Tricket for at få en OK forgaffel ud af det er :
Slip forgaflen helt ned så al rust er væk.- Ståluld er godt til at fjerne
rust med.
De huller der derefter dukker op fylder du ud med Araldit, og så sliber du
forgaflen ned igen, så den er glat som en barnenumse igen.
Når du samler forgaflen igen - med nye simmerringe! - Så sæt nogle bælge på.
MZ's forgaffel er mildt sagt ikke særligt rustbestandig, og bælgene er en
god ide til at redde dine gafler.
Første gang jeg så det blive gjort var med en Yamaha XS 650. Det er nu 5-6
år siden, og forgaflen er stadig perfekt.
Du vil iøvrigt blive overasket over hvor langt sådan en forgaffel kan
fjedre - Jeg har set mærker i forskærmen fra lygten!
En af problemerne med MZ er at reservedelslagrene efterhånden er meget
gamle. For nogle stumper er det ligegyldigt - Jeg købte en 15 år gammel
fabriksny kabuarator for få hundrede kr. for et par år siden. Men for f.eks.
pakninger, gummidele mm. gør det en forskel. Der ligger en utroligt masse
motorer rundt omkring, der nu og da bliver solgt som fabriksnye, hvad de
sådan set også er. Men da de har ligget måske først 10 år på et lager i DDR,
og bagefter i en garage rundt omkring i 10 år mere er nogle af dem helt
færdige når man åbner dem - rust mm.
Har du meldt dig ind i MZ klubben - Deres e-mail liste er et unikum af
oplysninger.
--
Best regards
Edvard Korsbæk
+4570229998
"Anders Winther" <wintherSNABEL@vvs.dk> skrev i en meddelelse
news:c3aehl$305a$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG
> Jeg har mailet lidt frem og tilbage med Ole Bendtsen (sælger brugte
> MZ-dele).
> Han mener at jeg skal skifte min forgaffel ud..
> Jeg viste ham dette billede:
>
http://www.hovhov.dk/pics/MZTS2501/MZTS2501-000003.jpg
>
> Han mener at rusten vil ødelægge pakdåserne. Kan man ikke fjerne rusten
med
> sandpapir og polérmiddel? Eller er det bare sket for den?
>
> Mvh.
> Anders
> TS 250/1
>
>