Ruller, vægt ?
Fra : Ole Køster

Dato : 18-04-04 15:12

Hej.
Jeg har en Piaggio Typhoon, og skal have skifte ruller. Hvilken vægt skal
jeg vælge ??
Den kører ca 55 km/t på toppen.
jeg ønsker ikke bedre optræk, frem for topfart, men 50 % af hvert.

mvh Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 16:03

On Sun, 18 Apr 2004 16:11:48 +0200, Ole Køster wrote:

> Hej.
> Jeg har en Piaggio Typhoon, og skal have skifte ruller. Hvilken vægt skal
> jeg vælge ??

Du skal vælge det som den standard kører med.

At ændre vægt på en ikke-tunet fætter kan være noget "farligt" noget.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ole Køster

Dato : 18-04-04 16:47

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Du skal vælge det som den standard kører med.
>
> At ændre vægt på en ikke-tunet fætter kan være noget "farligt" noget.

Ok, glemte lige at nævne, at der er pillet ved den elektroniske
fartbegrænser, så den kører lidt hurtigere( 90 på speedom.) 55-60 i
virkeligheden,
men hvor finder jeg ud af hvad standard er, har forgæves set i
værkstedshåndbogen, uden at finde lige den oplysning, og skal det stadig
være standard vægt, pga pilleriet.
mvh Ole

Fra : RpR

Dato : 18-04-04 17:26

> men hvor finder jeg ud af hvad standard er, har forgæves set i
> værkstedshåndbogen, uden at finde lige den oplysning, og skal det stadig
> være standard vægt, pga pilleriet.

Din lokale forhandler burde have en bog med rullevægte til de forskellige
scootere.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian A.

Dato : 18-04-04 20:06

"Ole Køster" <olekoester@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, glemte lige at nævne, at der er pillet ved den elektroniske
> fartbegrænser, så den kører lidt hurtigere( 90 på speedom.) 55-60 i
> virkeligheden,

Det var sgu da ellers noget af en fejlvisning! Har du monteret en forkert
dækstørrelse?

Fra : Ole Køster

Dato : 18-04-04 20:15

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Ole Køster" <olekoester@sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det var sgu da ellers noget af en fejlvisning! Har du monteret en forkert
> dækstørrelse?

Næ, det er skam den rigtige størrelse, har målt den over en kilometer, og
det passer nogenlunde med en misvisning på 25 km i den høje ende.

Hilsen Ole

Fra : Brian A.

Dato : 18-04-04 22:29

> Næ, det er skam den rigtige størrelse, har målt den over en kilometer, og
> det passer nogenlunde med en misvisning på 25 km i den høje ende.

Vildt! min passer fx ved 80km/t målt efter en bil - der er næppe så stor
afvigelse på en bil. Men er det rigtigt forstået at dit speedo passer meget
godt op til ~40km/t eller der omkring?

Fra : RpR

Dato : 18-04-04 22:59

> Vildt! min passer fx ved 80km/t målt efter en bil - der er næppe så stor
> afvigelse på en bil. Men er det rigtigt forstået at dit speedo passer
meget
> godt op til ~40km/t eller der omkring?

Det er meget normalt at speedoer på knallerter passer til ~40 - 50km/t hvor
de er rimeligt præcise. Alt derover er normalt helt i skoven, medmindre
modellen rent faktisk er bygget til en meget højere hastighed.
Som udgangpunkt kan man sige at speedo passer rimeligt op til den hastighed
den kan køre afdroslet, da det er det den blev designet til.

Fra : Brian A.

Dato : 19-04-04 07:32

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hastighed
> den kan køre afdroslet, da det er det den blev designet til.

Så er jeg måske bare heldig at min passer helt op til 80km/t? Suzuki Ap50
AddressR, 1995

Fra : rotel

Dato : 19-04-04 21:45

Næsten alle scooterer er lavet til at køre 80.
Mit speedo viser 10% for meget, kører jeg 100 er det 90, 115 ca 100 osv.
Ang ruller prøv dig frem, du skal helst ramme dens træk område.
3-4 garm er til tunede scootere da de opererer ved høje omdejninger.
Dem skal du nok holde dig fra. et sted mellem 5-7 grams ruller vil jeg tro.
rotel