erfaringer på isolering
Fra : preben & Anne-Maj

Dato : 27-04-04 18:34

nogen der har nogen erfaringer på isolering fra jem & fix

100 mm rockwoll lignende?????

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-04-04 19:00

Hej

preben & Anne-Maj wrote:
> nogen der har nogen erfaringer på isolering fra jem & fix

Jeg skulle sidste år efterisolere lidt og fandt ud af følgende:

- der er ingen isoleringsmæssig forskel mellem dyrt og billigt
- det du betaler for er komforten (mindre kløe/lettere at skære) ved det
dyrere
- hvis du aftager en vis mængde og spørger pænt hos fx Silvan, så ender
prisen stort set i det samme som hos Jem & Fix.
- billigmærkernne har ikke mere specielle typer som fx hårde bats.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Klaus-E. Jensen

Dato : 27-04-04 19:36

Hej!

Det kan godt være at isoleringen er billigere, men se lige efter
lambda-tallet, jo lavere tal, jo højere isoleringsevns.

Lambda-tallet må højest være 39 ellers skal man øge isoleringstykkelsen.

Venlig hilsen
fra
En professionel isolatør.

Klaus-E.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-04-04 21:05

preben & Anne-Maj wrote:
> nogen der har nogen erfaringer på isolering fra jem & fix
>
> 100 mm rockwoll lignende?????

Da vi købte hus i 2000 var der 100mm isolering på loftet.
Jeg købte yderligere 100mm i Jem&Fix da vi havde boet i huset i 1 år.
Det gav en _betydelig_ sænkning af olieforbruget i vores oliefyr, og
samtidigt et _betydeligt_ bedre indeklima mht. temperatur (huset er nu meget
lettere at varme op, og holder bedre på varmen)

Svjh kostede det mig 2400 at efterisolere 130 kvm loft med Jem&Fix
"rockwool"
Og det har jeg/vi ikke fortrudt, selvom det bestemt kløede en DEL at lægge
det ud

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-04-04 21:18

Hej

Søren C. Fischer wrote:
> Og det har jeg/vi ikke fortrudt, selvom det bestemt kløede en DEL at lægge
> det ud

Jeg efterisolerede 100m² krybekælder. Det vil sige, at jeg lå på trang
plads og altid under pladerne. Det kløede ikke en eneste gang og det vil
jeg gerne betale lidt ekstra for

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-04-04 08:28

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Jeg efterisolerede 100m² krybekælder. Det vil sige, at jeg lå på trang
> plads og altid under pladerne. Det kløede ikke en eneste gang og det
> vil jeg gerne betale lidt ekstra for

Sådan er vi så forskellige
Jeg er godt tilfreds med min besparelse i olie til oliefyret, også selvom
det kløede en dag forrige sommer

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-04-04 21:02

> Jeg efterisolerede 100m² krybekælder. Det vil sige, at jeg lå på trang
> plads og altid under pladerne. Det kløede ikke en eneste gang og det vil
> jeg gerne betale lidt ekstra for

Lidt? Rockwool koster på tilbud og med rabat 45 kr pr kvm mens glasuld fra
Jem og Fix kan fåes for 27 kr. Så kan du selv gange op med 160 kvm hus,
200mm på loftet, 15 m væg ligeledes med 200 mm i. Det giver en besparelse i
omegnen af 7500 kr. Så kan jeg godt leve med lidt mere kløe - for rockwool
klør også.

Mvh Maria