XT 600 udstødning
Fra : Martin Faulkner

Dato : 17-03-04 11:20

Hej NG.
Da de to udstødnings rør på mit XT er megen rusten og udtæt ( pga salt vand)
har jeg tænkt mig at lave to ny i rustfri stål, men hvilke farve vil de få
op ved topstyket efter et hardt tur i forhold til crom rør?

Tak for et venlig, faglig dygtig NG, (ift den Engelsk)!
mvh Martin Faulkner.

Fra : anders majland

Dato : 17-03-04 12:38

> [...]
> salt vand) har jeg tænkt mig at lave to ny i rustfri stål, men hvilke
> farve vil de få op ved topstyket efter et hardt tur i forhold til

Mit gæt er at de ikke vil tage så meget for som chom men stadig blive
noget misfarvet som mørkere i farven og mere mat. Det er ihvertfald hvad
der er sket på min lille 150ccm 4takter med rustfrit forrør (og potte)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-03-04 13:48

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c39dnp$77c$1@sunsite.dk...

> Mit gæt er at de ikke vil tage så meget for som chom men stadig blive
> noget misfarvet som mørkere i farven og mere mat. Det er ihvertfald hvad
> der er sket på min lille 150ccm 4takter med rustfrit forrør (og potte)

Samme hér - FJ1200 med "RVS" Remus. Se evt. billeder i min profil.

--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Gerdur&Frank

Dato : 18-03-04 08:55

"Martin Faulkner" <familyfaulkner@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op ved topstyket efter et hardt tur i forhold til crom rør?
>
> Tak for et venlig, faglig dygtig NG, (ift den Engelsk)!

Hej martin, dine forrør bliver noget mørkere de første 10 cm oppe fra
topstykket men det kan selvfølgelig klares med lidt autosol, problemet er
bare tilbage efter første køretur men det er jo heller ikke en coustom
bygget chopper

jeg skiftede sel hele udstødningen til rustfri på min, Lars ved www.dinmc.dk
har mange forskellige, jeg havde handlet lidt småstumper hos ham før og fik
et forrør til 1000kr med fragt.
I forbindelse med aftagning af forrøret vil jeg gerne lige komme med en
advarsel!!
hver af dine to forrør sidder på to 6mm pindbolte i topstykket, alt vandet
fra forhjulet bliver slynget direkte ind på disse 4 bolte hvor der ofte er
ret varmt det gør at møtrikkerne hurtigt ruster godt og grundigt fast, og
meget let knækker og det er noget lort..... så få dem smurt godt og
grundigt med kobberfedt, når du har dit forrør af.

MVH Frank

Fra : anders majland

Dato : 18-03-04 12:30

> jeg skiftede sel hele udstødningen til rustfri på min, Lars ved
> www.dinmc.dk har mange forskellige, jeg havde handlet lidt småstumper
> hos ham før og fik et forrør til 1000kr med fragt.

Jeg vil helt sikkert også anbefale rustfri. Min tenere fik nye originale
forrør sidste sommer og de ligner allerede lort = ræverøde. Den
originale potte opgave ævret i vinter (den har så også holdt 40000km
siden 1988) og jeg satte en billig marving potte på fra DinMC. Marving
potten var sortforchomet og den er nu allerede ræverød .... Lars har set
den eftet at jeg havde kørt med den godt en måned så jeg tror ikke han
fremover vil anbefale den til vinterkørere (medmindre de er nærrige
, men den er/var billig og jeg må så bare selv for den malet noget
bedre inden næste saltsæson (Udseendet er mindre vigtigt for mig - men
jeg kan vil gerne passe lidt på den så den ikke ruster igennem udefra
....)