lys på stalker
Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 18-04-04 20:39

hejsa

Jeg har noget lys på min stalker der er gået helt amok... jeg har lige fået
mit lys blåt i speedometeret... mit problem er at nå det er mørk og sætter
bække lamper til. forsvinder næsten hele mit lys i mit speedometer. det er
sådan at man ikke kan se i det.... nå jeg er på mit positions lys. fejler
det ikke noget.
hvad kan jeg gøre??

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 18-04-04 23:58

"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> wrote in
message news:c5ulg5$fg5$1@sunsite.dk...
> [...]
> sådan at man ikke kan se i det.... nå jeg er på mit positions lys. fejler

Tja... Kan kun sige at det gør min også. Det kan godt laves på anden måde
men det er ikke lige til.

Tror bare jeg lever med det.

Michael.

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 19-04-04 09:18

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
> in message news:c5ulg5$fg5$1@sunsite.dk...

> Tja... Kan kun sige at det gør min også. Det kan godt laves på anden

Hej

Okay.. så er det måske menningen...??
Ved du hvordan man laver det??

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 19-04-04 17:00

"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> wrote in
message news:c601up$h7l$1@sunsite.dk...

> Hej
>
> Okay.. så er det måske menningen...??
> Ved du hvordan man laver det??

Du kunne sætte det til batteriet istedet for generatoren. Bare du ikke
trækker for meget strøm, så tømmer du jo batteriet for strøm.

Michael.

Fra : Brian A.

Dato : 19-04-04 18:47

"Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse

> Du kunne sætte det til batteriet istedet for generatoren. Bare du ikke
> trækker for meget strøm, så tømmer du jo batteriet for strøm.

Måske det var smartere at "fange" spændingen ved kontakten til "tænd/sluk
lys"...

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 19-04-04 23:12

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message
> "Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse

> Måske det var smartere at "fange" spændingen ved kontakten til "tænd/sluk
> lys"...

Nemlig.

Michael.

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 20-04-04 10:30

Brian A. wrote:
> "Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
>
> Måske det var smartere at "fange" spændingen ved kontakten til
> "tænd/sluk lys"...

Hey

Tror ikk lige jeg er hel med på hvad du mener... ??

Fra : Brian A.

Dato : 20-04-04 11:33

"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:c62qj1$lsa$1@sunsite.dk...
> Tror ikk lige jeg er hel med på hvad du mener... ??

Ved gashåndtaget har du sikkert en vippekontakt til at slå alt lys til/fra
(men nok ikke bremselys). Dette er en simpel afbryder med +12v på den en
side og 0v/+12v på den anden side, afhængigt af om kontakten er "tændt"
eller "slukket"... her skal du koble dit lys til...

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 20-04-04 10:47

Brian A. wrote:
> [...]

> +12v på den en side og 0v/+12v på den anden side, afhængigt af om
> kontakten er "tændt" eller "slukket"... her skal du koble dit lys

Okay.. men hele problemet er at jeg ikke har noget speedometerlys på ( meget
svaget) og mit forlys ikke giver ordlige lys. den så sidder der en ledninge
bageved til mit kørelys bagpå. hvis jeg klipper den over så har jeg fint lys
på foran og i speedometeret...?? det er såden set der fejlen ligger.

Der skal lige sides at nå man kapper den lednine over så bliker bliklyset
hurtig. og ikke noget kørlys bag på??

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 20-04-04 16:53

"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> wrote in
message news:c62rjb$958$1@sunsite.dk...

> [...]
> på foran og i speedometeret...?? det er såden set der fejlen ligger.
>
> Der skal lige sides at nå man kapper den lednine over så bliker bliklyset

Jo jo, med det jo bare belastning. Sker det samme på min, det nu ingen fejl.

Du blander 2 strømsystemer sammen i din teori.

Sæt dit indstrument lys på batteri power og istedet for generator power.

Michael.

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 08:33

> Sæt dit indstrument lys på batteri power og istedet for generator power.

Generatoren er sat til batteriet, ergo er der ingen forskel på hvor han
sætte det til.... mm. han tager det før ensretteren?

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 21-04-04 16:27

> "Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
>
> Generatoren er sat til batteriet, ergo er der ingen forskel på hvor han
> sætte det til.... mm. han tager det før ensretteren?

Ja da, men genaratoren lader ikke på batteriet hvis ikke der er power nok,
så det gør bestemt en forskel hvor han sætter det på.

Michael.

Fra : Brian A.

Dato : 21-04-04 22:43

> Ja da, men genaratoren lader ikke på batteriet hvis ikke der er power nok,
> så det gør bestemt en forskel hvor han sætter det på.

Ja okay, det er selvf. rigtigt... tænkte ikke lige på laderelæ...

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 21-04-04 22:14

> "Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja okay, det er selvf. rigtigt... tænkte ikke lige på laderelæ...

Alt ok.

Michael.

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 20-04-04 13:14

Tobias Haugaard Klint wrote:
> [...]
> speedometer. det er sådan at man ikke kan se i det.... nå jeg er på
> mit positions lys. fejler det ikke noget.

Hejsa

jeg har væert ved at skille mit lys ad i dag.. og jeg har fundet frem til
noget der muligevis kommer vider i sagen (håber det kan hjælpe lidt) hvis
jeg piller min bagpær ud så er det hele som det skal være....??

Hvad kan det skylles??

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 20-04-04 16:51

"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> wrote in
message news:c6346v$jrb$1@sunsite.dk...

> [...]
> noget der muligevis kommer vider i sagen (håber det kan hjælpe lidt) hvis
> jeg piller min bagpær ud så er det hele som det skal være....??

Helt almindelig belastning.

Nytter ikke at lede efter en fejl som ikke er der.

Der er 2 typer "strøm" på din scooter.

Noget fra generator og noget fra batteri.

Du skal bare sætte dit instrument lys til batteri istedet for generator.

Michael.

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 20-04-04 19:02

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
>
> Der er 2 typer "strøm" på din scooter.
>
> Noget fra generator og noget fra batteri.
>
> Du skal bare sætte dit instrument lys til batteri istedet for

Hey

Tak for alle jerse svar. har fundet ud af det