re. erfaring med sprøjtepistol
Fra : H.M.

Dato : 28-04-04 21:21

hej

er der nogle der har prøvet at male stakit med en sprøjtepistol??
det skal være med en dækkende træbeskyttelse
så høre jeg gerne jeres erfaring.

Harald Nyborg har en til 148,-, samt en til 948,-

venligst
hanne

Fra : tb

Dato : 29-04-04 14:21

> er der nogle der har prøvet at male stakit med en sprøjtepistol??
> det skal være med en dækkende træbeskyttelse
> så høre jeg gerne jeres erfaring.
>
> Harald Nyborg har en til 148,-, samt en til 948,-

Jeg har gjort det til den til 148 og den fungerer ganske fint. Forvent dog
at en god del bliver sprøjtet ved siden af, så det koster dig lidt mere
maling. Til gengæld er det MEGET nemmere...

Fra : H.M.

Dato : 29-04-04 21:59

> [...]
>at en god del bliver sprøjtet ved siden af, så det koster dig lidt mere
>maling. Til gengæld er det MEGET nemmere...

var det også dækkende træbeskyttelse??

venligst
hanne

Fra : tb

Dato : 02-05-04 18:45

> hej
> var det også dækkende træbeskyttelse??

Pinotex super (dog fortyndede jeg den lidt med vand)

Fra : Andreas

Dato : 29-04-04 16:02

Jeg har intet specifikt kendskab til HN´s sprøjtepistol ( ud fra det er den
elektriske du taler om!), men Jem&Fix som deler produktudvalg med HN har
også en billig pistol. Den kan jeg udtale mig om. Den er totalt ubrugelig
medmindre du skal anvende den til forstøvning af vand eller tyndere væske
(baseret på et enkelt eksemplar jeg købte og leverede tilbage prompte efter
afprøvning).

Jeg tror min erfaring gælder generelt da elektriske sprøjter ofte kun kan
male med relativt tynde malingsfortyndinger. Jeg vil dog naturligvis tro at
de kendte mærker, hvor sprøjterne har en højere optagen effekt end de
billige vilkunne male med malinger der er en smule tykkere end anført
ovenfor.

mvh

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-05-04 15:57

H.M. wrote:
> hej
>
> er der nogle der har prøvet at male stakit med en sprøjtepistol??
> det skal være med en dækkende træbeskyttelse
> så høre jeg gerne jeres erfaring.

Jeg har i forvejen en kompressor, og købte netop idag et tilbehørssæt til
kompressor i Jem&Fix.
Det kostede 118 kroner, og indholdt bl.a. en sprøjtepistol.

Fluks skulle det da testes, og sørme om ikke mit hegn blev malet på under 30
minutter med ufortyndet Gori88
DET kunne jeg dælme ikke ha gjort med pensel !
Ok, laget er ikke nær så tykt som det var blevet med pensel, men skidt pyt -
det er trykimprægneret træ, og malingen (grøn) er udelukkende for syns skyld

(Og ja, bilerne holdt i behørig afstand, for at undgå tågen af Gori88

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk