Honda Dax firetakt
Fra : Jørn Bruun

Dato : 28-04-04 16:22

Hvilken olie kan man bruge til en Honda Dax firetakt?

Jen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 28-04-04 17:39

ingen

Fra : Henning Lund

Dato : 28-04-04 18:31

Martin / Fårevejle skrev:

> ingen

Så brænder den da godt nok af, jeg kan ikke lige huske det, men mener
det er en SAE 30 der skal bruges.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : RpR

Dato : 28-04-04 19:03

> Så brænder den da godt nok af, jeg kan ikke lige huske det, men mener
> det er en SAE 30 der skal bruges.

Har kørt med ganske almindelig 10w/40 bilolie på min tidligere Dax, og det
virkede glimrende.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-04-04 19:16

On Wed, 28 Apr 2004 18:39:12 +0200, Martin / Fårevejle wrote:

> ingen

Det kan du sagtens gøre bedre Martin

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : René og Ina

Dato : 29-04-04 15:18

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror det som Martin mente var at der ikke skal blandes olie i benzinen.
Da det man putter i benzinen heder to takts olie og dax'en er en 4takter og
derfor selvfølgelig ikke skal bruge totaksolie.

Jannik

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-04 21:13

On Thu, 29 Apr 2004 16:17:45 +0200, René og Ina wrote:

> Jeg tror det som Martin mente var at der ikke skal blandes olie i
> benzinen. Da det man putter i benzinen heder to takts olie og dax'en er en
> 4takter og derfor selvfølgelig ikke skal bruge totaksolie.

Nja, det jeg mente var, at Martin (ikke mig) quotede så grimt som det
sjældent er set fra hans side

Så det var det jeg mente, at han kunne gøre bedre

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 30-04-04 00:23

> Så det var det jeg mente, at han kunne gøre bedre

snup en kiks ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-04 07:15

On Fri, 30 Apr 2004 01:22:33 +0200, Martin / Fårevejle wrote:

> snup en kiks ;)

Vælger et stykke franskbrød med nutella Det virker ligeså godt
LOL

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 30-04-04 00:22

netop ;)

Fra : PVM

Dato : 30-04-04 01:51

Hej kig på Jingchengs hjemmeside ...de laver honda dax .....nu ( eller noget
der ligner )............

Fra : RpR

Dato : 30-04-04 14:43

> Hej kig på Jingchengs hjemmeside ...de laver honda dax .....nu ( eller
noget
> der ligner )............

Yep. Kvaliteten skulle bare ikke være noget der minder om Honda.
Motoren er en licenskopi, og den skulle der for så vidt ikke været noget i
vejen med. Den har endda kuglelagret knast og 12v CDI tænding, hvilket de
gamle Dax'er ikke havde.

Men de skulle være dårligt lakerede / rustbehandlede og ruste som bare
pokker.

Fra : Preuthun

Dato : 03-05-04 19:02

> [...]

> gamle Dax'er ikke havde.
>
> Men de skulle være dårligt lakerede / rustbehandlede og ruste som bare

Hej NG.
God oplysning. Det er trods alt meget lettere at omlakere en helt ny
maskine, end det er når den for alvor trænger.
Man kan sandsynligvis let give den en overflade behandling som er mindst
lige så god, eller bedre end det, der iøvrigt bliver præsteret fra de fleste
moderne knallert/MC fabrikker.

Jeg så iøvrigt en ny Sachs knallert på en udstilling i Herning for nogen tid
siden. Den hedder MadAss.
Stellet er af kakkelovnsrør typen med mono bagsvinger, og motoren er den
kendte 50cc Honda 4g motor som har fået tilføjet en damestarter.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : RpR

Dato : 04-05-04 15:23

> [...]
> Stellet er af kakkelovnsrør typen med mono bagsvinger, og motoren er den
> kendte 50cc Honda 4g motor som har fået tilføjet en damestarter.

Yes, den er ganske nice
Lidt specielt design, men nice..

Den kan købes som EU 45km/t.