Knallert 45 - 40%/70% frakendelse
Fra : Anders E. Andersen

Dato : 19-04-04 09:46

Jeg mener jeg læste en version af færdselsloven på nettet hvor der stod at
grænsen, specielt for knallert 45, for frakendelse af kørekortet, lå ved
40%, altså ca 60km/t, og ikke 70% som for biler/mc.

Hvad er rigtigt?

Anders

Fra : Brian A.

Dato : 19-04-04 13:22

"Anders E. Andersen" <andersa@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener jeg læste en version af færdselsloven på nettet hvor der stod at
> grænsen, specielt for knallert 45, for frakendelse af kørekortet, lå ved
> 40%, altså ca 60km/t, og ikke 70% som for biler/mc.

70%

Fra : rotel

Dato : 19-04-04 21:48

jeg hørte om en der kørte 122 km/t op ad en bakke i en by.
Han mistede ikek kortet men fik en bøde på over 5000kr.
Er det slet ikke gået op for jer at der ikek er nogle regler på scooter
området?
Der skaltes og valtes som politiet gider og har humør til.
Hvid men ikek provokere dem og ikek kører over 50-60 i byen gider de ikek
gøre noget.
Hvis man kører om en idiot beder man selv om det.
Rotel

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 19-04-04 22:24

rotel wrote:

> jeg hørte om en der kørte 122 km/t op ad en bakke i en by.
> Han mistede ikek kortet men fik en bøde på over 5000kr.

Lotto der..

> Er det slet ikke gået op for jer at der ikek er nogle regler på scooter
> området?

Hvad kalder du dette:

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/faerdsels.htm

---
§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig
overstige 45 km i timen. For ikkeregistreringspligtig knallert må
hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.

§ 126. Retten til at føre de i § 125 nævnte køretøjer skal endvidere
frakendes føreren af et sådant køretøj, såfremt han:

1) under tilsidesættelse af væsentlige hensyn til færdselssikkerheden har
voldt skade på person eller ting eller fremkaldt fare herfor,

2) har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 eller 43 a eller en
anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning
med mere end 70 pct.,

3) under kørsel i et af de i § 43 nævnte køretøjer, under kørsel med
blokvogn eller mobilkran, jf. § 86, stk. 1, samt ved slæbning af køretøjer,
jf. § 70, stk. 4, har overskredet de for sådanne køretøjer tilladte
hastigheder, jf. §§ 42 og 43, eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved
færdselstavler eller anden afmærkning med mere end 70 pct. for
hastighedsgrænser på højst 30 km i timen eller med mere end 40 pct. for
hastighedsgrænser på over 30 km i timen,

4) under kørsel med et køretøj med en tilladt totalvægt på over 3.500 kg har
overtrådt de i medfør af § 85 fastsatte forskrifter om største tilladte
totalvægt med mere end 30 pct.,

5) har gjort sig skyldig i promillekørsel med en alkoholkoncentration i
blodet under eller efter kørslen over 0,80 promille, eller

6) frakendelse findes begrundet ved beskaffenheden af den begåede forseelse,
og hvad der i øvrigt foreligger oplyst om tiltaltes forhold som fører af
motordrevet køretøj.
---

Så hvis jeg ellers forstår det korrekt, så er det 70% der er grænsen.

> Der skaltes og valtes som politiet gider og har humør til.
> Hvid men ikek provokere dem og ikek kører over 50-60 i byen gider de ikek
> gøre noget.

Nej hvis man overholder de generelle fartgrænser og kører pænt i inderbanen
så tvivler jeg også på at der bliver grebet ind.

> Hvis man kører om en idiot beder man selv om det.

Og hvordan er så det?

Fra : rotel

Dato : 21-04-04 08:29

Ok jeg omfrormulerer spørgsmålet så ALLE kan forstå det.
Er det slet ikke gået op for jer at de sorte ikek har resurcerne til at
håndhæve en lov? Hvis de havde det var der vel ingen knallert problem. Og så
havde de ikke brug for medierne til at puste liv i knallert jagten. De er
ligelade og gør det kun når medierne skriger på action.
90% af alle knallerter er ulovlige, eller lovlige til det de er lavet til.
De er lavet til at køre 80 alle sammen.
Og jeg kan godt læse loven og vidste det godt uden at læse den.
Du må heller ikke snyde i skat, men alle gør det.
Du må ikke smugle sprut og smøger fra udlandet men alle gør det.
Du må ikke køre for stærkt i bil men alle gør det.

Og alle kender reglerne, men kun nogle bliver knaldet.
Thats life.....
Jeg bliver ikke hysterisk fordi politiet rasler med sablen, det er deres
job.....
Rotel

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 08:56

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ok jeg omfrormulerer spørgsmålet så ALLE kan forstå det.

Hvem har da givet udtryk for ikke at have forstået det?

> [...]

> havde de ikke brug for medierne til at puste liv i knallert jagten. De er
> ligelade og gør det kun når medierne skriger på action.

Okay, de sidste mange gange der har været razzia (her) har medierne sjovt
nok først fortalt om det /bagefter/...

> 90% af alle knallerter er ulovlige

Kilde? Der er helt sikkert mange, men lige 90%? Jeg møder da hver dag en del
knallerter som ikke kører mere end 30km/t

> eller lovlige til det de er lavet til.

Og det er?

> De er lavet til at køre 80 alle sammen.

Næppe, men kom da med en kilde, så skal jeg tro på dig. Det er langt fra
alle der kører reelle 80km/t når alle begrænsninger er fjernet.

> Du må heller ikke snyde i skat, men alle gør det.

Skal jeg nu til at finde ordet frem igen? (Klaphat) Hvor har du dog de
informationer fra?

> Du må ikke smugle sprut og smøger fra udlandet men alle gør det.

Endnu en gang, hvor ved du det fra? Med de nye regler for indføring af
spiritus, samt de lavere afgifter er der helt sikkert færre personer der
smugler. Før kunne man ikke have 2 flaske sprut med hjem, så smuglede man
selvf. - men nu hvor man må have 10L, hvorfor så smugle, hvad helvede skal
man bruge alt det til?

> Du må ikke køre for stærkt i bil men alle gør det.

Ikke konsekvent, men hvis du tæller en lille overskridelse ifbm. en
overhaling etc. med, så er vi måske deroppe ad - men ikke alle kører for
stærkt.

> Og alle kender reglerne, men kun nogle bliver knaldet.

Det passer nu heller ikke - der er mange af de ældre, som har taget kortet
for måske 30år siden - jeg tror at det er ganske få %-dele der ville bestå
en teoriprøve (ja sikkert heller ikke en køreprøve!)

> Thats life...

Tjae...

> Jeg bliver ikke hysterisk fordi politiet rasler med sablen, det er deres
> job.....

Det er rigtigt!

Fra : RpR

Dato : 21-04-04 11:27

> Næppe, men kom da med en kilde, så skal jeg tro på dig. Det er langt fra
> alle der kører reelle 80km/t når alle begrænsninger er fjernet.

Der er overraskende få scootere der fra fabrikken har bremser der er gode
nok til 80kmt, hvilket vel også er årsagen til de kun går 60 - 70km/t
afdroslet.
Tag en Yamaha Jog og fortæl mig at den er sikker at køre 80km/t på..

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 16:38

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afdroslet.
> Tag en Yamaha Jog og fortæl mig at den er sikker at køre 80km/t på..

Ja pueha! tænk at nogen nærmer sig 100km/t med standard dæk (ikke mindst
fælge, billig skrammel!) og så med tromle foran! Der er da vist skive på den
nye Jog R, right?

Fra : RpR

Dato : 21-04-04 19:34

> Ja pueha! tænk at nogen nærmer sig 100km/t med standard dæk (ikke mindst
> fælge, billig skrammel!) og så med tromle foran! Der er da vist skive på
den
> nye Jog R, right?

Jo, du kan heller ikke sammenligne en Jog med en Jog R. Selve knallerten er
2 gange større

Fra : Brian A.

Dato : 20-04-04 09:04

> [...]
> Han mistede ikek kortet men fik en bøde på over 5000kr.
> Er det slet ikke gået op for jer at der ikek er nogle regler på scooter

Klaphat! Start nu med at citere rigtigt, dernæst læs emnet - vi snakker
"knallert 45" her, ikke knallert 30. Der er klare, faste regler for hvordan
og hvorledes man dømmes ved overtrædelse hastighedsbegræsningen på 45km/t

Fra : rotel

Dato : 21-04-04 08:18

Du er da en idiot det var en aprillia 6 gear et eller anden og den fås kun i
45.
Tal nedladende til mig og jeg kalder dig et dumt svin.
Indlyende logik ik ?

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 08:36

> Du er da en idiot det var en aprillia 6 gear et eller anden og den fås kun
> 45.

Okay, få styr på dine fakta - sidst skrev du at det var en scooter... derfor
antog jeg at det var en knallert30...

> Tal nedladende til mig og jeg kalder dig et dumt svin.

Værsgo, det kan du gøre så ofte du vil... men hvis du kalder "klaphat" for
nedladende, ja så har jeg ikke meget mere at "tale" med dig om.

> Indlyende logik ik ?

Faktisk ikke...

Fra : rotel

Dato : 21-04-04 16:03

> [...]
>
> Værsgo, det kan du gøre så ofte du vil... men hvis du kalder "klaphat" for
> nedladende, ja så har jeg ikke meget mere at "tale" med dig om.

Faktisk jo

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 16:41

> Faktisk jo

Øje for øje, tand for tand...
Behandl andre som du vil have de skal behandle dig

Hvilken hælder du mest til? Jeg tænker ikke direkte nedladende tanke om dig
når jeg skriver "klaphat", jeg kunne ligeså godt skrive "Tænk dig dog om
mand!" - det var ikke meningen at det skulle virke nedladende.

Fra : rotel

Dato : 21-04-04 18:46

Hvis du er så ivrig på at iretteætte andre så prøv at sige til en HA rocker
at han er en klaphat, hvad tror du så der sker ?
Så får du dit øje for øje hæhæ
rptel

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 22:45

> Hvis du er så ivrig på at iretteætte andre så prøv at sige til en HA
rocker
> at han er en klaphat, hvad tror du så der sker ?
> Så får du dit øje for øje hæhæ

Det er jo ikke sikkert at en HA rocker konsekvent citerer forkert samt mener
at der "ikke er nogle regler på scooter-området"... hvorfor så kalde ham en
klaphat, hæhæ.......

Fra : rotel

Dato : 21-04-04 18:47

"rotel" <rotel1@sol.dk> wrote in message

> "Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
> kun

> derfor
dine antagelser er også her forkerte

Klaphat er nedladende få dine skolepenge tilbage for du har ikek hørt efter

Fra : RpR

Dato : 21-04-04 19:35

> få dine skolepenge tilbage for du har ikek hørt efter

Skrev ham der ikke kunne stave til "ikke"

Sorry, kunne ikke lade være

Fra : rotel

Dato : 22-04-04 08:12

Jeg har aldrig påstået at jeg er perfekt, jeg skriver tit ikek og far
istedet for fra osv.
hæ hæ
rotel

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 22:49

> Klaphat er nedladende få dine skolepenge tilbage for du har ikek hørt
efter

Den som fisen lugte kan....
Få lidt mere styr på dine kommaer - det er jo ikke til at læse hvad du
skriver.
Skal vi blive ved, eller lærer du snart at opføre dig som man bør her på
usenet?

Fra : rotel

Dato : 22-04-04 08:07

Min adærd er ikke afhæning ar din opdragelse din fejl nummer 1.
Opførsel på usnet med "Klaphat" udtalelser ligger selv kursen for tiltale,
fejl nummer 2.
Min komma sætning er da en del bedre end ......... og - det har jeg ikek
lært nogen steder , fejl nummer 3.
De suden citere du 40% selvom ingen ved noget konkret, fejl nummer 4.
Du kaster dig ud i en debat med manglende argumentation, og når du ike kan
komem længere bliver du personlig og griv, fejl nummer 5.
Jeg kunen blive ved, men som du ser, så alle de fejl du årøver at rette ved
mig dem her du selv, det er også derfor du stejler sådan.
En SIDér ville sige at at tomme tønder buldrer mest.
En psykolog ville sige at du projekserer dine egne vrang forestillinger over
på andre. For derefter at udleve dem gennem andre, da du ikek har nosser til
at stå ved dine egne fejl.

Fra : Brian A.

Dato : 22-04-04 12:32

Få nu styr på den citering. http://usenet.dk/netikette/hardball.html

Fra : rotel

Dato : 22-04-04 15:44

Jeg retter mig ikek efter de regler når jeg bliver svinet til.
Det gør du jo heller ikek så hvorfor citerer du dem hele tiden ?

Fra : Brian A.

Dato : 22-04-04 18:42

Fra : rotel

Dato : 22-04-04 19:25

ja ok jeg regre heller ikke med at du svarer 1-0 til mig.

Fra : Brian A.

Dato : 22-04-04 20:37

> ja ok jeg regre heller ikke med at du svarer 1-0 til mig.

LOL! Du har for længst tabt denne diskussion - du vil ikke høre hvad andre
fortæller dig, men påstår hårdnakket at det er de andre der laver fejlene,
og du gider ikke rette dig efter andres råd og henvisninger. Til sidst må
man jo råbe dig op med ord du kalder nedladende, det må i pågældende
tilfælde kaldes for en smagssag da ordet klaphat næppe står registreret som
skælsord nogen steder. For mig er en klaphat en, som ordet måske kunne
antyde, der står med sin klaphat på, inde på et stadion, og hepper på "sit"
hold. Sådan en opfører sig i det givne øjeblik rimeligt latterligt, men dog
acceptabelt da det er "OK" at gøre sådan ved en fodboldkamp. Jeg finder det
rimeligt latterligt at du ikke mener at der er regler for scootere, derfor
denne "diskussion" - en diskussion, som så fra din side har eskaleret til
det rene mudderkastning.
Begynd nu ikke at påstå at jeg startede mudderkastningen. For mig starter
det da du slynger ordet "idiot" og "dumt svin" efter mig, det kan jeg ikke
se at jeg har fortjent. Det hjalp heller ikke på sagen da du skrev, at jeg
skal have "skolepengene tilbage", og netop derfor skrev jeg kommentaren om
dine kommaer. Det gjorde jeg kun for at vise dig, hvor latterlig jeg synes
denne "diskussion" er blevet.

Kald det 1-0 til dig, kald det, hvad du vil.

Fra : rotel

Dato : 23-04-04 06:32

> [...]
fejlene,
> og du gider ikke rette dig efter andres(dig stadivæk) råd og henvisninger.
Til sidst(tils sidst du tartede med at råbe ) må
> [...]
dog
> acceptabelt da det er "OK" at gøre sådan ved en fodboldkamp( for mig er en
klaphat en idiot). Jeg finder det
> [...]
> se at jeg har fortjent(Jo det har du fortjent for du lagde du med klaphar
remember?). Det hjalp heller ikke på sagen da du skrev, at jeg
> skal have "skolepengene tilbage(det mener jeg stadig at du skal have, du
er ikek opjektiv)", og netop derfor skrev jeg kommentaren om
> dine kommaer. Det gjorde jeg kun for at vise dig, hvor latterlig jeg synes
> denne "diskussion" er blevet.
>
> Kald det 1-0 til dig, kald det, hvad du vil.
(ok jeg kalder det 2-0 nu)
Rotel

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 23-04-04 21:15

rotel wrote:

> (ok jeg kalder det 2-0 nu)

Tag dig sammen..

Den her diskution har været i gang alt for længe.

Anders

Fra : rotel

Dato : 24-04-04 07:48

tag dig selv sammen der har været ro nu og så starter du igen.

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 24-04-04 08:59

rotel wrote:

> tag dig selv sammen der har været ro nu og så starter du igen.
> rotel

Ro? Kalder du 15 timer uden postings i emnet ro?

Anders

Fra : rotel

Dato : 24-04-04 19:37

ja

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-04-04 20:42

"Anders E. Andersen" <andersa@fys.ku.dk> wrote in message news:<ykMgc.144416$jf4.7705365@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> grænsen, specielt for knallert 45, for frakendelse af kørekortet, lå ved
> 40%, altså ca 60km/t, og ikke 70% som for biler/mc.

Det er de regler som træder i kraft efter den 30 april mener jeg!
Derfor arbejder jeg på ar skifte 45 ud med MC.

Fra : RpR

Dato : 19-04-04 23:09

> Det er de regler som træder i kraft efter den 30 april mener jeg!

Hm, hvor har du set de lovforslag ?

Fra : mikkel paulsen

Dato : 22-04-04 14:30

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<40844dee$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Hm, hvor har du set de lovforslag ?

ikke forslag det er vedtaget, som en del af de stramninger de laver på
der færdselsmæssige.

Fra : Brian A.

Dato : 22-04-04 18:43

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ikke forslag det er vedtaget, som en del af de stramninger de laver på
> der færdselsmæssige.

Så kunne man passende spørge, hvor ser du denne nye stramning? :)

Fra : RpR

Dato : 22-04-04 18:31

> Så kunne man passende spørge, hvor ser du denne nye stramning? :)

Lige mine ord

Fra : rotel

Dato : 22-04-04 19:45

Det er bare endnu en skræmme kampagne fra regeringen, og dem der bliver
skræmt er, som sædvanlig, kun de små drenge.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 30-04-04 22:37

"rotel" <rotel1@sol.dk> wrote in message news:<c690es$1v0h$1@news.cybercity.dk>...
> Det er bare endnu en skræmme kampagne fra regeringen, og dem der bliver
> skræmt er, som sædvanlig, kun de små drenge.
> rotel

det jeg mener er at der gælder samme regler som ved biler! se bare på
www.130.dk / http://www.sikkertrafik.dk/1eb83e80

citat: Lavere grænse for frakendelse af kørekortet
Ved overskridelse af de generelle fartgrænser eller andre fartgrænser
der er vist med skilte eller anden afmærkning med mere end 70 pct.
eller hvis farten har været på 160 km/t eller derover, bliver
kørekortet betinget frakendt (§ 126).

jeg er netop selv blevet stoppet med 68 km/t det er mere end 40% og
mit kort er ikke røget, derfor endnu et bevis på reglen er 70%.
jeg blev godtnok stoppet før 130 reglerne trådte i kraft, men som
læses på linket er der ikke noget nyt ang de regler.