/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hjælp med DT250
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 22-04-04 14:23

Godt nok ikke en knallert med den er bygget på samme måde.

Den har stået stille i et år og vil nu ikke starte.

Hvis jeg fylder noget "turbo-start" i cylinderen tænder den lige kortvarigt.
Dette burde betyde = 0 benzin, men den bliver våd når man "tæsker" på
kickstarteren og lugter af benzin....

Forslag?



 
 
RockMozart - Odense (22-04-2004)
Kommentar
Fra : RockMozart - Odense


Dato : 22-04-04 14:38

Hej Martin.

Har du prøvet at rense karburatoren??? Der kan sagtens komme benzin ned i
karburatoren, uden det kan "smutte" ned i Cylinderen, hvis dysen er fuld af
snask.

Når en motor står stille i længere tid, komemr der typisk en del bundfald i
karburatoren, som så skal renses.

- Per



Martin / Fårevejle (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 22-04-04 15:57


> Har du prøvet at rense karburatoren???

Næhh.....

Der kan sagtens komme benzin ned i
> karburatoren, uden det kan "smutte" ned i Cylinderen, hvis dysen er fuld
af
> snask.

......... for det er fordi jeg skruer tændrøret ud og kigger så bliver det
vådt af benzin... det er det jeg ikke fatter... fatter heller ik hvis det er
tændingen som skal stilles for jeg ved at den kørte dertil hvor den har
stået et år - tørt og opvarmet endda...!
>
> Når en motor står stille i længere tid, komemr der typisk en del bundfald
i
> karburatoren, som så skal renses.

Det vil jeg så prøve imorgen (et eller andet skal jo prøves)
>
> - Per
>
>



Brian A. (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 22-04-04 18:42

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4087dd38$0$469$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Har du prøvet at rense karburatoren???
> Næhh.....
> ........ for det er fordi jeg skruer tændrøret ud og kigger så bliver det
> vådt af benzin... det er det jeg ikke fatter... fatter heller ik hvis det
er
> tændingen som skal stilles for jeg ved at den kørte dertil hvor den har
> stået et år - tørt og opvarmet endda...!

Har den stået med benzin på, eller har du kørt den tør?

> > Når en motor står stille i længere tid, komemr der typisk en del
bundfald
> i
> > karburatoren, som så skal renses.
> Det vil jeg så prøve imorgen (et eller andet skal jo prøves)

Tøm den helt for benzin og smid noget frisk på - Tjek alligevel tændingen,
måske ikke selve indstillingen, men om den er rustet/irret. Hvis det er med
platin'er kan det være dem...


Martin / Fårevejle (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 22-04-04 20:25



>
> Har den stået med benzin på, eller har du kørt den tør?

Tanken har været af under renovering, men der har da muligvis stået noget i
kaburatoren....
>
>
> Tøm den helt for benzin og smid noget frisk på

Bliver benzin dårlig med alderen??? - men det vil jeg da prøve også

- Tjek alligevel tændingen,
> måske ikke selve indstillingen, men om den er rustet/irret. Hvis det er
med
> platin'er kan det være dem...

Ja der er jeg så på glatis ;(
>



Brian A. (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 22-04-04 23:19

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40881c18$0$308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Har den stået med benzin på, eller har du kørt den tør?
>
> Tanken har været af under renovering, men der har da muligvis stået noget
i
> kaburatoren....

Okay, så kan du jo bare dræne karburatoren - der er sikkert en skrue til
det.

> Bliver benzin dårlig med alderen??? - men det vil jeg da prøve også

Ja, ved ikke hvor lang tid det tager, men hvis den har stået et helt år, så
tror jeg vi nærmer os.

> - Tjek alligevel tændingen,
> > måske ikke selve indstillingen, men om den er rustet/irret. Hvis det er
> med
> > platin'er kan det være dem...
>
> Ja der er jeg så på glatis ;(

Okay :) ved du hvilken tænding der er på den?


Martin / Fårevejle (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 23-04-04 11:37

Tak for hjælpen Brian - den snurrer nu efter et skud nitro 3000 ;)
"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:408836cc$0$8054$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40881c18$0$308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Har den stået med benzin på, eller har du kørt den tør?
> >
> > Tanken har været af under renovering, men der har da muligvis stået
noget
> i
> > kaburatoren....
>
> Okay, så kan du jo bare dræne karburatoren - der er sikkert en skrue til
> det.
>
> > Bliver benzin dårlig med alderen??? - men det vil jeg da prøve også
>
> Ja, ved ikke hvor lang tid det tager, men hvis den har stået et helt år,

> tror jeg vi nærmer os.
>
> > - Tjek alligevel tændingen,
> > > måske ikke selve indstillingen, men om den er rustet/irret. Hvis det
er
> > med
> > > platin'er kan det være dem...
> >
> > Ja der er jeg så på glatis ;(
>
> Okay :) ved du hvilken tænding der er på den?
>



Brian A. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 23-04-04 12:43

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4088f1be$0$272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Tak for hjælpen Brian - den snurrer nu efter et skud nitro 3000 ;)

hehe, så får du også lige fjernet soden :)


Martin / Fårevejle (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 23-04-04 11:46

jow ;)
"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:4088f32c$0$20641$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4088f1be$0$272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Tak for hjælpen Brian - den snurrer nu efter et skud nitro 3000 ;)
>
> hehe, så får du også lige fjernet soden :)
>



Martin / Fårevejle (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 23-04-04 11:47

forresten nogen der ved hvor man kan få stumper online til sån en... der
mangler lidt smådele....
"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:4088f32c$0$20641$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4088f1be$0$272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Tak for hjælpen Brian - den snurrer nu efter et skud nitro 3000 ;)
>
> hehe, så får du også lige fjernet soden :)
>



RpR (23-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-04-04 14:15

> Tak for hjælpen Brian - den snurrer nu efter et skud nitro 3000 ;)

Hmm hmm. Nu ved jeg ikke hvad de hælder i Nitro 3000, men har set adskillige
hårdt pumpede 2-taktere stå af efter ejerne liiige skulle prøve Shell's
V-power. De overophedede stemplet og så satte de sig ellers.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Tobias Haugaard Klin~ (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Tobias Haugaard Klin~


Dato : 23-04-04 14:38

RpR wrote:
>> Tak for hjælpen Brian - den snurrer nu efter et skud nitro 3000
>> ;)
>
> Hmm hmm. Nu ved jeg ikke hvad de hælder i Nitro 3000, men har set
> adskillige hårdt pumpede 2-taktere stå af efter ejerne liiige skulle
> prøve Shell's V-power. De overophedede stemplet og så satte de sig
> ellers.
>

Jeg har da kørte på V-power.. mit ha da ikke sat sig endnu...
Det kunne være du selv skulle prøve og køre med det. og se om det nu helt
passer

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster
siden til dig og din scooter
www.scooterhoved.dk / der er også et forum



RpR (23-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-04-04 19:00

> Jeg har da kørte på V-power.. mit ha da ikke sat sig endnu...
> Det kunne være du selv skulle prøve og køre med det. og se om det nu helt
> passer

Mit stempel koster lidt over 600,- at skifte, så ellers tak

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Tobias Haugaard Klin~ (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Tobias Haugaard Klin~


Dato : 23-04-04 19:16

RpR wrote:
> Mit stempel koster lidt over 600,- at skifte, så ellers tak
>

Okay... men du kan altid prøve inden du skal ha et nyt

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster
siden til dig og din scooter
www.scooterhoved.dk / der er også et forum



RpR (23-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-04-04 23:34

> Okay... men du kan altid prøve inden du skal ha et nyt

Jeg har allerede skiftet "proppen" 4 gange indenfor de sidste par år, og nu
tror jeg så småt jeg er ved at have skudt mig ind på den mest magre blanding
der er mulig uden at den guffer stemplet

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



HpeA (23-04-2004)
Kommentar
Fra : HpeA


Dato : 23-04-04 20:28

YOOOOo Hoooooow
"RpR" skrev i en meddelelse
> Hmm hmm. Nu ved jeg ikke hvad de hælder i Nitro 3000, men har set
adskillige
> hårdt pumpede 2-taktere stå af efter ejerne liiige skulle prøve Shell's
> V-power. De overophedede stemplet og så satte de sig ellers.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
>

Hov Hov, ka godt være PygZe-pigen ikke er hårdt pumpet men møllen får lov
at snurre der hvor trækket ligger !. Men har da O at sætte finger på med
V-power, har da ikke hældt andet i halsen på hende og hun hikker ikke
*Drøøøøøøøøn*

MvH
HpeA


Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk
hpea@>FJERNDETTE<Farmands.dk



RpR (23-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-04-04 23:36

> Hov Hov, ka godt være PygZe-pigen ikke er hårdt pumpet men møllen får
lov
> at snurre der hvor trækket ligger !. Men har da O at sætte finger på med
> V-power, har da ikke hældt andet i halsen på hende og hun hikker ikke
> *Drøøøøøøøøn*

Nu har Senda'en så også kun noget der ligner 5hk på baghjulet
Gang det med 3 og så har du RS'en som den står i øjeblikket, så kan du ikke
hælde hvad som helst i tanken længere, så gir det fandme bøvl

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Brian A. (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 24-04-04 14:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:40899a02$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nu har Senda'en så også kun noget der ligner 5hk på baghjulet
> Gang det med 3 og så har du RS'en som den står i øjeblikket, så kan du
ikke
> hælde hvad som helst i tanken længere, så gir det fandme bøvl

Hvad kører du så på?


RpR (25-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-04-04 00:27

> Hvad kører du så på?

Ganske alm. 95'er blyfri
Imponerende nok så gir det ikke tændingsbanken selvom kompressionen på min
motor er hævet til 16:1

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Brian A. (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 25-04-04 10:39

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:408af78b$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvad kører du så på?
>
> Ganske alm. 95'er blyfri
> Imponerende nok så gir det ikke tændingsbanken selvom kompressionen på min
> motor er hævet til 16:1

Okay, det var da en del. Hvad så hvis det var udregnet efter CCR-metoden,
ved du så hvad det er? :)


RpR (25-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-04-04 12:47

> Okay, det var da en del. Hvad så hvis det var udregnet efter CCR-metoden,
> ved du så hvad det er? :)

Jeg kender to metoder til at måle på, hvad de så hedder hænger jeg mig ikke
i:

1. Man regner ud hvor meget plads der er i forbrændingskammeret i forhold
til cylindervolumen. Det er det mest normale, og det min er målt efter.

2. Rent faktisk kompressions måling i form af en måler der skrues i
tændrørshullet, og så blir motoren skubbet rundt nogle gange.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Brian A. (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 25-04-04 14:07

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:408ba4f6$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Okay, det var da en del. Hvad så hvis det var udregnet efter
CCR-metoden,
> > ved du så hvad det er? :)
> Jeg kender to metoder til at måle på, hvad de så hedder hænger jeg mig
ikke
> i:
> 1. Man regner ud hvor meget plads der er i forbrændingskammeret i forhold
> til cylindervolumen. Det er det mest normale, og det min er målt efter.
> 2. Rent faktisk kompressions måling i form af en måler der skrues i
> tændrørshullet, og så blir motoren skubbet rundt nogle gange.

Har du læst Two-Stroke Performance Tuning bogen?
Det er den effektive volumen der regnes på, ikke hele slaglængden, men fra
udstødningskanalens overkant. Et eksempel på en 175ccm der har 12.7 ved
normal målemetode har kun 7.4 ved Corrected Compression Ratio. Volumen der
komprimeres ved CCR er kun 94ccm, ikke 175ccm! Men nok om det :)


Kristian (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 25-04-04 16:08


"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:408ba9c4$0$11557$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>
> Har du læst Two-Stroke Performance Tuning bogen?
Det har du måske ?

> Det er den effektive volumen der regnes på, ikke hele slaglængden, men fra
> udstødningskanalens overkant. Et eksempel på en 175ccm der har 12.7 ved
> normal målemetode har kun 7.4 ved Corrected Compression Ratio. Volumen der
> komprimeres ved CCR er kun 94ccm, ikke 175ccm! Men nok om det :)

Og hvis du havde så forstået eksemplet i bogen, ville du også vide at det
ikke
kan bruges til noget som helst. det "manglende" volumen i dit regnestykke er
jo ikke væk
det ophæves ganske effektivt at en ekspansions potte der passer til den
givne
cylinder. For nu at tvære i det som bogens forfatter også gør, hvordan vil
du så regne
kompressions forhold ud på en suzuki rm250 med variabel porthøjde ??


Mvh
Kristian Thomsen



RpR (25-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-04-04 19:08

> For nu at tvære i det som bogens forfatter også gør, hvordan vil
> du så regne
> kompressions forhold ud på en suzuki rm250 med variabel porthøjde ??

Hah, du fremhæver jo lige det jeg ville have skrevet der

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Brian A. (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 25-04-04 21:07

" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:408bd443$0$220$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Og hvis du havde så forstået eksemplet i bogen, ville du også vide at det
> ikke
> kan bruges til noget som helst. det "manglende" volumen i dit regnestykke
er
> jo ikke væk
> det ophæves ganske effektivt at en ekspansions potte der passer til den
> givne
> cylinder. For nu at tvære i det som bogens forfatter også gør, hvordan vil
> du så regne
> kompressions forhold ud på en suzuki rm250 med variabel porthøjde ??

Har jeg da skrevet noget som får dig til at tro at jeg tror det kan bruges
til noget?
Så vidt jeg ved, har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for at det var
noget brugbart, derfor også diverse smileys. Jeg spurgte somend bare for
sjov, mente at kunne huske at RpR havde nævnt noget fra bogen, men det var
nok en anden, måske Hekto.


Kristian (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 25-04-04 20:45

Hejsa !

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse

> Har jeg da skrevet noget som får dig til at tro at jeg tror det kan bruges
> til noget?
Som jeg læste dit indlæg, ja så troede jeg faktisk at du var hoppet på den
måde
at regne komp. forhold ud på.
jeg mindes tydeligt en 15-16 årig knægt der for et par år siden kom ind på
værkstedet, og i ramme alvor spurgte om vi kunne dreje 5 mm af et topstykke
fordi han gerne ville have et komp. forhold på 14-1 på en Fs-1
(han havde netop læst den famøse bog) det morede vi os længe over...


> Så vidt jeg ved, har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for at det var
> noget brugbart, derfor også diverse smileys.
ok. det var nu også bare for at drille lidt

> Jeg spurgte somend bare for
> sjov, mente at kunne huske at RpR havde nævnt noget fra bogen, men det var
> nok en anden, måske Hekto.
det ved jeg så intet om, men bogen er en rimelig god introduktion til
hvordan
en totakter virker, og dem der Fx. knalder en højt drejende Gianelli potte
på en lille suzuki Fz50 burde tvangs indlægges til at læse den.


Mvh
Kristian



RpR (26-04-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-04-04 07:57

> og dem der Fx. knalder en højt drejende Gianelli potte
> på en lille suzuki Fz50 burde tvangs indlægges til at læse den.

Haha ja, for en uges tid siden var der et topic oppe at vende i mit forum,
hvor en mente at en Yasuni C20 er en god alround potte.
Den er beregnet til cylindre med porttider tæt på 210 grader =)

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste