Puch Pioner spørgsmål?
Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 17-04-04 13:52

Er her nogen der ved om en puch pioner har en søstermodel den
deler stumper med?? Da det er ret svært at finde stumper til sårn
en fætter!

På forhånd tak!!

Kim..

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 17-04-04 18:27

"Kim [Bandit600]" <lundgaardFJERNDETTE@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse
> Er her nogen der ved om en puch pioner har en søstermodel den
> deler stumper med??

Niks det har den ikke, dvs ikke i Danmark, i udlandet f.eks Tyskland findes
også en Puch Ranger, de har også Pionieren men med pedaler.
Motoren er self. lig en Monza motor men det ved du jo nok.
Hvad mangler du helt præcist af stumper.
Selv mangler jeg et sæde og sideskjolde.
I øvrigt en sjov maskine, men hold da kæft hvor er bremserne dårlige.
mvh TP

Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 17-04-04 20:31

"Tonny Poulsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Selv mangler jeg et sæde og sideskjolde.
> I øvrigt en sjov maskine, men hold da kæft hvor er bremserne dårlige.

Ok, det med motoren var jeg ikke klar over, men tak for oplysningen!
Det er bag og forhjulslejere der skal skiftes!

Jeps den er sgu sjåv nok sårn en lille offroader ting! Den blev vist lavet
påtænkt som et billigt transportmiddel for fårehyrderne i Østrig i sin tid!
De må have været lidt stærkere dernede for at kunne køre i alperne

Kim..

Fra : Brian A.

Dato : 17-04-04 23:42

> Det er bag og forhjulslejere der skal skiftes!

Altså til hjulene? Hvis du har dem ude, så tag og mål den ydre diameter, den
indre diameter samt tykkelsen på lejet. Ud fra de oplysninger kan du finde
et leje der passer. Evt. står der et nummer du bare kan gå ud fra fx 6302
eller lign.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 21-04-04 12:56

Den Sat, 17 Apr 2004 21:31:16 +0200. skrev Kim [Bandit600]:

> findes
>
> Ok, det med motoren var jeg ikke klar over, men tak for oplysningen! Det
> er bag og forhjulslejere der skal skiftes!

Forhjuls lejer deler den vidst med Puch Maxi, jeg har ihvertfald haft
skiftet mine og er ret sikker på at det var fra en Maxi jeg brugte. Hele
forhjuls navnet ligner faktisk et fra en Maxi ret meget, tror
også den deler bremsebakker.

Baghjuls lejer har jeg også haft skiftet da
mine kørte totalt i stykker engang, jeg kan ikke huske hvor jeg fik dem
fra men hvis du stadig kan se nummeret på det gamle leje er det bare at
købe et magen til.

// brian