Hund i trailer - udluftning???
Fra : Slumfret

Dato : 18-03-04 11:05

Hej Alle,

Jeg købte sidste år en trailer til min MC og er nu ved at
special-designe den så min hund kan komme med på køreturen... han
syntes efterhånden det er ok at blive lukket inde i en kasse
Vi har lavet et vindue og så skal der jo også være noget
udluftning...og det er så nu problemet kommer; Sådan en trailer hænger
jo bagefter en mc og hvad så med udstødningsgasser, hunden skulle jo
gerne have luft og ikke udstødningsgas.
Er der nogen der har nogle gode forslag eller erfaringer mht. dette?

Håber på en masse hjælp og gode idéer

Slumfret & Hund

Fra : Keld

Dato : 18-03-04 16:28

Prøv at lave en udluftning som vender bagud, altså så den tager luft ind
modsat kørselsretningen.
Evt. kunne den tage luften under traileren og så føre den op & ind af siden.
Det ville da minimere mængden af udstødnings gasser, hvilket din hund nok
vil være glad for.
Alternativt kan du jo også bare sætte en skorsten på istedet for
udstødningen ..... fnis
--
Keld R1

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-04 17:18

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> wrote in message
> [...]
> vil være glad for.
> Alternativt kan du jo også bare sætte en skorsten på istedet for

Det hedder streetfighter! (stilen med nærmest lodret udstødning er fa...
grim, hvis man spørger mig)

vh
Torben

Fra : Keld

Dato : 19-03-04 00:03

> siden.
>
> Det hedder streetfighter! (stilen med nærmest lodret udstødning er
fa...
> grim, hvis man spørger mig)

Nu tænkte jeg altså virkelig på en skorsten, altså et lodret rør med klap på
toppen ligesom på "truckerne"
Kønt ...... nej men vi vile da have noget at pege fingre af på træffene.
:-]
--
Keld R1

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 17:40

Slumfret skrev:

> Er der nogen der har nogle gode forslag eller erfaringer mht. dette?

....en snorkel må være sagen!
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-03-04 18:53

Slumfret wrote:
> [...]
> gerne have luft og ikke udstødningsgas.
> Er der nogen der har nogle gode forslag eller erfaringer mht. dette?

Ved hundetrailere er udstødningsgas åbenbart ikke noget problem, i hvert
fald har jeg set mange hundetrailere, og aldrig nogen Storm P-løsninger udi
det at undgå udstødning.
At sætte en rist foran er måske lidt tvivlsomt, idet der så sikkert er
størst risiko for at fange udstødningsgasserne. At sætte risten bagi er
sikkert lige så dumt, i hvert fald synes jeg at kunne huske noget om at det
kan være farligt at køre med åben bagsmæk i en bil, fordi turbulensen bag
køretøjet kan trække udstødningsgasserne ind i kabinen.

Hvis jeg var dig, ville jeg enten sætte riste i siderne af kassen/traileren
(de der plastic-riste man bruger til at sætte i muren ved udløb fra emfang
eller badeværelse er ganske udmærkede), eller også finde en af de der
roterende fiduser, man blandt andet ser ovenpå varevogne og stationcars som
er indrettet til at køre med hunde. De må kunne købes et eller andet sted,
spørg evt. i en stor dyrehandel.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : tiger

Dato : 18-03-04 21:24

Hej,

Jeg har lige lagt et foto i dk.binaer under "hunde-trailer?", så kan I
se hvordan det ser ud lige nu.
Tror I det er forsvarligt?

Nogen forslag til hvordan man kan måle kuldioxid-indholdet i luften i
traileren?

Slumfret & Hund

Fra : MKS - 74

Dato : 18-03-04 21:34

On Thu, 18 Mar 2004 21:24:01 +0100, tiger <tiger@opacus.dk> wrote:

>Nogen forslag til hvordan man kan måle kuldioxid-indholdet i luften i
>traileren?

Det er nu nok nærmere kulmonooxid (hvis egenskab bla. er at den bindes
til blodets hæmoglobin ca. 200 gange stærkere end oxygen og dermed kan
medføre kvælning ) der evt. er et problem. Mon ikke der findes nogle
håndtestere/detektorer man kan bruge ?? Men næppe helt billigt...

--
-Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-04 22:08

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> [...]
> medføre kvælning ) der evt. er et problem. Mon ikke der findes nogle
> håndtestere/detektorer man kan bruge ?? Men næppe helt billigt...

Nogle gamle biler havde vist noget krystal-etellerandet i kabinen, som
vistnok skiftede farve eller lignende, hvis der var for meget CO
derinde. Måske nogen har noget til at ligge

Arh, CO er ikke noget man skal tage let på, inde hos CF fik vi
ihvertfald nogle skrækhistorier om hvor træls det er at være i
trykkammer (hvis man da overlevede) :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 23:13

"tiger" <tiger@opacus.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har lige lagt et foto i dk.binaer under "hunde-trailer?", så kan I
> se hvordan det ser ud lige nu.
> Tror I det er forsvarligt?

Ligesom at det har været en populær gimmick at trække "støvsugerslanger"
frem forrest i kåben for at få kold og u-turboleret luft til karbunaderne,
så kunne du jo føre en sådan frem til området omkring bagsædet, og sikre
kræet frisk luft :-/

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-03-04 00:30

> [...]
> så kunne du jo føre en sådan frem til området omkring bagsædet, og sikre

- eller hvad med at trække en slange fra udstødningen hele vejen under
traileren og
lade den ende lidt bag traileren ?
Så kan man da lave luftindtag i fronten af traileren....

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-03-04 09:02

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Ligesom at det har været en populær gimmick at trække "støvsugerslanger"
> frem forrest i kåben for at få kold og u-turboleret luft til karbunaderne,

"Gimmick"? Det er da udelukkende af performancehensyn de blev opfundet.
10 heste - mindst.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Armand

Dato : 19-03-04 15:40

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> "Gimmick"? Det er da udelukkende af performancehensyn de blev opfundet.
> 10 heste - mindst.

Altså:
Jeg kender til DIN-heste, baghjuls-heste og Db-heste; men hvad f..... skal
man kalde sådanne som disse "visuelle" heste?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-04 17:54

> Altså:
> Jeg kender til DIN-heste, baghjuls-heste og Db-heste; men hvad f..... skal
> man kalde sådanne som disse "visuelle" heste?

Fotoheste?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-03-04 10:42

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:

> Fotoheste?

*LOL*

Fra : Bondemand

Dato : 20-03-04 02:37

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror faktisk at der gælder samme regler for
en MC trailer som for en auto trailer, hvad angår dyretransport.
I så fald, skal traileren godkendes til dette.
Måske du skulle overveje en personsidevogn istedet.

Mvh.
Bondemand

Fra : Slumfret

Dato : 20-03-04 07:06

Bondemand wrote:
> Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror faktisk at der gælder samme regler for
> en MC trailer som for en auto trailer, hvad angår dyretransport.
(klip)

Hej,

Jeg har talt med Statens Bilinspektion i Århus og underlig nok er der
faktisk ingen regler, endnu, når det drejer sig om dyretransport i
mc-trailer.
"Hvis det ser forsvarligt ud, bliver det sikkert godkendt", var den
regel der var gældende da jeg talte med dem... og de må vel vide det?
Der kommer jo muligvis et sæt regler engang når mc-trailere bliver mere
almindelige her i DK....

Slumfret & Hund