt" indimellem ....

Men husk at grænsen for frakendelse af kørekort snart ændres ...

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-03-04 15:45

Frank wrote:
> [...]
> 14816m i 322,7sek. Så sagde han endda at jeg var heldig at han ikke
> hade sin cykel med idag. Det kan han godt have ret i

Den stikker jeg. Forrige fredag på vej mod KBH, bliver jeg stoppet af
politiet. De fik ingen måling, men de 2 betjente siger at jeg har kørt med
en fart af minimum 200km/t ifølge politibilens speedometer. De har så
bagefter fået udmålt fejlvisningen på patruljevognens speedometer, og den
ægte fart er angivet til 185km/t, og det kommer sigtelsen så til at lyde på.
De har ligget bag ved mig et par km ifølge deres udsagn.
Har de en god sag??

MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-03-04 16:01

> [...]
> speedometer, og den ægte fart er angivet til 185km/t, og det kommer
> sigtelsen så til at lyde på. De har ligget bag ved mig et par km

Hvis de er flere om at bevidne det, tror jeg nu nok de har en ret god sag!
Er det så "hej hej kørekort" eller hvad, ved du det?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-03-04 16:12

Psycho Cowboy wrote:

> Hvis de er flere om at bevidne det, tror jeg nu nok de har en ret god
> sag! Er det så "hej hej kørekort" eller hvad, ved du det?

Jeg får lov at beholde det,,,, det kan de nemlig først snuppe ved 187km/t

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-03-04 18:02

Anders Thorup wrote:

> Jeg får lov at beholde det,,,, det kan de nemlig først snuppe ved
> 187km/t

Damn, det er heldigt! ...men ifølge mit hastigheds- / bødetakst-opslag
(*host* som man i øvrigt får tildelt, når man kører for stærkt) skal du af
med 3 kilo, hvis du bliver kendt skyldig.

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-03-04 18:13

Psycho Cowboy wrote:

> Damn, det er heldigt! ...men ifølge mit hastigheds- /
> bødetakst-opslag (*host* som man i øvrigt får tildelt, når man kører
> for stærkt) skal du af med 3 kilo, hvis du bliver kendt skyldig.

Ja det er sgu lidt surt,,, men det nytte sgu ikke at pive, det er jo mig
selv der har drejet rullen

Fra : Sune

Dato : 18-03-04 19:15

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> Psycho Cowboy wrote:
[klip]

> Jeg får lov at beholde det,,,, det kan de nemlig først snuppe ved
187km/t

De snupper det nu ikke - først hvis du ikke består den kontrollerende
køreprøve. (teoriprøve + praktisk prøve)
Altså forudsat at det er mere end tre år siden du tog dit første
kørekort.
--
vh Sune
Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 18-03-04 16:14

Hejsa

"Psycho Cowboy" <chrijac_FJERN_@hotmail.com> wrote in message

> Hvis de er flere om at bevidne det, tror jeg nu nok de har en ret god sag!
> Er det så "hej hej kørekort" eller hvad, ved du det?

Nej, grænsen går på 187 (eller er det 186), ihvertfald lidt endnu.. Så det
er lidt tæt på :(

-steffen

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 18:30

> Den stikker jeg. Forrige fredag på vej mod KBH, bliver jeg stoppet af
> politiet. De fik ingen måling, men de 2 betjente siger at jeg har kørt med
> en fart af minimum 200km/t ifølge politibilens speedometer.

Ooh

Opgradering har åbentlyst sine omkostninger !!

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-03-04 21:37

Armand wrote:
> "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ooh
>
> Opgradering har åbentlyst sine omkostninger !!

Ja, det kan jeg kun give dig ret i :-|
Det var aldrig sket på den gamle, hehe.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 18-03-04 19:41

CWI_YAM wrote:

> [...]
> Og de sidste gange !! har jeg da fået en gul seddel stukket i hånden med
> målt hastighed på..... Hmmm det fik jeg sku ikke her til morgen

Målinger foretaget med PolicePilot kræver somend ikke mere end få
hundrede meters måling - dvs et par sekunder er nok

--
-jens
RSV1000