bandit
Fra : MikkelFJ

Dato : 16-03-04 19:58

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 16-03-04 20:19

"MikkelFJ" <mikkel-removethis@dvide-removethis.com> wrote in message
news:40574bdd$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.bandit600rr.dk/galleries.htm

Hej

Hvad mener du med "First" crash ?
Regner du med at styrte igen ?
Hvad regner du så med der sker ?

Du må gerne kalde mig kedelig eller gammeldags, bare du passer på dig selv

Pas på med at køre med hovedet ovre i venstre vejbane i venstresving på
offentlig vej.
Det vigtigste er at dit _hovede_ er i den rigtige vejbane.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 16-03-04 22:33

Flemming Nyboe wrote:
> "MikkelFJ" <mikkel-removethis@dvide-removethis.com> wrote in message
>
> Hej
>
> Hvad mener du med "First" crash ?
> Regner du med at styrte igen ?
> Hvad regner du så med der sker ?

*GG* Det sagde kærresten også
Det er måske også lidt forkert formuleret... Jeg tror lige jeg ændrer det...
tak?
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 16-03-04 21:44

"MikkelFJ" <mikkel-removethis@dvide-removethis.com> wrote in message
> http://www.bandit600rr.dk/galleries.htm

En skam du har brugt java til din menu.
Jeg kan ikke navigere på din side da jeg bruger Mozilla browser og ikke vil
installere et plugin.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-03-04 21:47

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En skam du har brugt java til din menu.
> Jeg kan ikke navigere på din side da jeg bruger Mozilla browser og ikke

BUHU

Du har vel selv afskrevet dig for en del af internettet med det valg.... Så
må du stå ved dit valg.

mvh Tommy Fer
Med microsoft Internet Explorer ... og den er jeg fint glad for... med
diverse plugins

Fra : Stig Sørensen

Dato : 16-03-04 21:57

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> BUHU
>
> Du har vel selv afskrevet dig for en del af internettet med det valg....

> må du stå ved dit valg.

Jeg skrev til MikkelFJ så han var klar over det. Det var jo kun venligt ment
hvis han ville have flest besøgende.

> mvh Tommy Fer
> Med microsoft Internet Explorer ... og den er jeg fint glad for... med
> diverse plugins

Og du aner ikke hvor mange sikkerhedshuller der er i IE med diverse
plugins...
Det er også fint nok hvis dette ikke interessere dig men lad venligst være
med at provokere da mit indlæg kun var venligt ment.

Du kan jo prøve at spørge i en webdesignsgruppe om det er smart at bruge
java til navigeren.

Jeg futter til news:dk.edb.internet.webdesign hvor vi kan viderefører
diskutionen hvis du har lyst til dette.

mvh
Stig Sørensen

Fra : MKS - 74

Dato : 16-03-04 22:08

On Tue, 16 Mar 2004 21:56:38 +0100, "Stig Sørensen"
<kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote:

>Jeg skrev til MikkelFJ så han var klar over det. Det var jo kun venligt ment
>hvis han ville have flest besøgende.

Det er _ikke_ Mikkel's side, han kører nemlig CBR600F4, det er Rune's
Bandit - Formålet med at poste linket her ved jeg ikke rigtigt, måske
det var en fejl...

--
-Michael

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 16-03-04 21:58

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote in message

> [...]
>
> En skam du har brugt java til din menu.
> Jeg kan ikke navigere på din side da jeg bruger Mozilla browser og ikke

Det er Rune Romdals side, og nogle af billederne kan du se på hans DFMC
profil.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 16-03-04 22:28

Flemming Nyboe wrote:
> "Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> wrote in message

> Det er Rune Romdals side, og nogle af billederne kan du se på hans
> DFMC profil.

Jeps det er min side, og bare til orientering så styrtede jeg på Knutstorp
med hovedet under armen, det vile jo være uansvarligt at gøre det andre
steder 7-9-13
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-03-04 22:09

MikkelFJ wrote:
> http://www.bandit600rr.dk/galleries.htm

Hej.

ER det bare mig der er så gammeldags/dum at jeg bliver irriteret over en
hjemmeside i DK, er skrevet på Engelsk !
15sek, så var jeg surfet videre :-/

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 16-03-04 22:19

> ER det bare mig der er så gammeldags/dum at jeg bliver irriteret over en
> hjemmeside i DK, er skrevet på Engelsk !
> 15sek, så var jeg surfet videre :-/

Sjovt faktisk - det havde jeg ikke bemærket, før jeg kiggede anden gang.

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 16-03-04 22:27

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message

> Hej.
>
> ER det bare mig der er så gammeldags/dum at jeg bliver irriteret over en
> hjemmeside i DK, er skrevet på Engelsk !
> 15sek, så var jeg surfet videre :-/
[SNIP]
> So many roads.....so little time.....

Vi lader den stå et øjeblik

--
VH Flemming Nyboe

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-04 22:27

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Vi lader den stå et øjeblik

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

/Caspersen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-03-04 19:08

Flemming Nyboe wrote:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in
> message news:c37qbt$bpa$1@news.net.uni-c.dk...

> [SNIP]
>
> Vi lader den stå et øjeblik

Nu er det en enkelt linie, og ikke en _dansk_ hjemmeside

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 17-03-04 20:43

> Nu er det en enkelt linie, og ikke en _dansk_ hjemmeside

Ja, det ved jeg godt
Beklager, jeg kunne ikke dy mig.

Jeg kunne nok godt finde på at skrive en hjemmeside på engelsk, /hvis/
indholdet ellers havde international relevans. Det mangedobler trods alt
publikummet.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 16-03-04 22:29

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hej.
>
> ER det bare mig der er så gammeldags/dum at jeg bliver irriteret over
> en hjemmeside i DK, er skrevet på Engelsk !
> 15sek, så var jeg surfet videre :-/

Det er nu mest for at andre en lige folk i lille DK også skal kunne få
glæde(?) af at kigge på den...???
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-03-04 23:26

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:

> ER det bare mig der er så gammeldags/dum at jeg bliver irriteret over en
> hjemmeside i DK, er skrevet på Engelsk !
> 15sek, så var jeg surfet videre :-/

Der er jo nogle store ulemper ved at skrive hjemmesider på dansk -
f.eks. ærgrer jeg mig da hvis jeg finder en rigtig god side på finsk,
men ikke fatter en brik. Det er selvfølgelig ikke alle der snakker
engelsk, så man slipper jo ikke for at indgå et kompromis af en art :-/

Når det kommer til stykket, så tror jeg at de der ikke kan engelsk nu,
lige så godt kan sluge kamelen og lære det :-/
--
mvh Jes Vestervang - der da lærer/genopfrisker tysk gennem Louis etc.

Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 17-03-04 14:28

"Jes Vestervang" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når det kommer til stykket, så tror jeg at de der ikke kan engelsk nu,
> lige så godt kan sluge kamelen og lære det :-/

Enig!

Har selv et par mc sider på nettet, og kender heller ikke noget
som helst til kodning! Mine er også på engelsk for at nå ud til
flest mulige menesker! Har lavet mine hjemmesider for selv at
bidrage med noget, da jeg selv surfer på en masse mc sites!

Mvh kim
(mere motorcyklist end nørd)

Fra : Armand

Dato : 17-03-04 17:41

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> mvh Jes Vestervang - der da lærer/genopfrisker tysk gennem Louis etc.

Og en anden en har tillært sig tysk alene igennem læsning af MOTORRAD der
altid har ligget frit fremme på baren i klubben

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 17-03-04 22:37

> Når det kommer til stykket, så tror jeg at de der ikke kan engelsk nu,
> lige så godt kan sluge kamelen og lære det :-/

især hvis man vil læse noget MC relevant, da der ikke findes en skid
brugbart på dansk ud over hvor banebrydene(elendige) de danske nimbuser var.

VH
Lars Molnit
Som nu bander og svovler over at ikke at følge med i tysk timerne og
derved bruger en krig på at handle på ebay.de pga. dårligt tysk.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-03-04 22:40

> [...]
> Som nu bander og svovler over at ikke at følge med i tysk timerne
> og derved bruger en krig på at handle på ebay.de pga. dårligt tysk.

Ja, jeg har lært mere tysk på de sidste 3 år med MC (uden egentlig
tysk-undervisning) end jeg har på de 7 år jeg har haft tysk i skolen.

Kommer udelukkende af at læse tyske servicemanualer, købe fra louis.de
og kigge rundt på ebay.de. Man skal bare læse, og så kommer det lige så
langsomt..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 18-03-04 16:31

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> især hvis man vil læse noget MC relevant, da der ikke findes en skid
> brugbart på dansk ud over hvor banebrydene(elendige) de danske nimbuser
var.

Motorcykelbogen (Damkier/Skrydstrup på Gyldendal) og denne nyhedsgruppe
klarer da ellers næsten 99%

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-03-04 23:31

"Rune \(Bandit600RR\)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> writes:

> Det er nu mest for at andre en lige folk i lille DK også skal kunne få
> glæde(?) af at kigge på den...???

IMO rimeligt. Men når nu du gerne vil have mange læsere, hvorfor så de
seks java-applets fremfor ordinære links?

Et gæt:
--
mvh Jes Vestervang - let the flamewars begin

Fra : Stig Sørensen

Dato : 16-03-04 23:55

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message

> IMO rimeligt. Men når nu du gerne vil have mange læsere, hvorfor så de
> seks java-applets fremfor ordinære links?

Nemlig. Det faldt jeg også over.
Siden er på engelsk for at største parten kan være med. Men samtidig bruges
der java som navigation som udelukker flere end man tror.
Uanset hvad så er det java-fis slet ikke nødvendigt. På en så, ja undskyld
Rune, kedelig, ren grafisk side er der vel ikke brug for andet en normale
tekst links.

> Et gæt:

Ja fy føj da!
Jeg ændre det lige :)

Sårhn :)

mvh
Stig Sørensen

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 17-03-04 09:03

> IMO rimeligt. Men når nu du gerne vil have mange læsere, hvorfor så de
> seks java-applets fremfor ordinære links?
>
> Et gæt:

*lol* lige præcis, kan ikke kode noget som helst, men vil stadig gerne lave
min hjemmeside selv...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-04 18:20

> *lol* lige præcis, kan ikke kode noget som helst, men vil stadig gerne lave
> min hjemmeside selv...

Arhh, det tager nu ikke lang tid at lære det nødvendigste html - prøv
engang at se på koden til nogle 'håndskrevne'¹ hjemmesider uden for
meget gejl, så skal du nok kunne lære det nødvendigste på under en
time.

¹: Det kode Frontpage laver lærer du ikke meget ved at se på, det er
et frygteligt rod.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jogster

Dato : 17-03-04 14:10

heh godt være jeg er TOTAL dum nu ikke? men jeg er ved at tage mc kort, og
har et problem når jeg gerne vil dreje... Er sådan lidt bange for at
vælte... Men hvordan dælen kommer du så langt ned i svingene uden at vælte
til den side du hælder??

Og hey er det meget normalt at men i starten har problemer med at sætte
igang og dreje på samme tid (altså hvis man holder for rødt lys f.eks. og
skal dreje når der bliver grønt) har kun været ude og kører 2 gange og er
ved at blive sindsyg, tror jeg slipper komplingen for hurtigt...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 17-03-04 15:35

> [...]
> har et problem når jeg gerne vil dreje... Er sådan lidt bange for at
> vælte... Men hvordan dælen kommer du så langt ned i svingene uden at vælte

Det er centrifugalkraften, som gør at Rune (og alle andre) ikke vælter

> [...]
> skal dreje når der bliver grønt) har kun været ude og kører 2 gange og er
> ved at blive sindsyg, tror jeg slipper komplingen for hurtigt...

Ud og kør noget mere - det er ren tilvænning.

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 17-03-04 18:04

Jogster wrote:
> [...]
> bange for at vælte... Men hvordan dælen kommer du så langt ned i
> svingene uden at vælte til den side du hælder??

7 års træning! så ud og kør nogle Km...

> [...]
> f.eks. og skal dreje når der bliver grønt) har kun været ude og kører
> 2 gange og er ved at blive sindsyg, tror jeg slipper komplingen for

Prøv evt. at placere dig så du har et lige stykke at sætte igang på, for så
at dreje?

Ses der ude
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Armand

Dato : 17-03-04 17:46

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har et problem når jeg gerne vil dreje... Er sådan lidt bange for at
> vælte... Men hvordan dælen kommer du så langt ned i svingene uden at vælte

Rutine!
Prøv om du kan komme til at køre slalom på køreteknisk anlæg!

> [...]
> skal dreje når der bliver grønt) har kun været ude og kører 2 gange og er
> ved at blive sindsyg, tror jeg slipper komplingen for hurtigt...

= Tilt årsag #1 blandt førsteårs-morotcyklister!
Fidusen er at vide at problemet forekommer og så se at få koblet til mens
man endnu kører ligeud!

--
Armand.

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 17-03-04 21:16

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> wrote in message
> heh godt være jeg er TOTAL dum nu ikke?
Det er der ikke noget der tyder på. Du har nogle spørgsmål, og har fundet et
godt sted at spørge, allerede inden du har kørekort.

> men jeg er ved at tage mc kort, og
> har et problem når jeg gerne vil dreje... Er sådan lidt bange for at
> vælte... Men hvordan dælen kommer du så langt ned i svingene uden at vælte
> til den side du hælder??

Det er normalt at være bange for at vælte i sving. Jeg har det selv på samme
måde, nu hvor jeg lige har taget kværnen frem efter vinteren.
Sandheden er at du kan lægge kværnen vanvittigt langt ned uden at vælte, men
det er en stor overvindelse rent mentalt at vænne sig til det.
Du behøver ikke tænke så meget på det nu, når du får kortet og en kværn, kan
du begynde øve dig på det.

> [...]
> skal dreje når der bliver grønt) har kun været ude og kører 2 gange og er
> ved at blive sindsyg, tror jeg slipper komplingen for hurtigt...

Ja, det er også normalt.
Som der er flere der skriver kommer det med øvelse, og du vil sikkert opleve
en forbedring allerede i løbet af de næste par køretimer.
Her er et par hints du måske kan bruge:
1) Koblingen, bremserne og gassen er fintfølende kontroller, og de skal alle
behandles forsigtigt. Koblingen skal altså slippes forsigtigt, imens du
giver en meget lille smule gas, så motoren ikke dør. Hvis du kun holder det
yderste led af dine fingre på koblingen er det måske nemmere at være
forsigtig med den, end hvis du lukker hånden om grebet.
2) Sørg for at maskinen ikke er alt for meget ude af balance inden du sætter
igang. Dvs. når du har foden nede, skal foden ikke være langt ude til siden
og med en masse vægt på. Prøv at holde foden lidt tættere på maskinen, og
balancér maskinen så den er næsten lodret og du ikke har så meget vægt på
foden. Når du løfter foden og begynder at køre skal maskinen jo op i lodret,
og jo tættere den er på balance i forvejen, jo nemmere er det.
3) Du kan tyvstarte lidt med at slippe koblingen når du holder stille: Imens
du holder stille og har foden nede, med maskinen i 1. gear, kan du slippe
koblingen forsigtigt, indtil du kan mærke den tager ganske lidt fat.
Maskinen trækker lidt fremad, men hvis du er meget forsigtig (med
koblingen), kan du sagtens holde den med foden på jorden. Så har du allerede
fundet koblingspunktet, og så kommer det ikke med et ryk når du slipper
grebet. Du skal nu bare lette trykket og lade den tage gradvist mere fat.
Små bevægelser...

Lad være med at prøve det hele på een gang lige med det samme. Brug det hen
ad vejen.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 19-03-04 11:05

Når nu vi er igang så tag da lige et kig på videoerne også
http://www.bandit600rr.dk/home.htm
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk