Kølevandstemperatur
Fra : frbi

Dato : 17-03-04 21:11

På min gamle cykel var der kun en advarselslampe ved for høj
kølevandstemperatur. På den nye er der en temperaturmåler og i den
forbindelse under det mig, at selv idag ved kørsel i 10 - 15 gr's varme
kommer temperaturen ikke over 68 gr. I byen kan den nå 80. Hvad siger I
andre der har en temperaturmåler ?.

Hilsen Frank

Fra : Ninja Rider

Dato : 17-03-04 22:10

Hejsa

frbi wrote:
> [...]
> forbindelse under det mig, at selv idag ved kørsel i 10 - 15 gr's varme
> kommer temperaturen ikke over 68 gr. I byen kan den nå 80. Hvad siger I

Jeg køre normaltvis med omkring 1/3del af køleren dækket med gaffatape,
for at få temeratueren op på omkring 90c ved normal kørsel.
Om sommeren ved hård kørsel, plejer jeg at fjerne alt tapen, for at køle
den nok, men ellers er der næsten altid noget af den der er dækket til.

Hvis jeg køre med helt fri køler ved en 10-20c kommer den ikke meget
over 70-80c!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-03-04 22:29

frbi wrote:
> [...]
> forbindelse under det mig, at selv idag ved kørsel i 10 - 15 gr's varme
> kommer temperaturen ikke over 68 gr. I byen kan den nå 80. Hvad siger I

Tjae.. jeg har ikke tapet min køler til og rammer fint 90C til og fra
arbejde - enten så udvikler den V2 en masse varme hurtigt ellers er der
blevet eftermonteret en anden termostat ;)

--
-jens
RSV1000

Fra : Ninja Rider

Dato : 17-03-04 22:41

Hejsa

Jens Arnfast wrote:
> Tjae.. jeg har ikke tapet min køler til og rammer fint 90C til og fra
> arbejde - enten så udvikler den V2 en masse varme hurtigt ellers er der
> blevet eftermonteret en anden termostat ;)

Det er jo noget med hvormeget ydelse der skal til for at udvikle nok
varme og så fartvinden der kølerned samtidigt, eller mangel på samme!

Smak...... Undskyld!

Mhv Emil
Der har Rigeligt fartvind.... eller er det fart og dermed vind???

Fra : Jens Arnfast

Dato : 17-03-04 22:48

Ninja Rider wrote:
> Det er jo noget med hvormeget ydelse der skal til for at udvikle nok
> varme og så fartvinden der kølerned samtidigt, eller mangel på samme!
>
> Smak...... Undskyld!

Haha, det er begrænset hvor mange buksti morgentrafikken i Århus
inspirerer til

> Mhv Emil
> Der har Rigeligt fartvind.... eller er det fart og dermed vind???

Måske bare medvind

--
-jens
RSV1000

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 18-03-04 09:46

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
> Tjae.. jeg har ikke tapet min køler til og rammer fint 90C til og fra
> arbejde - enten så udvikler den V2 en masse varme hurtigt ellers er der
> blevet eftermonteret en anden termostat ;)

tjaa min mille ligger sig mellem 72 og 76 lige meget om det er vinter eller
stegende hedt sydfrankrig (med untagelse af bykørsel)

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 17-03-04 23:06

On Wed, 17 Mar 2004 21:11:11 +0100, "frbi" <Xfrbi@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>forbindelse under det mig, at selv idag ved kørsel i 10 - 15 gr's varme
>kommer temperaturen ikke over 68 gr. I byen kan den nå 80. Hvad siger I

I den kolde tid kører jeg osse med en del af køleren tapet til. Ellers
kommer temperaturen ikke ret meget over 60 og jeg har hørt at olien
virker bedst ved 80-85 grader celcius.

go vind!
Hans
NTV

Fra : Brian Laursen

Dato : 18-03-04 08:51

frbi wrote:
> [...]
> varme kommer temperaturen ikke over 68 gr. I byen kan den nå 80. Hvad
> siger I andre der har en temperaturmåler ?.

På min gamle thunderace kom temp. måleren aldrig over 60 grader ved landevej
og motorvej.. Kun i byen kunne man se den rørte på sig..... En varm
sommerdag kunne den godt aktivere begge blæsere hvis man kørte i byen...
Ellers ikke.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 15:48

Brian Laursen wrote:

> [...]
> landevej og motorvej.. Kun i byen kunne man se den rørte på sig.....
> En varm sommerdag kunne den godt aktivere begge blæsere hvis man

Og du ved godt hvorofor, ikke Brian *s*
På en ace sidder føleren IKKE i motoren men helt yderst ved køleren.. Derved
er det faktisk kølevandstemp. du aflæser og ikke motor-temp.
Jegf har snakket med at par udlænding som også var nervøse over den lave
temp., men det har intet at sige, motoren har den temp. den skal have...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 17:07

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På min gamle thunderace kom temp. måleren aldrig over 60 grader ved
landevej
> og motorvej..

Tordenesset indtager en speciel position i den sammenhæng - Læs derom i mit
indlæg i strengen: "Apropos kølevandstemperatur"

--
Armand.