Mer Pgo (Jan Simonsen)
Fra : SirPeter

Dato : 25-04-04 15:12

Hej, jeg er den heldige at være Far til Jan, Se tidligere indlæg..
Problemet med hans PGO Comet er at motoren spinder livligt, men selv ved
høje omdrejninger, er
der INGEN forbindelse til baghjul, Pgo`en står altså i "frigear" rører sig
ikke ud af flækken...
Jeg er fra de gamle Kreisler/Honda dage med kædetræk etc. kender ikke en
dyt (desværre)
til Scootere..
Havde problemet været i min bil ville jeg sige at det var koblingen der var
defekt..

Hvordan foregår kraftoverførsel fra Motor til baghjul på bla. en PGO comet ?
nogle der har et hint til fejlen/problemet ? evt. omkostninger..

Mvh Peter...

Fra : RpR

Dato : 25-04-04 16:49

> [...]
> høje omdrejninger, er
> der INGEN forbindelse til baghjul, Pgo`en står altså i "frigear" rører sig

Rem eller kobling der er kaput

> Hvordan foregår kraftoverførsel fra Motor til baghjul på bla. en PGO comet
?
> nogle der har et hint til fejlen/problemet ? evt. omkostninger..

Via en kilerem fra krumtappen til koblingen ved baghjulet. Meget simpelt =)
--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine