Dækmontering
Fra : Henning Carlsen

Dato : 17-03-04 12:18

Hej
Vil høre om der er nogen her på gruppen der har / ved hvor man kan få
monteret et par dæk jeg har købt i UK ?
Helst i Københavnsområdet ( Bor i Herlev )
Hilsen Henning

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-03-04 12:47

"Henning Carlsen" <heca@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> monteret et par dæk jeg har købt i UK ?
> Helst i Københavnsområdet ( Bor i Herlev )

Prøv Søborg MC http://www.soborgmc.dk/ (jeg ved ikke om de tager den slags
opgaver) Ellers er der Agusta - han har gjort det for mig engang. Jeg
betalte kun for dækket.

vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-03-04 12:49

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Prøv Søborg MC http://www.soborgmc.dk/ (jeg ved ikke om de tager den slags
> opgaver)
.. og det ved jeg så nu at de gør (efter at have surfet lidt rundt på deres
hjemmeside).

vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Peter Graff

Dato : 17-03-04 14:08

Hej Henning

Hvis du er parat til at få lidt sved på panden, så kan du da skifte dem hos
www.kantanamc.dk, der plejer at være nogen som gider pege på værktøjet og
komme med nogle gode råd. Det plejer ikke at koste ret mange øl.
Prøv at sende en mail.

MVH

Peter Graff

Fra : Ninja Rider

Dato : 17-03-04 18:31

Hejsa

Henning Carlsen wrote:
> Hej
> Vil høre om der er nogen her på gruppen der har / ved hvor man kan få
> monteret et par dæk jeg har købt i UK ?
> Helst i Københavnsområdet ( Bor i Herlev )

Søg på google.dk under grupper.
Der skal du søge efter et indlæg der heder dækmontering i kbh eller
lign. Der er et par links! (det er mindre end en måned siden det belv
skrevet!)

Mvh Emil
Der lige har smidt han's forbi et værksted!
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Magne Vingsand

Dato : 17-03-04 21:42

Ninja Rider wrote:
> [...]

Dekk skifter jeg alltid selv, er fort gjort etter litt øvelse. Du trenger en
god dekkspake, litt såpe og ei luftpumpe. I tillegg kjøpte jeg en
ventilnøkkel for å skru ut luftventilen da denne kan sitte godt, kostet
kr.12,- hos Dekkmann (dekkforhandler). Da jeg skifter dekk
sommer/vinter/gate/enduro/konkurranse - blir det noen skift i løpet av året.

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 17-03-04 22:04

"Magne Vingsand" <mving@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> kr.12,- hos Dekkmann (dekkforhandler). Da jeg skifter dekk
> sommer/vinter/gate/enduro/konkurranse - blir det noen skift i løpet av

Hvad gør du med afbalanceringen? ... ser stor på det?

Just wondering...

--
Henrik
a ka

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Ninja Rider

Dato : 17-03-04 22:20

Hejsa

diablo de la velocidad wrote:
> Hvad gør du med afbalanceringen? ... ser stor på det?
> Just wondering...

Hvis du ikke ligger og ræser løs med Wheelies og lign, og det er en
uskadet fælg, og rimelige dæk tror jeg ikke det er noget probelm, men
ellers kan man jo købe en afbalancerings stativ.
Det er et uformetstativ, med nogle subergode kuglelejer i toppen, Så har
du en aksel der går i gennem hjulet, og ligger på de lejer der er i
toppen. (2 i hver side, hvor de ligger i mellem)
Det tungeste pungt vil altid ligge nederst, og så sætter du bare en
limklods på i toppen, og ruller hjulet en gang og ser hvor den stanser.
Hvis den storset ikke vil stanse et sted mere, er det i balanve!

Mvh Emil

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 16:00

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den storset ikke vil stanse et sted mere, er det i balanve!

Nej!
Så har man en evigheds-maskine!

--
Armand.

Fra : Magne Vingsand

Dato : 17-03-04 22:24

diablo de la velocidad wrote:
> "Magne Vingsand"
> Hvad gør du med afbalanceringen? ... ser stor på det?

Bor i Norge som du skjønner - og her er hastighetsbegrensningene så strenge
at avbalansering er et ukjent begrep.
Det er viktig å påse at dekket ligger riktig på felgen etter at du har fylt
luft. I tillegg kan en snurre hjulet noen ganger for å se om det er
noenlunde i balanse, og med prøvekjøring etterpå. Dette har fungert greit
for meg i mange år, men er altså sjelden over 140km/h.. For tyske motorveier
er nok proff avbalansering tryggere!

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Flemming Disc

Dato : 17-03-04 22:37

Der findes mange dækfirmaer og mc butikker der skifter dæk, mod betaling!!
Der må da ligge nogen i nærheden af dig!!!
Måske dit dæk ikke bliver så billigt, som du troede ).

Undskyld jeg kunne ikke lade være :-////

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk