Hjælp ønskes hurtigt!
Fra : Elvis

Dato : 20-04-04 11:59

Jeg har en gammel adly cat 50 fra 98 og den har kørt 27000km.

for nylig smadrede jeg cylenderen, men har fået sat en ny på. problemet kom
først da jeg skulle starte og ville køre.
Den gav ingen gas! fandt efterfølgende ud af at den lille metal dims der
holder gaskablet så den kan trække i gassen dimsen som går ind til motoren
er knækket! derfor kan jgeg ingen gas give!
kan jeg lave den selvom det er metal der er knækket og hvor og hvordan får
jeg monteret en metal dims til at holde gaskablet???

mvh morten

Fra : Brian A.

Dato : 20-04-04 14:08

"Elvis" <morian@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg lave den selvom det er metal der er knækket og hvor og hvordan får
> jeg monteret en metal dims til at holde gaskablet???

Hvor sidder denne "metal-dims der holder gaskablet"?

Fra : RpR

Dato : 20-04-04 16:14

> Hvor sidder denne "metal-dims der holder gaskablet"?

Måske han mener den lille metal dims der sidder på enden af kablet, som
forhindrer det i at smutte ud af gasspjældet? Det får jeg ihvertfald ud af
teksten.
Jeg kender en der på sin Maxi engang klemte en af de små bly kugler man
bruger til fiskelodder på sit kabel, og det virkede da

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 08:39

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Måske han mener den lille metal dims der sidder på enden af kablet, som
> forhindrer det i at smutte ud af gasspjældet? Det får jeg ihvertfald ud af
> teksten.

Okay, jeg har bare aldrig set sådan et direkte knække - så vil jeg hellere
kalde det sprænge :) Mit "plejede" at sprænge oppe i gashåndtaget (Yamaha
FS1 @ Thansen-reservedele ;)

> Jeg kender en der på sin Maxi engang klemte en af de små bly kugler man
> bruger til fiskelodder på sit kabel, og det virkede da

Hehe, det må jeg lige huske.

Fra : A&F

Dato : 20-04-04 17:34

Hej

Jeg har set "Elvis" problem. Den Adly har et gaskabel, som splitter ud i 2
kabler:
Den ene ende ender i karburatoren på gas-spjældet. Ingen problemer her.
Den anden ende ender på 'toppen' af oliepumpen i noget, som altså skal
regulere noget andet end gassen, men dog parallelt med gassen (og der er her
"Elvis " har knækket noget, som gør at kablet ikke længere har modhold til
at trække i regulatoren på toppen af oliepumpen.

Da regulatoren sidder på toppen af oliepumpen gætter jeg på at Adly'en kan
regulere oliemængden i forhold til gas (mere gas mere olie).
1) Kan nogen (i grp) bekræftige dette ?
2) Ved nogen (i grp) hvor man kan købe denne del separat (den er skruet på
toppen af oliepumpen)
3) Oliepumper sælges uden denne regulatordel. Betyder det at der ikke er
oliemængderegulator på nyere scotere. Kan nogen (i grp) af/bekræfte dette

Mvh
"Vernon"

Fra : RpR

Dato : 20-04-04 20:22

> Da regulatoren sidder på toppen af oliepumpen gætter jeg på at Adly'en kan
> regulere oliemængden i forhold til gas (mere gas mere olie).
> 1) Kan nogen (i grp) bekræftige dette ?

Det er helt korrekt ja

> 2) Ved nogen (i grp) hvor man kan købe denne del separat (den er skruet på
> toppen af oliepumpen)

Ingen anelse :-/

> 3) Oliepumper sælges uden denne regulatordel. Betyder det at der ikke er
> oliemængderegulator på nyere scotere. Kan nogen (i grp) af/bekræfte dette

Piaggio bruger det samme system svjh, Minarelli som Adly'en ellers er en
kopi af bruger det kun på deres gearmaskiner. Kan ske i kan få kablet fra en
Aprilia RS 50 til at passe? Det er da et forsøg værd.
Ellers gør som mig: Bloker vippearmen i maximum indstilling. På min RS'er
passer det med 3% konstant blanding.