Fogcity som falder af?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 18-03-04 08:15

Hej

Jeg har lige investeret i et nyt visir til min Caberg J1+ samt en Fogcity
klisterdims til bekæmpelse af dug i visiret.
Det virkede også kanon den første uge, men så løsnede Fog dimsen sig fra
visiret flere steder, og jeg har nu fjernet den helt, fordi der selvfølgelig
kom dug/skidt mellem visir og Fog dimsen.

Visiret blev rengjort med rensebenzin inden påklistring, og det lå en hel
weekend inden det blev taget i brug, efter påklistring.

Nogen som har oplevet lignende?
Kan jeg sætte det på igen på en elleranden måde og få det til at holde,
eller er det bare sur r..?

mvh Lars

Fra : Janner

Dato : 18-03-04 08:37

..

> Nogen som har oplevet lignende?
> Kan jeg sætte det på igen på en elleranden måde og få det til at holde,
> eller er det bare sur r..?

Købte et for et par år siden .... det faldt også af trods visiret var gjort
rent med sprit og sager .... Fik et nyt af forhandleren efter en hel del
brok , så monterede jeg dette efter alle anvisninger , men ak en uges tid så
var det løst igen

Hygge

Onkel Jan
CBR929

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-03-04 09:16

Janner wrote:
> [...]
> gjort rent med sprit og sager .... Fik et nyt af forhandleren efter
> en hel del brok , så monterede jeg dette efter alle anvisninger , men

Kan det skyldes forkert påsætning? (nej, jeg tror ikke I er nogle
fummelfingrede klovne, for nu at tage det i opløbet)

Da jeg satte mit FogCity fast, bukkede jeg det sammen i en U-form, således
at det klistrede fast inde midt på visiret først, og derefter arbejdede jeg
mig udad mod visirets kanter. Jeg havde en forestilling om, at hvis man
satte FogCity'et fast i den ene side først og derefter gned det fast over
mod den anden side af visiret, ville der måske med tiden komme en form for
uhensigtsmæssig "træk" i FogCity'en, så den med tiden ville blive trukket
løs/løsne sig fra visiret.
Dette er blot min egen teori, og en anden teori kunne være, at det
antidug-middel som nogle visirer er behandlet med, IKKE forsvinder ved
afspritning, og at FogCity'en ikke kan hæfte ordentligt på dette
antidug-middel i længden.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 18-03-04 09:26

Hej

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in message

> [...]
jeg
> mig udad mod visirets kanter. Jeg havde en forestilling om, at hvis man

Det er faktisk også sådan de foreskriver i påklistringsvejledningen
Og sådan har jeg også gjort.
Nå men jeg må vel ned til forhandleren så.....

Lars
Kawa 454 Ltd

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-03-04 09:34

Lars Rasmussen wrote:
> [...]
> message news:40595ab6$0$427$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det er faktisk også sådan de foreskriver i påklistringsvejledningen

*ROFL* Nå, så meget for min "smarte" metode... det er da naturligvis derfra,
jeg har fået idéen i sin tid. Pokkers, så er jeg ikke så genial, som jeg
selv troede.

> Og sådan har jeg også gjort.

Så er du heller ikke fummelfingret
Så er der kun "antidug-middel teorien" tilbage.

> Nå men jeg må vel ned til forhandleren så.....

Jah, der er ikke andet for. Det KUNNE jo være "dårligt klister"... Held og
lykke med det, og acceptér ikke et nej.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-03-04 09:03

Lars Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Nogen som har oplevet lignende?
> Kan jeg sætte det på igen på en elleranden måde og få det til at

Mit FogCity har nu siddet på i tre år, og det sidder der stadig. Jeg kigger
klister-linien efter, hver gang jeg har visiret i hænderne, og har endnu
ikke opdaget at klisteret har sluppet nogen steder.

Jeg kan heller ikke umiddelbart huske at have hørt om andre, som har haft
det problem, selv om man jo ellers nok kunne forestille sig at netop
klisteret ikke holder evigt.

Hvis jeg var dig, ville jeg smutte ned til min forhandler og brokke mig lidt
(på en pæn måde, naturligvis ). Sådan en dims skal holde længere end en
uge, færdig.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : --=Stone=--

Dato : 18-03-04 09:12

">
> Nogen som har oplevet lignende?
> Kan jeg sætte det på igen på en elleranden måde og få det til at holde,
> eller er det bare sur r..?

Har været i samme situation, fik et nyt fra forhandleren - som nu sidder på
mit visir på 3 år uden prob.
Tror måske at jeg har fået et som var lidt gammelt, og derfor med nedsat
klister evne til følge... men kun en gisning.

--
Steen
No bike at the moment.

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 14:57

"Lars Rasmussen" <lr_nospam@oz1hmn.dk> skrev i en meddelelse

> Visiret blev rengjort med rensebenzin inden påklistring,

Ikke at dét er grunden, men at bruge så heftige opløsningsmidler på
ubehandlet plast er en stor fejl!

Veninden til en af mine datidige RR-medkombattanter, havde engang set sig
sur på det væld af klistermærker (á godkendelser for dette og hint ved hvert
løb) der sad på kåbeglasset og havde møjsommeligt kradset dem alle af for
efterfølgende at vaske limresterne af med cellulosefortynder - Dét var en
stor fejl: Kåbeglasset blev helt hvidt og deformt, og lykken bredte sig i
det lille hjem!

--
Armand.

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 18-03-04 20:30

> Ikke at dét er grunden, men at bruge så heftige opløsningsmidler på
> ubehandlet plast er en stor fejl!

Hej

Jeg havde brugt rense benzin på det gamle visir som en test, inden jeg
begyndte på det nye, og der var ingen problemer
Men ja, man skal være meget forsigtig med sådan noget stærkt stads. PÅ den
anden side syndes jeg at opvaske mideel var lige i underkanten til
affedtning.

mvh Lars
Kawa 454 Ltd

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-03-04 17:18

> [...]
>
> Nogen som har oplevet lignende?
> Kan jeg sætte det på igen på en elleranden måde og få det til at holde,

Nu har jeg monteret i alt 4 stk. Fog-city, og ingen af dem har sluppet
endnu. Ældste er 3½ år.
Min afrensning består af en lille dråbe opvaskemiddel, vand og en blød klud.

Allan Bojesen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 18-03-04 20:12

Allan Bojesen wrote:
> Nu har jeg monteret i alt 4 stk. Fog-city, og ingen af dem har sluppet
> endnu. Ældste er 3½ år.
> Min afrensning består af en lille dråbe opvaskemiddel, vand og en blød klud.

Samme her, jeg tror ikke sprit o.a. er godt at rense visiret i før
påklæbning :-/

--
-jens
RSV1000

Fra : Thomas Makro

Dato : 21-03-04 10:56

On Thu, 18 Mar 2004 20:12:08 +0100, Jens Arnfast <jens@fabel.dk>
wrote:

>Samme her,
Og samme her. Fog City sidder bare som det skal.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-03-04 17:43

> [...]
> fra visiret flere steder, og jeg har nu fjernet den helt, fordi der
> selvfølgelig kom dug/skidt mellem visir og Fog dimsen.

Da jeg købte min hjelm, købte jeg en FogCity sammen med, da visiret ikke
havde nogen anti-dug belægning. Den har nu været monteret i over 2½ år,
og sidder stadig lige så godt fast som da den var ny. Der er ingen
huller i limen nogen steder. Jeg monterede den fuldstændigt efter
vejledningen, og hvis du også har gjort det, så kan jeg næsten kun se to
muligheder som de andre har pointeret. Anti-dug belægningen ødelægger
limen, eller også var FogCity'en gammel og dårlig da du købte den. Jeg
ved ikke hvor længe sådan nogle kan ligge.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jan Strandgaard

Dato : 19-03-04 08:19

"Lars Rasmussen" <lr_nospam@oz1hmn.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen som har oplevet lignende?
> Kan jeg sætte det på igen på en elleranden måde og få det til at holde,

Jeg havde samme problem med det første FogCity visir, jeg monterede. Det
viste sig ved nærmere forskning, at der faktisk findes 2 forskellige typer
af Fogcity. Der er den almindelige, og så findes der en nyere type, der
hedder Pro-shield.

Forskellen ligger i limen, som er en helt anderledes type på Pro-Shield. Den
minder mere om fluepapir. Det første FogCity blev skrottet og jeg har
efterfølgende monteret Proshield på begge mine visirer, og det holder bare.
Det ene er endda blevet flyttet fra et visir til et andet uden at det
mindskede vedhæftningen.

Mange forhandlere sælger ProShield typen som en special version til Shoei
hjelme. Disse har en speciel overflade på visiret, som gør det ekstremt glat
på indersiden. Så hvis der ikke står Pro-Shield på pakningen skal du bare
glemme det.

Jan Strandgaard

Fra : --=Stone=--

Dato : 19-03-04 13:05

> Mange forhandlere sælger ProShield typen som en special version til Shoei
> hjelme. Disse har en speciel overflade på visiret, som gør det ekstremt
glat
> på indersiden.

Sjovt nok, min erfaring er netop med et Fog-City på et Shoei visir, hvor det
jo ikke ville blive på..... så mon ikke jeg havde fået et af de alm. først
og så et Pro shield som nr 2 hvor det jo har siddet på i næsten 3 år nu.. ??

Så min teori om at klister evenen ikke er god ( pga. af alder / for
gammelt ) nok kan jo så skyldes at det er på et mere " glat " visir som
Shoei !

Spørgsmålet er så om Carberg har den samme glatte overflade !?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-04 22:50

Lars Rasmussen wrote:
> Nogen som har oplevet lignende?

Hah, min faldt af da jeg kørte om kap med en GSX-600F på RD'en ))

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : --=Stone=--

Dato : 20-03-04 14:04

> Hah, min faldt af da jeg kørte om kap med en GSX-600F på RD'en ))

Hoho ... den var vel monteret på ydersiden ))

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-03-04 00:48

--=Stone=-- wrote:
> Hoho ... den var vel monteret på ydersiden ))

Æh, næh :) men visiret var oppe, og jeg havde lidt for travlt til at
lukke det..

Til gengæld var jeg foran da jeg (heldigvis) kom til den afkørsel
jeg skulle af ved

// Hans
--
Gumminumser == Champignons