/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mit værksted lyver!!
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 17-03-04 11:46

dette er et længere indlæg

hvordan vil i have det med at jeres værksted siger en lille hvid løgn.

mit tilfælde :

motorcyklen bliver indleveret mandag og skulle være klar tirsdag...
den skal på rullefelt og dysses ind hvis det er nødvendigt..
mandag skal der ventilerne justeres og andre ting laves hvorefter den skal
køres hen på et andet værksted mandag eftermiddag da de ikke har et
rullefelt på værkstedet..

tirsdag står maskinen stadigvæk uden at der er lavet noget på den, og en
opringning gør det hele meget sjovere, fordi jeg får at vide at den har
været på det andet værksted, og den skulle være på vej men han vil lige
ringe tilbage.... så spørger jeg ham om hvad det andet værksted har gjort og
om der var noget der skulle justeres, jo der var 2 af cylindrene der gik
anderledes end de andre men det var ordnet og nu skulle den spinne som en
mis.... tja jeg havde forinden ringet til det andet værksted for at høre om
min maskine, og de havde ikke haft den inde eller talt med mit værksted i
denne uge!!!

så sagde jeg at det kunne ikke passe da de hverken havde talt med ham eller
haft min maskine... nej det kunne ikke passe så han ville da lige ringe der
til og såå ville den anden ringe til mig... hmm jeg kommer forbi om 5 min
sagde jeg for min mc står stadig hos dig, og det holdte stik, den stod uden
for kunne jeg se, han var ved at slæbe den ind på værkstedet tror jeg nok
kunne ikke lige se det pga en bygning der blokerede mit syn.. Nå men jeg
kommer så ind på værkstedet og han var ikke lige i nærheden.. havde travlt
med at finde nummeret til det andet værksted for da han kom ud så han meget
befippet ud.. ja han havde ringet men ham der skulle ordne den var ude og
køre.... jaja jeg så dig gå med min mc da jeg kørte forbi... jo den stod
inde i varevognen men han havde ikke kunne få fat på den anden gut så den
var ikke kommet længere.... hva så med de andre ting du sagde? jo man kan
jo ikke sige til sine kunder at man ikke har lavet noget på den endnu, så
heller stikke dem en hvid løgn... en HVID LØGN kalder du det en hvid løgn at
sige at den har fået justeret ventiler er blevet dysset ind og er på vej
tilbage fra det andet værksted en HVID LØGN.... det er lidt det samme hvis
du skal have en pakke og chaufføren som skal levere den er til
frokost....hmm

jeg fortalte ham så at det var det værste man kunne gøre at lyve overfor
sine kunder, og det skulle han på ingen måde gøre overfor mig så heller
fortælle sandheden, at de har travlt og de ikke lige havde fået kigget på
den....

nå men det andet værksted ville ringe tilbage sagde han og så ville han
ringe til mig hurtigst muligt....
senere om aftenen ringede han og sagde at ham der skulle rulle den var
blevet syg og han vidste ikke om det så blev onsdag den kom derhen og så
snakkede han lidt om at min mc jo havde et hul i momentkurven som de så
kunne flytte lidt rundt på ?

idag var jeg så forbi og tænk der stod min motorcykel udenfor igen.. nåja
det er jo også dumt at køre rundt med den hvis man ikke kan komme af med
den!!!!

tja lige nu har jeg det sådan at min tillid til værksteder har fået et
ordentlig knæk og det er fandme ikke godt, og når man så går ind på dmcn's
side er der mest ros til pågældende værksted.... gad vide hvor mange af
kunderne der bliver løjet for eller om jeg er et enkeltstående tilfælde?

-- fortsættelse følger!!!
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209




 
 
Martin Faulkner (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Faulkner


Dato : 17-03-04 12:27


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
en meddelelse news:T%V5c.118316$jf4.6733274@news000.worldonline.dk...
> dette er et længere indlæg
>
> hvordan vil i have det med at jeres værksted siger en lille hvid løgn.
>
> mit tilfælde :
>
> motorcyklen bliver indleveret mandag og skulle være klar tirsdag...
> den skal på rullefelt og dysses ind hvis det er nødvendigt..
> mandag skal der ventilerne justeres og andre ting laves hvorefter den skal
> køres hen på et andet værksted mandag eftermiddag da de ikke har et
> rullefelt på værkstedet..
>
> tirsdag står maskinen stadigvæk uden at der er lavet noget på den, og en
> opringning gør det hele meget sjovere, fordi jeg får at vide at den har
> været på det andet værksted, og den skulle være på vej men han vil lige
> ringe tilbage.... så spørger jeg ham om hvad det andet værksted har gjort
og
> om der var noget der skulle justeres, jo der var 2 af cylindrene der gik
> anderledes end de andre men det var ordnet og nu skulle den spinne som en
> mis.... tja jeg havde forinden ringet til det andet værksted for at høre
om
> min maskine, og de havde ikke haft den inde eller talt med mit værksted i
> denne uge!!!
>
> så sagde jeg at det kunne ikke passe da de hverken havde talt med ham
eller
> haft min maskine... nej det kunne ikke passe så han ville da lige ringe
der
> til og såå ville den anden ringe til mig... hmm jeg kommer forbi om 5 min
> sagde jeg for min mc står stadig hos dig, og det holdte stik, den stod
uden
> for kunne jeg se, han var ved at slæbe den ind på værkstedet tror jeg nok
> kunne ikke lige se det pga en bygning der blokerede mit syn.. Nå men jeg
> kommer så ind på værkstedet og han var ikke lige i nærheden.. havde travlt
> med at finde nummeret til det andet værksted for da han kom ud så han
meget
> befippet ud.. ja han havde ringet men ham der skulle ordne den var ude og
> køre.... jaja jeg så dig gå med min mc da jeg kørte forbi... jo den stod
> inde i varevognen men han havde ikke kunne få fat på den anden gut så den
> var ikke kommet længere.... hva så med de andre ting du sagde? jo man kan
> jo ikke sige til sine kunder at man ikke har lavet noget på den endnu, så
> heller stikke dem en hvid løgn... en HVID LØGN kalder du det en hvid løgn
at
> sige at den har fået justeret ventiler er blevet dysset ind og er på vej
> tilbage fra det andet værksted en HVID LØGN.... det er lidt det samme hvis
> du skal have en pakke og chaufføren som skal levere den er til
> frokost....hmm
>
> jeg fortalte ham så at det var det værste man kunne gøre at lyve overfor
> sine kunder, og det skulle han på ingen måde gøre overfor mig så heller
> fortælle sandheden, at de har travlt og de ikke lige havde fået kigget på
> den....
>
> nå men det andet værksted ville ringe tilbage sagde han og så ville han
> ringe til mig hurtigst muligt....
> senere om aftenen ringede han og sagde at ham der skulle rulle den var
> blevet syg og han vidste ikke om det så blev onsdag den kom derhen og så
> snakkede han lidt om at min mc jo havde et hul i momentkurven som de så
> kunne flytte lidt rundt på ?
>
> idag var jeg så forbi og tænk der stod min motorcykel udenfor igen.. nåja
> det er jo også dumt at køre rundt med den hvis man ikke kan komme af med
> den!!!!
>
> tja lige nu har jeg det sådan at min tillid til værksteder har fået et
> ordentlig knæk og det er fandme ikke godt, og når man så går ind på dmcn's
> side er der mest ros til pågældende værksted.... gad vide hvor mange af
> kunderne der bliver løjet for eller om jeg er et enkeltstående tilfælde?
>
> -- fortsættelse følger!!!
> Allan(fzr600us)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209
>
>
>
Ja, der er mange ting der er træls for dig, jeg vil også være "Tændt" men
give lig værkstedet en chance til, til at ret op på det!
Der er ikke ret mange værksteder tilbage i DK for os MCer, vi skal nødig kør
til Tyskland for at få nøget lavet?
Værksteder i DK er faktisk meget belæsted af den Danske "system", men
arbejdet skal klart være iorden!

Istedet for at "iagtage Dem" så snak med Dem, kom ind på værkstedet, ( de
er som os, dvs mc folk )
Vi skal alle sammen overlev/klare os,
øjne kontakt, venlig hilsen er vejen frem!
Jeg håber på at jeg hjælper dig
mvh Martin Faulkner.




Tommy Fer (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 17-03-04 12:44

>
> Ja, der er mange ting der er træls for dig, jeg vil også være "Tændt" men
> give lig værkstedet en chance til, til at ret op på det!
> Der er ikke ret mange værksteder tilbage i DK for os MCer, vi skal nødig
kør
> til Tyskland for at få nøget lavet?
> Værksteder i DK er faktisk meget belæsted af den Danske "system", men
> arbejdet skal klart være iorden!
>
> Istedet for at "iagtage Dem" så snak med Dem, kom ind på værkstedet, ( de
> er som os, dvs mc folk )
> Vi skal alle sammen overlev/klare os,
> øjne kontakt, venlig hilsen er vejen frem!
> Jeg håber på at jeg hjælper dig
> mvh Martin Faulkner.

Jeg havde taget derne, hentet min mc, og sagt de kunne skyde en hvid pil
efter pengene, tage hen til det værksted som de selv ville benytte og få det
overstået der... Han har direkte løjet om udførelsen, så mon ikke han havde
afleveret cyklen, og taget imod betaling uden det var sket? Det er jo
direkte svindel...

mvh Tommy Fer
>
>
>



Allan Jørgensen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 17-03-04 14:24

"Martin Faulkner" <familyfaulkner@tdc-broadband.dk> wrote in message
news:40583550$0$481$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Istedet for at "iagtage Dem" så snak med Dem, kom ind på værkstedet, ( de
> er som os, dvs mc folk )
> Vi skal alle sammen overlev/klare os,
> øjne kontakt, venlig hilsen er vejen frem!
> Jeg håber på at jeg hjælper dig

tja jeg kan ikke gøre for at jeg kører forbi dagligt og jo jeg har været
inde og snakke med dem som det også fremgår af mit indlæg....

det der gør mig bange er at man har fyret en løgn af og ikke bare en lille
løgn der gør at jeg tænker : hvad nu hvis jeg ikke var kommet forbi.....

så havde han ringet og sagt at jo nu er den kommet og vi skal lige have
lavet det sidste på den så kan du hente den om 1 time..... dvs. det han er
blevet bedt om at lave er ikke udført overhovedet.... skulle jeg bare ha
fundet mig i det.... og hvad med alle de andre kunder som tror på hvad
manden siger og som måske ikke for lavet det de beder om.... pudser lidt på
den og vasker den så den står flot og vupti er der lavet stort service.....
nej vel....

senere idag skal jeg også derud og snakke med ham da jeg alligevel kommer
forbi, og jeg håber da for ham at han har indset at det ikke var så smart at
lyve på den måde..

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209



Lasse Madsen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 17-03-04 20:37

Hej...


> Ja, der er mange ting der er træls for dig, jeg vil også være "Tændt" men
> give lig værkstedet en chance til, til at ret op på det!

Lidt ligesom at blive fejl behandlet på et hospital og sige ja ok ... i
amputerede mit ben der ikke fejlede noget men ok jeg giver jeg en chance til
....

zero-tolerance for sådanne ting.

> Der er ikke ret mange værksteder tilbage i DK for os MCer, vi skal nødig
kør
> til Tyskland for at få nøget lavet?

Hvis det er hvad der er nødvendigt må vi vel gøre det ... hellere det end
noget halvfærdigt kreil

> Værksteder i DK er faktisk meget belæsted af den Danske "system", men

Jeg ville ikke mene at vi er mere belærte end andre lande, slet ikke...

> arbejdet skal klart være iorden!

Klart.... ellers hev man jo ikke foret op af lommen og tog sit dyreste eje
med ind til rep.


> Istedet for at "iagtage Dem" så snak med Dem, kom ind på værkstedet, ( de
> er som os, dvs mc folk )
> Vi skal alle sammen overleve/klare os,
> øjen kontakt, venlig hilsen er vejen frem!
> Jeg håber på at jeg hjælper dig

Der ville jeg så nok have givet dem en chance til og opdagede jeg at der kom
noget pis
ville jeg svine dem til i "myldre tiden" og derved skade deres image ... man
skal ikke åbenlyst pisse på folk og så forvente at de bare bukker og
skraber, siger ok ok det kan jeg godt se vi ses..

Men det er nok bare min mening
/Madsen



Ukendt (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-04 14:39


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
en meddelelse news:T%V5c.118316$jf4.6733274@news000.worldonline.dk...
> dette er et længere indlæg
>
> hvordan vil i have det med at jeres værksted siger en lille hvid løgn.
>
Hvilket værksted ?

Dannie
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75



Søren Bøgh Olsen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Olsen


Dato : 17-03-04 19:40

Hvilket værksted ??
find et andet

--
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=466
"DJ" <dannie(A)dfmc.dk> skrev i en meddelelse
news:40585447$0$262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
> en meddelelse news:T%V5c.118316$jf4.6733274@news000.worldonline.dk...
> > dette er et længere indlæg
> >
> > hvordan vil i have det med at jeres værksted siger en lille hvid løgn.
> >
> Hvilket værksted ?
>
> Dannie
> www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75
>
>



Jesper (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 17-03-04 21:10


"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> wrote in message
news:JU06c.118606$jf4.6740837@news000.worldonline.dk...
> Hvilket værksted ??
> find et andet

Det kan han jo ikke, når han ikke ved hvilket et det er... :)



Allan Jørgensen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 19-03-04 23:44

"DJ" <dannie(A)dfmc.dk> wrote in message
news:40585447$0$262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvilket værksted ?

ja det fortæller jeg ikke endnu fordi de skal lige have lov til at få en
chance, og fordi der også ligger andre ting bag som jeg ikke har fortalt som
kan røbe hvilken værksted det er

jo der er sikkert nogle skribenter herinde som godt ved hvilken værksted det
er og som sikkert er chokeret over det. det er så en af grundene til at jeg
går stille med dørene og ikke bare udbasunere hvilken værksted det er...
hvis det kommer så langt så ender den på dmcn hvor der så kommer hele
historien på, og hvor værkstedet så for mulighed for at komme med deres
forklaring om forløbet....

jeg har snakket med værkstedet efterfølgende og de er nede på jorden hvis
man kan sige det sådan og nu tager tingene den tid de tager og ikke noget
med nogen hastværk. men jeg vil stadig holde dem i ørene da jeg på ingen
måde kan og vil acceptere at de har sagt nogle ting som kunne ha ledt til at
jeg ikke havde fået hvad jeg havde aftalt med dem.....

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209






Anders Houmark (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 17-03-04 21:17

Allan Jørgensen wrote:
> dette er et længere indlæg
>
> hvordan vil i have det med at jeres værksted siger en lille hvid løgn.

I dit tilfælde er det ikke en lille hvid løgn, men en direkte løgn.
Jeg ville ikke finde mig i sådan en behandling og ville nøje overveje om det
ikke var værd at skifte værksted.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Banner konkurrence - Vind DVD film!
www.chipsguiden.dk



diablo de la velocid~ (17-03-2004)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 17-03-04 22:30

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
en meddelelse news:T%V5c.118316$jf4.6733274@news000.worldonline.dk...
> dette er et længere indlæg
>
> hvordan vil i have det med at jeres værksted siger en lille hvid løgn.

Det er ikke en lille hvid løgn. En lille hvid løgn er eksempelvis, hvis de
har glemt at bestille en reservedel og siger det skyldes at faxen er gået i
stykker.

Om det er en hvid løgn eller ej, så er det altså ikke noget der øger
tilliden. Jeg har meget mere respekt for det værksted som erkender, at de
har lavet en fejl.

Det er menneskeligt at fejle og guddommeligt at tilgive

>
> -- fortsættelse følger!!!

Glæder mig til at høre nærmere.

Nu hører vi jo kun din side af historien, men med det forbehold, så vil jeg
nok gøre som Tommy Fer skriver - kassere det nuværende værksted og benytte
det andet værksted.

--
Henrik
a ka
diablo de la velocidad
(Suzuki SV650S - roaming style)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161



Jeanett (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Jeanett


Dato : 18-03-04 13:41

KLART skifte værksted!!!

Uden at tøve - hvis de lyver om det ene, så hvorfor ikke lyve om det
andet....??

Jeg ville klart være den der var smuttet NU!

Jeanett - med for mange erfaringer om mennesker der lyver!!! De bringer ikke
noget godt med sig!!




"diablo de la velocidad" <no@way.xx> wrote in message
news:4058c355$0$18682$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
> en meddelelse news:T%V5c.118316$jf4.6733274@news000.worldonline.dk...
> > dette er et længere indlæg
> >
> > hvordan vil i have det med at jeres værksted siger en lille hvid løgn.
>
> Det er ikke en lille hvid løgn. En lille hvid løgn er eksempelvis, hvis de
> har glemt at bestille en reservedel og siger det skyldes at faxen er gået
i
> stykker.
>
> Om det er en hvid løgn eller ej, så er det altså ikke noget der øger
> tilliden. Jeg har meget mere respekt for det værksted som erkender, at de
> har lavet en fejl.
>
> Det er menneskeligt at fejle og guddommeligt at tilgive
>
> >
> > -- fortsættelse følger!!!
>
> Glæder mig til at høre nærmere.
>
> Nu hører vi jo kun din side af historien, men med det forbehold, så vil
jeg
> nok gøre som Tommy Fer skriver - kassere det nuværende værksted og benytte
> det andet værksted.
>
> --
> Henrik
> a ka
> diablo de la velocidad
> (Suzuki SV650S - roaming style)
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161
>
>



Armand (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-03-04 19:42


"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
en meddelelse news:T%V5c.118316$jf4.6733274@news000.worldonline.dk...
> dette er et længere indlæg

Ja, tak skal du have!

Intet værksted vover at takke nej til kunder der kommer af sig selv, hvorfor
der tilsyneladende tages mere end rigeligt arbejde ind i perioder, og
således er hele vedligeholdelsesbranchen, ikke mindst autoværkstederne,
propfyldt med "hvide løgne" og anden omsvøb. Derfor er det væsentligt at
have så god en kontakt med sit lokale værksted/mekaniker som muligt!
Og forbruger-anarkist som jeg er, ville jeg øjeblikkelig vende på hælen og
finde mig et andet sted hvis udsat for dine oplevelser :-|

Nu kan jeg ikke vide hvad der får dig til at bruge omtalte værksted; men
alene det at du ikke benytter dig af et og samme værksted til hele
arbejdet - D.v.s. benytter det nærmeste værksted med eget rullefelt, finder
jeg temmeligt inkonsekvent!
Arbejdet kan ikke blive billigere af at mekaniker A tillige skal
transportere den til/fra mekaniker B!

Hvad angår omsvøb og løgne kan de udarte sig på mange måder og tillige dække
over mange begivenheder. F.eks. denneher:
En kammerat havde aftalt at han skulle kontrollere telefonisk om modellen
var klar inden at han besværede sig de 50 km til værkstedet for at hente
den, og det skulle vise sig meget praktisk da man manglede et par stumper
for at kunne gøre den færdig. Disse skulle dog være i hus til et nærmere
aftalt tidspunkt, hvor det dog nok var mest praktisk at han atter sikrede
sig
telefonisk!
Pågældende dag var han tilfældigvis igennem pågældende by, hvorfor han
tænkte lige at ville forhøre sig in persona, og derved fik han et smugkig ud
i værkstedet hvor hans stolte kværn stod uden bremsegreb: De stumper der
"lige manglede", var dem som var skadet da man havde tabt modellen under
arbejdet på den =
Hvis ikke at han tilfældigvis havde kommet forbi, havde han aldrig erfaret
at hans motorcykel havde været nede at ligge

--
Armand.





Allan Jørgensen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 19-03-04 23:57


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c3cqt7$2g0k$12@news.cybercity.dk...
> Ja, tak skal du have!

hehe

> Nu kan jeg ikke vide hvad der får dig til at bruge omtalte værksted;

udover at jeg havde lavet en aftale med omtalte værksted.

> Arbejdet kan ikke blive billigere af at mekaniker A tillige skal
> transportere den til/fra mekaniker B!

ja det kan jeg godt se, men det var intet problem fra værkstedets side, da
de havde en aftale med det andet værksted....

> Hvis ikke at han tilfældigvis havde kommet forbi, havde han aldrig erfaret
> at hans motorcykel havde været nede at ligge

av den kan jeg godt huske du har fortalt, og så kommer jeg til at tænke på
tony's fazer som blev tabt på værkstedet inden den blev leveret til ham, men
hvor de ringede og fortalte det....

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste