Jeg vil ikke starte en krig :O)
Fra : Kim Larsen

Dato : 16-04-04 07:20

Hej i gruppen igen

Før spurgte jeg om hvordan man forholdte sig ved fuldt optrukne linier, hvad
siger i så til rundkørsler, hvordan kører man der på en EU45 knallert ?

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 16-04-04 07:32

Kim Larsen wrote:
> Hej i gruppen igen
>
> Før spurgte jeg om hvordan man forholdte sig ved fuldt optrukne linier, hvad
> siger i så til rundkørsler, hvordan kører man der på en EU45 knallert ?

Som man nu engang skal!
De skal bare betragtes som et stykke lige vej, og man placerer sig derefter.
Skal man ned ad 3. vej eller derover, blinkes til venstre.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 16-04-04 07:59

Hekto wrote:
> [...]

Hej...

ved ikke om man kan ligge det her under her, men en 30ér må da ikke køre på
vejen?
Og skal 30ér ha nummerplader på. det jeg mener er om det bliver til noget
!!!

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : RpR

Dato : 16-04-04 08:08

> ved ikke om man kan ligge det her under her, men en 30ér må da ikke køre

> vejen?

Vi snakker heller ikke 30'ere

> Og skal 30ér ha nummerplader på. det jeg mener er om det bliver til noget
> !!!

Det er vedtaget, ja.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Hekto

Dato : 16-04-04 08:12

Tobias Haugaard Klint wrote:

> Hej...
>
> ved ikke om man kan ligge det her under her, men en 30ér må da ikke køre på
> vejen?

30'ere har da ikke problemer med placeringen!!!! De kører på
c y k e l s t i e n eller heeeeelt inde i højre side!

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 16-04-04 08:35

Hekto wrote:

> Som man nu engang skal!
> De skal bare betragtes som et stykke lige vej, og man placerer sig
> derefter. Skal man ned ad 3. vej eller derover, blinkes til venstre.

Den gang jeg tog kørekort var der ikke nogen regel om at man skulle blinke
til venstre. Det min kørelærer sagde var at "man kunne gøre det". Så jeg
tror altså den del er frivillig.

I øvrigt skal man køre som på en motorcykel i trafikken. Det var noget jeg
hørte en fyr fra rådet for større færdselssikkerhed sige i morgentv for
lang tid siden. At det så kan genere andre trafikanter pga. den lave
hastighed af normale EU knallerter, det er jo så en anden ting.

Anders

Fra : Brian A.

Dato : 16-04-04 09:45

"Anders E. Andersen" <andersa@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Den gang jeg tog kørekort var der ikke nogen regel om at man skulle blinke
> til venstre. Det min kørelærer sagde var at "man kunne gøre det". Så jeg
> tror altså den del er frivillig.

Nemlig, det står ikke nævnt nogen steder at man skal gøre det. Desuden synes
jeg ikke det giver specielt meget mening at gøre det... "man" kan jo se hvor
"du" kommer fra, så derfor ved "de" ikke hvor "du" skal hen... "de" kan bare
se at "du" ikke skal af ved netop den afkørsel "de" selv holder ved - det
kan "de" jo også hvis "du" slet ikke blinker, så ideén kan jeg ikke lige se,
måske nogen kan forklare...

> [...]
> lang tid siden. At det så kan genere andre trafikanter pga. den lave
> hastighed af normale EU knallerter, det er jo så en anden ting.

Nu er det jo heldigvis sådan at fx 60km/t skiltet skilter den maximalt
tilladte hastighed, man behøver jo ikke køre 60km/t der. Jeg gør det
"selvfølgelig" selv :)

Fra : Hekto

Dato : 16-04-04 08:59

Brian A. wrote:
> [...]

> kan "de" jo også hvis "du" slet ikke blinker, så ideén kan jeg ikke lige se,

Man behøver sådan set slet ikke at bruge blinklyset, med mindre det 'kan
tjene til vejledning af de øvrige trafikanter'.
Afhængig af kørebanens udstyr, eller hvor mange vognbaner der er, kan
man så blinke til venstre for at tilkendegive at man først skal til
højre langt inde i rundkørslen.
Vil man gerne misforstås, skal man bare lade være!

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-04-04 11:59

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Der er altså ikke noget med at man skal trække ind til midten alt efter hvor
"sent" man skal ud igen ?

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 16-04-04 15:51

Kim Larsen wrote:

> Der er altså ikke noget med at man skal trække ind til midten alt efter hvor
> "sent" man skal ud igen ?

Jo, som du ville placere dig i en alm. vognbane, når der kun er en, og
du skal til venstre. Så rykker du jo også til venstre i vognbanen!!??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-04-04 18:49

On Fri, 16 Apr 2004 08:20:17 +0200, Kim Larsen wrote:

> Hej i gruppen igen
>
> Før spurgte jeg om hvordan man forholdte sig ved fuldt optrukne linier,
> hvad siger i så til rundkørsler, hvordan kører man der på en EU45
> knallert ?

Præcis som et 4-hjulet køretøj hverken mere eller mindre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"