Stempel sætter sig ?
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 20:57

Jeg har en Peugeot Buxy. Hvor jeg har planslebet topstykket sidste sommer.

Nu har jeg skiftet cylinder til en 43mm + 2 nr. større dyse.

Den kan sagtens stå i tomgang men hvis man køre på med 1/4 gas går der ca.
10 sek.

og den trækker lidt dårligere og efter yderlige 2 sek. sætter stempelet sig.

Man kan bare starte scooteren igen uden problemer. Men ved at lade scooteren

gå i tomgang hvert 5 sek. når man køre kommer problemet ikke. Jeg tror det
er fordi

den bliver for varm, så jeg har haft den skilt af igen og jeg lage mærke til
at der lå

forholdsvis meget olie nede ved krumtappen men ellers fra nogle kosmetiske
slidmærker

på stemplet ser alt ud til at være i orden.

Jeg håber at nogen kan hjælpe for jeg har ingen ideer om hvad problemet er.

MVH

Frederik

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-04-04 21:03

FLabby" <flabbyATfl82.dk> skrev i en meddelelse

Hvorfor skriftede du cylinder?

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 21:13

> Hvorfor skriftede du cylinder?

Fordi den gammel spiste en stempel ring

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-04-04 21:51

> Fordi den gammel spiste en stempel ring

Så lyder det som om et at krymtap lejerne er død.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-04-04 21:54

Mikkel Lund wrote:
> Så lyder det som om et at krymtap lejerne er død.

Hvordan drager du den konklusion?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-04-04 21:58

www.control.auc.dk/~mmlu03

> Hvordan drager du den konklusion?
>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fordi jeg lige har prøvet noget tilsvarende!

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 22:28

> Så lyder det som om et at krymtap lejerne er død.

Jeg har kørt i en uge med en gammel cylinder som er meget rusten og har en
knægtet udstødnings bolt siden i. Og der har ikke været noget problem.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-04-04 22:34

FLabby wrote:
> Den kan sagtens stå i tomgang men hvis man køre på med 1/4 gas går der ca.
> 10 sek.
> og den trækker lidt dårligere og efter yderlige 2 sek. sætter stempelet sig.

Den løber ikke bare tør for benzin? går den tungt og siger underligt
før den stopper ? stopper den med et 'ryk' eller ?

> [...]
> er fordi
> den bliver for varm, så jeg har haft den skilt af igen og jeg lage mærke til

Ja hvis den sætter sig kan det kun være pga. temperatur,
temperaturen kan så blive for høj enten fordi tolerancen mellem det
nye stempel og cylinder er forkert, fordi den får for lidt
benzin/smøring, eller fordi tændingen står forkert.. og nu det er en
totakter kan det også ske pga. udstødningen.

> forholdsvis meget olie nede ved krumtappen men ellers fra nogle kosmetiske
> slidmærker

Så længe det er totaktsolie der ligger nede ved krumptappen burde
det ikke være et problem.

Jeg ville nok starte med at checke om den kan få nok benzin (kommer
der fx. nok ud af tanken?)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 23:47

Der er slidmærker på begge sider af stemplet så det må ha gået imod
cylinderen og det lyder ikke godt når den stopper. Det lyder ikke som om den
er løbet tør for benzin men mere som jern mod jern. Motoren stopper på ca. 4
omdrejninger.
Og stempel og cylinder virker til at passe perfekt sammen.

Jeg mangler også at sige, da jeg havde skilte den af for at finde fejlen.
Stank olien i motoren og det var lidt sort

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-04-04 08:44

FLabby wrote:
> Og stempel og cylinder virker til at passe perfekt sammen.

Der skal jo være en smule slup, hvis det skal virke.. men det er nok
ikke meget hvis det både er alu-stempel og cylinder.

> Jeg mangler også at sige, da jeg havde skilte den af for at finde fejlen.
> Stank olien i motoren og det var lidt sort

stank af? benzin?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 17:16

> stank af? benzin?

> og

> Prøv med en endnu større dyse. For lille dyse er 90% af alle problemer med
> cylindre der sætter sig.

Nej, det var olien der lugtede som om det er rådden. Jeg har lugtede det før
med olien ved gearet. Jeg ved ikke helt hvorfor det lugter sådan jeg tror
det er fordi det har været varmt.

Jeg kan ikke prøve med en større dyse før i morgen. Men jeg tror ikke at det
vil hjælpe for den vil allerede gerne 4 takte i lave omdrejninger.

Kan det hjælpe med et koldere tændrør ? jeg køre med et B7HS

Fra : Henning Lund

Dato : 26-04-04 19:46

FLabby skrev:

> Kan det hjælpe med et koldere tændrør ? jeg køre med et B7HS

Hva er det for en knallert, jeg missede lige starten af tråden?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 21:52

> Hva er det for en knallert, jeg missede lige starten af tråden?

En Peugeot Buxy.

Fra : RpR

Dato : 26-04-04 07:55

> Nu har jeg skiftet cylinder til en 43mm + 2 nr. større dyse.

Prøv med en endnu større dyse. For lille dyse er 90% af alle problemer med
> [...]

MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098

Fra : Preuthun

Dato : 26-04-04 22:43

> Prøv med en endnu større dyse. For lille dyse er 90% af alle problemer med
> cylindre der sætter sig.
>
> - RpR

Hejsa.
Næsten enig, men 0,05mm slør på diameteren ville sikkert også gøre
underværker. Hvad står der i reparationshåndbogen herom, monstro? Er der
ikke noget om at cylinderen er mærket med en kode for tolerenceklasse til,
hvilken man skal benytte et modsvarende stempel?

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : RpR

Dato : 26-04-04 23:42

> [...]
> ikke noget om at cylinderen er mærket med en kode for tolerenceklasse til,
> hvilken man skal benytte et modsvarende stempel?

Det er fåtallet af cylindre der er tolerancemærkede idag, og slet ikke de
helt billige hvilket hans 46mm noname kit sikkert er. Så kan det self' også
være at den ikke er fremstillet præcist nok og tolerancen derved er for
lille, så er det jo klart den sætter sig