PGO Hot 50 : Problem med laaaang formuleri~
Fra : Lau Lautrup

Dato : 15-04-04 07:55

Hello.
Da jeg før har haft held med at få svar i denne gruppe, prøver jeg lige
igen....denne gang med et langt større problem. Jeg vil skynde mig at
sige, at jeg absolut intet aner om moderne knallerter. Nå, til sagen...!
Jeg købte for noget tid siden en brugt Hot 50 og den har kørt helt fint.
Den skulle ifg. sølger være lovlig, og kørte på gode dage 45-50. Den
larmer dog en anelse mere end andre Hot 50'ere, men ikke noget at snakke
om. Larmen bliver værre og værre, og da intet holder evigt bliver
udstødningen skiftet ud da den er gennemtæret. Jeg køber en Tecnigas
Next hos T. Hansen, men da de ikke havde den alm. medel hjemme køber jeg
"R"-modellen....lidt dyere, men det er OK. Skidtet bliver sat på, og nu
lyder knallerten meget fin igen, men hastigheden er nu nede på 25-
30...ikke ligefrem imponerende. Jeg læser lidt i de medfølgende papirer
og skifter derefter rullerne i variomatic'en ud med de
medfølgende....det hjalp lidt...30-35 kører den nu. Meeeenn....går det
bare en anelse op ad bakke, kommer jeg ikke over 20...!! Ned af bakke
50-60. Optrækket er ca. 0-30 på 20 min....hehe....sådan cirka..!

Hvad kan jeg gøre for at få den gamle behagelige hastighed tilbage....??
Er der noget i udstødningen der kan/skal/bør fjernes for at give mere
flow...?? Er det rullerne...?? Mange snakker om en "ring" der skal
fjernes....hvor sidder denne ring, og er den svær at få ud...??

Hjælp....jeg er desperat...! Min kæreste overhaler mig med grin på
hendes nye lovlige Popcorn...!!!

mvh. Lau

Fra : /Ole

Dato : 15-04-04 11:15

"Lau Lautrup" <lau@ducati.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernes....hvor sidder denne ring, og er den svær at få ud...??
>
> Hjælp....jeg er desperat...! Min kæreste overhaler mig med grin på

for det 1. find en ny kæreste *GG*

jeg kender ikke noget til udstødningen, men ringen sidder i varioen, og er
ret let at finde. Det er en metalring på ca. 3 cm i diameter og er ret tyk i
det, men det kræver nok noget luftværktøj. Min kører ca 65 kun med ringen
fjernet, men jeg vil da følge med i, hvad der sker på udstødningfronten, for
jeg har selv tænkt på samme udstødning

/Ole

Fra : Lau Lautrup

Dato : 15-04-04 12:53

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote in

> [...]
> 65 kun med ringen fjernet, men jeg vil da følge med i, hvad der sker
> på udstødningfronten, for jeg har selv tænkt på samme udstødning

Hej Ole.
hehe...jeg kan godt lide den med at finde en ny kæreste...men det kunne
hun ikke...
Nå, men nu har jeg kigget lidt på det, og som jeg ser det, er der kun 1
ring der passer til din beskrivelse....den sidder helt bag
varioen....helt inde ved tandhjulet til el-starteren....jeg tvivler
meget på at det er den, så jeg konkluderer at min ring allerede ER
fjernet....så er det bare underligt at den kører som en pose
nødder...det er som om at den slet ikke vil tage omdrininger. Jeg tror
jeg splitter hele skidtet ad til vinter, og lever med hastigheden
sommeren over...øvøvøv....!!
Men du skal have mange tak for dine informationer....hvis der sker noget
nyt skal jeg nok vende tilbage.
mvh. Lau

Fra : Henning Lund

Dato : 15-04-04 13:23

/Ole skrev:

> men ringen sidder i varioen,
> og er ret let at finde.

Jeg tror han mener ringen i udstødningen

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : /Ole

Dato : 15-04-04 14:47

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror han mener ringen i udstødningen

> [...]

Måske, men det kunne jo være den i varioen, jeg aner ikke lige, hvor den
sidder........ min "faldt af" ved eftersyn.

/Ole

Fra : Lau Lautrup

Dato : 15-04-04 14:48

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in news:407e7ef7$0$172
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg tror han mener ringen i udstødningen

Hmmm...den med ringen i udstødningen har også været i mine tanker, men
sidder der oxo sådan en i en ny (u)lovlig udstødning...??
//Lau

Fra : Henning Lund

Dato : 15-04-04 15:28

Lau Lautrup skrev:

> Hmmm...den med ringen i udstødningen har også været i mine tanker, men
> sidder der oxo sådan en i en ny (u)lovlig udstødning...??
> //Lau

Nogen sidder der en begrænsning i, har du forresten prøvet at pille det
nye udstødning af og så prøvet at kørt en kort tur for at se om farten
kom igen? Der ka ku jo være en fejl i udstødningen fra fabrikkens side.

Fra : Lau Lautrup

Dato : 15-04-04 21:48

> [...]
> det nye udstødning af og så prøvet at kørt en kort tur for at se om
> farten kom igen? Der ka ku jo være en fejl i udstødningen fra

Hello Henning. Tak for din hjælp sidst....med min MAXI (som endnu ikke
er færdig...hehe) Prøvede at maile dig, men det kunne ikke lige lade sig
gøre....ville lige spørge lidt mere til det med tændingen, men det er jo
en helt anden sag. Jeg har ikke prøvet at sætte den gamle udstødning på
igen....den larmer så meget at jeg ikke selv kan holde en lille køretur
ud. Måske jeg skulle prøve at tage den nye af igen, og se om der er
noget prop-værk at se....virker bare underligt....måske fejlen sidder
bag styret...

//Lau

Fra : Henning Lund

Dato : 16-04-04 02:31

Lau Lautrup skrev:

>Prøvede at maile dig, men det kunne ikke lige lade
> sig gøre....

Du kan bare kigge i min signatur, der står den valide mailadresse.

> Jeg har ikke prøvet at sætte den gamle
> udstødning på igen....

Det behøver du heller ikke, bare løsn den nye oppe på cylinderen, så der
er mindst en cm mellem udstødningsflangen og flangen på udstødningen,
bare lige for at teste om der skulle være en hund begravet i den nye.

Fra : Lau Lautrup

Dato : 19-04-04 10:59

Hello...

> Det behøver du heller ikke, bare løsn den nye oppe på cylinderen, så der
> er mindst en cm mellem udstødningsflangen og flangen på udstødningen,
> bare lige for at teste om der skulle være en hund begravet i den nye.

Ja...det gælder jo bare om at tænke logisk....kan sgu godt volde problemer
ind imellem...
Nå, men mystikken breder sig. Det hjalp jo ikke noget....nu er der vist kun
rullerne tilbage, men dem alene kan vel ikke give højere hastighed...?
Glæder mig til vinter....så bliver skidtet splittet ad....det giver nok
bedre indblik i hvordan det er skruet sammen.....og mere for jer at svare
på...

//Lau

Fra : Lau Lautrup

Dato : 26-04-04 10:21

SÅ....kom hastigheden tilbage...!!! ENDELIG...!
Der sidder såmend bare et lille rør i udstødningen der lige skal fjernes,
så render den igen de 55-60 km/t.
Røret er sikkert lavet som en "prop" og sidder med 3 små svejsninger der er
meget lette at fjerne....nemt og hurtigt.
Tak for alle mails og forslag....
//Lau

Fra : Henning Lund

Dato : 26-04-04 16:30

Lau Lautrup skrev:

> [...]
> Røret er sikkert lavet som en "prop" og sidder med 3 små svejsninger
> der er meget lette at fjerne....nemt og hurtigt.

Nåe